Inlägg från: EhjärtaK = sant |Visa alla inlägg
  • EhjärtaK = sant

duschproblem i simhall

Jag tycker hela diskussionen känns lite konstig .

Både killar och tjejer i 6- eller 7-årsåldern är ju fortfarande barn. De är väl inte intresserade av oss vuxna på något "sexuellt" sätt (eller hur man nu skall uttrycka sig)? Isf är det väl värre att duscha med någon av samma kön som är homosexuell...
    Jag kan hålla med om att det är jobbigt när människor stirrar på en i duschen, och jag hoppas verkligen att föräldrar lär sina barn att det är "fult" att stirra (eller fnissa, kommentera och peka) på andra människor.
    Min personliga erfarenhet är att det INT

• EhjärtaK = sant

oj, jag skickade för tidigt . Här kommer fortsättningen:

INTE är barn som brukar stirra på mig i duschen - utan oftare kvinnor. Antagligen så är det väl avundsjuka, men det är verkligen inte trevligt ändå....

• EhjärtaK = sant

Visst kan barn betraktas som objekt i offentliga duschrum - men den risken finns oavsett om de byter om i damerna- eller herrarnas omklädningsrum. Så länge de är tillsammans med sin mamma/pappa (eller annan närstående vuxen) så är de ju åtminstone trygga och får den hjälp de behöver.

Att det sedan finns äckelgubbar och äckelgummor som ser barn som objekt kommer man aldrig ifrån. Det måste man leva med, men däremot kan man skydda sina barn genom att ta dem med i "fel" omklädningsrum när de är så små att de inte kan se efter sig själva!

Jag håller med marian om att man måste tänka på barnets upplevelse också. Om denne känner genans så anser jag att man bör försöka lösa badningen/duschningen på något annat sätt. Själv hade jag inga som helst problem att följa med min pappa in på herrarnas när jag var i 6-årsåldern, så man kan inte dra alla över en kam.

• EhjärtaK = sant

Bara för att något är naturligt så innebär det inte att man är villig att exponera sig offentligt hursomhelst.

Jag skulle aldrig vilja ha sex offentligt eller gå på toaletten med andra människor. Men dessa saker är ju ytterst naturliga....precis som nakenhet.

• EhjärtaK = sant

Personligen har jag inga som helst problem med manlig personal i omklädningsrummen. Det brukar ju t o m stå skyltar om att detta kan förekomma, så kan man inte acceptera detta så tycker jag nog att man får låta bli att gå dit helt enkelt! Smutsiga omklädningsrum/duschrum är bra mycket äckligare än en man .

På samma sätt tycker jag att det är helt okej att en personlig assistent följer med in i "fel" omklädningsrum. Vad finns det för alternativ egentligen?

• EhjärtaK = sant

Förstår att det kan vara ett större problem för er som bor på mindre orter, i och med att det finns risk att man är "bekant" med personalen på något sätt. Men förutsatt att personalen annonnserar att de tänker gå in i omklädningsrummet så är man ju åtminstone förberedd och kan svepa in sig i en handduk.

• EhjärtaK = sant

I mina inlägg har jag utgått ifrån att badhuspersonalen är seriös och inte smygtittar eller stirrar på badgästerna (oavsett om de är bekanta eller ej) -

Svar på tråden duschproblem i simhall