• moan

När föräldrar inte vill hålla tal....

Är det verkligen så viktigt att alla föräldrarna håller tal? Din mamma ska ju hålla tal och det finns säkert fler gäster som vill/tänker hålla tal.
    Det är ju inte schysst om någon verkligen inte vill (förmodligen pga att man inte vågar inför många människor).
    Var istället glad att din mamma håller sitt tal till er (hon talar väl kanske för både sig och din pappa?).
    Jag tycker inte att era toastmasters ska ha en mask framför ansiktet och "låtsas" vara era fäder och hålla tal. Det är inte snällt och förlöjligar ju era pappor som förmodligen har sina skäl till att inte vilja hålla tal.
    Det blir nog en bra middag ändå, med både tal och spex av andra.

• moan

Jag fick ett råd för ett par månader sedan då jag var ledsen och besviken på en kompis med anledning av mitt bröllop. Det rådet var att inte slösa energi att vara arg/ledsen/förbannad på människor som inte bjuder till, inte ställer upp, är allmänt tjuriga, etc.
    Det rådet vill jag ge till dig nu, skrutthumlan.
    Jag förstår om du är besviken och förbannad på din pappa, det skulle jag också vara. Men det bästa du kan göra nu är att sluta slösa energi på honom. Lägg den energin på nåt positivt istället.
    Lätt å säja, jag vet ;), men tänk på alla positiva, glada människor du har omkring dig.
    Kram och Lycka till

• moan

Bra sagt, Ebba82. Jag håller med. Var glad och lycklig och strunta i alla "så ska det vara". Huvudsaken är ju att det blir den bästa dagen i ditt liv, och det blir det ju om man struntar i alla "energitjuvar" och bara njuter av dagen som den är.

Svar på tråden När föräldrar inte vill hålla tal....