Someone: Vad bra... =) Vet att det är extremt lätt att misstolkas och att det alltid finns folk som gärna vill misstolka saker för att provocera.
Jag har nog ingen direkt åsikt om huruvida det är bra eller ej att ha haft många sexpartners. Tror att det beror ganska mycket på i varje enskilt fall. Huvudsaken är att man mår bra av det man gör.
Jag är 23 (relativt ung med andra ord) och har nog haft betydligt fler sexpartners än mina jämnåriga (och kategoriserar mig som "fulare" än många av dem också, hehe, därav mina iakttagelser beträffande det där med utseende). De flesta har varit one-night-stands (därav också min uppfattning beträffande den biten, som ett svar till dig Ophelia, även om det naturligtvis är olika från person till person, som du skriver).
De perioder jag har haft mycket sex har varit perioder då jag inte har mått så bra och haft lågt självförtroende. Jag har då använt sex och tillfälliga relationer som ett sätt att reagera, skaffa bekräftelse, och "döva" ångesten. Därför är många sexpartners och tillfälliga relationer något som i mina ögon är förknippat med ångest och dåligt självförtroende.
Jag önskar naturligtvis att det inte var så för mig, att jag inte hade den erfarenheten, men nu är det som det är, och jag antar att mina erfarenheter färgar mig.
Ursäkta om det blev långt och kanske lite personligt...