• _svensson

Hur många sexpartners har ni haft

Hur många olika sexpartners har ni haft?

Själv har jag haft 9. Min fru har haft betydligt fler och det känns lite konstigt - att hon "levt livet" lite mer. Men jag vill ju ha henne så. Hur många har ni haft och hur känner ni för det nu när det är dags att stadga sig ;)

• Svar på tråden Hur många sexpartners har ni haft
  • tina060708

Jag har haft alldeles tillräckligt med sexpartners! (lurigt svar va!)

Jag & min sambo vet på ett ungefär hur många den andra vart med men vi är svartsjuka bägge två & går inte in på detaljer.

Det som hänt innan vi fann varann har ju hänt & det finns inget som kan ta bort det så det är ju bara att gilla läget!

Och viktigt! Man får ju inte glömma att man själv haft ett förflutet.:)

• SadPsychoBitch

Jag har haft en, dvs min sambo och blivande man!

• Cassiopeja

Tycker inte att det är så viktigt egentligen.. huvudsaken är ju att han och jag fungerar ihop liksom!

Jag har varit med ca 20 st. Vet inte hur många han har haft, men vi har förstått att det är jag som är den erfarna av oss *S* Men det tycker nog bara han är kul, desutom så är han väldigt läraktig, så ingen av oss har något att klaga på!!

• Someone

Jag har haft fler än 20! Och jag är ändå ung. Är också glad för det.

Lottaliten: Tror du inte att det brukar handla lite om utseende hur många sexpartners man haft? Till en viss grad menar jag? Finns ju många sorters människor såklart men utseendet brukar ju spela in lite. Eftersom det brukar vara viktigt för attraktionen.

• Chocolate Chip Cookie

Someone: Det är inte min erfarenhet, snarare tvärtom!
    Vilken ful kille eller tjej som helst som får ett rykte om sig att vara "lätt" att få omkull (För att undvika arga påhopp pga missförstånd: Observera att jag personligen inte lägger någon värdering i detta utan bara konstaterar det faktum att sådana rykten faktiskt förekommer. Observera också att jag inte heller gör någon åtskillnad mellan könen. Bäst att vara övertydlig) har lätt att hitta någon att dela säng med för en natt.

Min erfarenhet är faktiskt snarare att de personer som jag känner som folk har snackat bakom ryggen på och ansett vara lite "billiga" snarare tillhör kategorien "fula" än "snygga" . (För att undvika påhopp igen, observera citationstecknen samt att jag är medveten om att det där med uppfattning om andras utseende är ytterst subjektivt). De har haft lätt att få någon för en kväll för att de har varit "lätta" helt enkelt, inte för att de har varit "snygga".

Snälla, missförstå mig inte i onödan nu!

• Ophelia

A andra sidan behover ju inte manga partners betyda manga one-night-stand. Jag tror inte att man kan generalisera at nagot hall, vad galler utseende och antal partners.

• pumpa

eller som man som kille känner:

Man vill gärna att den partner man har ska vara "bra" i sängen och ge en en riktig upplevelse som får en att svimma.

Men var eller av vem hon lärt sig det vill man inte tänka på...

• Someone

Chocolate chip cookie:
    Du är tydlig nog! hehe. Jag har inte haft riktigt samma erfarenhet som du. Det har nog varit lite blandat. Men jag kan ändå inte släppa tanken att det nog gärna har åtminstone något med utseende att göra. Det är väl inte så många som i nyktert tillstånd ligger med någon som de inte attraheras av? Om det är one night brukar väl vara mer utseende än personlighet ändå? Men som Ophelia säger behöver det ju inte handla om one night stand. För mig gjorde det tex inte det. Jag har inte haft mer än 2 one nights. Alla andra förhållande.

Ophelia:
    Du har faktiskt rätt i att det är svårt att säga. Många faktorer spelar in. Osäkerhet, dålig självkänsla och annat.

• Someone

Fast Chocolate Chip Cookie...:
    Det verkar av din text att döma som att du anser att det är mindre bra att ha haft fler sexpartners.

• Chocolate Chip Cookie

Someone: Vad bra... =) Vet att det är extremt lätt att misstolkas och att det alltid finns folk som gärna vill misstolka saker för att provocera.

Jag har nog ingen direkt åsikt om huruvida det är bra eller ej att ha haft många sexpartners. Tror att det beror ganska mycket på i varje enskilt fall. Huvudsaken är att man mår bra av det man gör.

Jag är 23 (relativt ung med andra ord) och har nog haft betydligt fler sexpartners än mina jämnåriga (och kategoriserar mig som "fulare" än många av dem också, hehe, därav mina iakttagelser beträffande det där med utseende). De flesta har varit one-night-stands (därav också min uppfattning beträffande den biten, som ett svar till dig Ophelia, även om det naturligtvis är olika från person till person, som du skriver).
    De perioder jag har haft mycket sex har varit perioder då jag inte har mått så bra och haft lågt självförtroende. Jag har då använt sex och tillfälliga relationer som ett sätt att reagera, skaffa bekräftelse, och "döva" ångesten. Därför är många sexpartners och tillfälliga relationer något som i mina ögon är förknippat med ångest och dåligt självförtroende.
    Jag önskar naturligtvis att det inte var så för mig, att jag inte hade den erfarenheten, men nu är det som det är, och jag antar att mina erfarenheter färgar mig.
    Ursäkta om det blev långt och kanske lite personligt...

Svar på tråden Hur många sexpartners har ni haft