Kul, jag tror faktiskt det var jag, fast under mitt gamla nick, som startade den gamla tråden. 2003? har jag hängt här så länge
Till saken, jag är fortfarande irriterad när jag går på badhuset. Och var vänliga alla ni i tråden, det är bara föräldrar som tar upp 6-7 åringar. Jag tror de flesta är överens om att en 6-åring fortfarande är ett barn, och det inte dem man irriterar sig på (och eftersom trådstartaren är rektor kan vi ju anta att det är äldre barn). Det är väldigt vanligt med äldre "barn" i omklädningsrummen, och en tolvåring är helt klart stor nog att veta en hel del om sex, och definivt stor nog att klara sig själv.
Min personliga åsikt är att man från skolålder ska klara sig själv, även om jag inser att det kan vara svårt att skicka en sjuåring själv. Vi hade sk "unisexdusch" ända upp till tredje klass, och det var jättejobbigt för oss tjejer. Att behöva stå ut med dessa fnissande, gloende småpojkar än en gång är inte så kul. Jag är inget j-a undervisningsobjekt för skolpojkar, jag gillar heller inte tanken på att bli föremål för blivande tonårsgrabbars våta fantasier. Ursäkta mitt språk, men jag blir så less, och det måste bli ett slut på fnissande, tjuvtittande pojkar i duschen.
/Heff