• kalle29

duschproblem i simhall

Hej

Läste ett inlägg från 2003 om en kvinna som ondgjorde sig över småbarn i damernas omklädningsrum. Skulle gärna vilja fylla på den debatten. Jag arbetar som rektor i en skola i mellansverige och tycker om att gå och simma någon kväll i veckan. inte sällan händer det att jag stöter på flickor/elever från skolan i herranrnas dusch med sina pappor och ni kan ju gissa om de tisslar när dom ser rektorn naken. Är det någon som har en bra lösning på hur man ska komma undan detta problem?

• Svar på tråden duschproblem i simhall
  • feb05

Vad många det är som verkar tycka att det är obehagligt att vara naken inför andra - barn som vuxna. Att vara naken är ju naturligt!

• Victory

...fast det är det väl ändå inte riktigt i vår kultur? Då skulle ju den här diskusstionen inte uppstå.

• Jonnes brud

Det är väl lite det jag vill komma åt. Nakenhet är det mest naturliga som finns och ändå är det fortfarande ett hett diskussionsämne. Vad beror det på?

• fashiongirl

Om det är så naturligt som många skriver här så borde ju fler människor vara nudister än vad det är idag...

• EhjärtaK = sant

Bara för att något är naturligt så innebär det inte att man är villig att exponera sig offentligt hursomhelst.

Jag skulle aldrig vilja ha sex offentligt eller gå på toaletten med andra människor. Men dessa saker är ju ytterst naturliga....precis som nakenhet.

• Jonnes brud

Nej, jag tycker verkligen inte att sex offentligt är naturligt. Det är det något man "gör" med den människa man älskar, något som gör att ytterligare band till den personen knyts och stärks. Det var en urbota dum liknelse. Vi föds nakna och jag tror inte att det alltid har varit så att människor har fasat för att visa sig nakna.

• Fru O

Två tankar: Dels, inte så kul när man jobbar som högstadielärare att möta sina elever i duschen på badhuset heller, även om det är tjejer.