• kalle29

duschproblem i simhall

Hej

Läste ett inlägg från 2003 om en kvinna som ondgjorde sig över småbarn i damernas omklädningsrum. Skulle gärna vilja fylla på den debatten. Jag arbetar som rektor i en skola i mellansverige och tycker om att gå och simma någon kväll i veckan. inte sällan händer det att jag stöter på flickor/elever från skolan i herranrnas dusch med sina pappor och ni kan ju gissa om de tisslar när dom ser rektorn naken. Är det någon som har en bra lösning på hur man ska komma undan detta problem?

• Svar på tråden duschproblem i simhall
  • feb05

Vad många det är som verkar tycka att det är obehagligt att vara naken inför andra - barn som vuxna. Att vara naken är ju naturligt!

• Victory

...fast det är det väl ändå inte riktigt i vår kultur? Då skulle ju den här diskusstionen inte uppstå.

• Jonnes brud

Det är väl lite det jag vill komma åt. Nakenhet är det mest naturliga som finns och ändå är det fortfarande ett hett diskussionsämne. Vad beror det på?

• fashiongirl

Om det är så naturligt som många skriver här så borde ju fler människor vara nudister än vad det är idag...

• EhjärtaK = sant

Bara för att något är naturligt så innebär det inte att man är villig att exponera sig offentligt hursomhelst.

Jag skulle aldrig vilja ha sex offentligt eller gå på toaletten med andra människor. Men dessa saker är ju ytterst naturliga....precis som nakenhet.

• Jonnes brud

Nej, jag tycker verkligen inte att sex offentligt är naturligt. Det är det något man "gör" med den människa man älskar, något som gör att ytterligare band till den personen knyts och stärks. Det var en urbota dum liknelse. Vi föds nakna och jag tror inte att det alltid har varit så att människor har fasat för att visa sig nakna.

• Fru O

Två tankar: Dels, inte så kul när man jobbar som högstadielärare att möta sina elever i duschen på badhuset heller, även om det är tjejer.

2.Min man kände sig kränkt för ett tag sedan när han gick in i bastun på badhuset där det satt en pappa med sin lilla dotter, pappan täckte noga över dottern när han kom in.

Poäng: Komplicerad fråga, från alla håll!

• heffaklumpen

Kul, jag tror faktiskt det var jag, fast under mitt gamla nick, som startade den gamla tråden. 2003? har jag hängt här så länge

Till saken, jag är fortfarande irriterad när jag går på badhuset. Och var vänliga alla ni i tråden, det är bara föräldrar som tar upp 6-7 åringar. Jag tror de flesta är överens om att en 6-åring fortfarande är ett barn, och det inte dem man irriterar sig på (och eftersom trådstartaren är rektor kan vi ju anta att det är äldre barn). Det är väldigt vanligt med äldre "barn" i omklädningsrummen, och en tolvåring är helt klart stor nog att veta en hel del om sex, och definivt stor nog att klara sig själv.

Min personliga åsikt är att man från skolålder ska klara sig själv, även om jag inser att det kan vara svårt att skicka en sjuåring själv. Vi hade sk "unisexdusch" ända upp till tredje klass, och det var jättejobbigt för oss tjejer. Att behöva stå ut med dessa fnissande, gloende småpojkar än en gång är inte så kul. Jag är inget j-a undervisningsobjekt för skolpojkar, jag gillar heller inte tanken på att bli föremål för blivande tonårsgrabbars våta fantasier. Ursäkta mitt språk, men jag blir så less, och det måste bli ett slut på fnissande, tjuvtittande pojkar i duschen.

/Heff

• halstabletten

Eftersom man i ettan på lågstadiet går in i "rätt" omklädningsrum när man är och simmar med skolan finsn det väl ingen anledning att man inte ska klara det när man är och simmar med föräldrarna, eller hur?

Jonnes brud- jag är övertygad om att EhjärtaK=sant menade att det är naturligt att ha sex, men att hon inte vill ha det offentligt för det, på samma sätt som det är naturligt att vara naken (men inte offentligt). Klär du som vuxen av dig naken mitt på stan så är det blottning och du kan arresteras för det. Så så där jättenaturligt skulle jag inte vilja påstå att det är...Men jag vet inte vart du bor?

• kalle29

Heffaklumpen - ang ålder, det är riktigt, det som irriterat mig är barn i 8-9 års åldern, åk 2-3. Kan tilläggas att de själva har badkläder på sig, vilket jag även reflekterat att merparten av killarna i den ålderna har.

Svar på tråden duschproblem i simhall