Är det min man som gör mig osäker?
Tjena Bt- tjejer!
Behöver skriva av mig lite grann nu och vet att jag kommit till rätt ställe...
Jag tycker att min man har varit rätt så konstig på senaste tiden. Han verkar lite distant, lite nere.. Jag frågade honom om han har nåt problem, han svarar nej. Ibland kan jag få ur honom att han oroar sig lite för framtiden, men det verkar inte som om han oroar sig för vår relation utan mer för pengar. Igår var vi ute och åt och under middagen berättade jag en del om det förflutna som jag inte gjort innan. Han sa inget då, men senare var det som om han tog ut sin ilska när vi hade sex. Vi hade ovanligt våldsamt sex, han var mer hård mot mig än han brukar. De senaste veckorna har vi också haft sex flera gånger om dagen, (mer än vi brukar). Så det sexuella funkar bra..
Har fått en känsla av att han har varit eller är otrogen. Jag vet inte var den kommer ifrån, det är bara något jag fått för mig. Jag har tagit upp det med honom. Har både frågat och sagt: "Jag vet att du varit otrogen". Det tillfälle jag sa det så gjorde jag honom uppenbart nervös, han tom sa det själv: "Nu gör du mig nervös". Har också sagt att jag undrat om han kommer att lämna mig. Han reagerar inte numera precis som tidigare. Det är som om all luft går ur honom och sedan säger han att det kommer han inte. Kanske är det så att det mest är jag som har problem? Att jag skrämmer bort honom genom att vara svartsjuk och med min dåliga självkänsla? Jag vet om att det kan vara så, men jag kan ändå inte låta bli att vara orolig. Att jag är orolig är kanske inte heller märkvärdigt, ibland är det som om han brer på. Han växlar mellan att säga: "Jag vill bara ha dig", med att när vi är ute säga: "ooh" när han ser nån tjej med kort kjol. "Jag kanske skulle snacka med henne", då är det iofs mer ett skämt... Eller "hon är sexig".. Han vet att jag är osäker och det han gör är att bara göra mig mer. Han har inte gjort så tidigare vad jag minns, det har blivit mer av det på senare tid. Han har blivit nära vän med en kille som är ett riktigt jävla svin. Det har också gjort mig väldigt nervös. Jag kan säga att jag träffat både killens fru och flickvän. Vet också att han har fler flickvänner. Och när vi var ute med flickvän nr 1 så raggade han öppet på andra tjejer.
Ibland så bråkar min man utan att jag riktigt förstår varför, han är väldigt lättstött och gör lätt en höna av en fjäder. Det beteendet är väldigt ansträngade och slår mer eller mindre ner som en blixt... Han är rätt så oberäknelig och har stora humörsvängningar som är svåra att förstå vad de beror på.
Jag har märkt många förändringar även på mig på sista tiden. Jag blir alltmer osäker på mig själv, särskilt på mitt utseende. Kan tänka "Duger jag verkligen åt honom?" eller "Om han träffar nån snyggare kommer han lämna mig". Den dåliga självkänslan spökar ständigt och det allra värsta är att han förmodligen inte hjälper till i mina försök att bli säkrare... Kanske han vill ha mig såhär osäker?