• Pixelina

jävla gäster

Herregud! Vilka j*vla idioter kan göra något sådant!! *grrrr*

Jag sitter här också och kokar när jag läser vilken fräckhet någon ur er släkt/vänner måste ha haft! Jag menar, inte nog med att man stulit från brudparet från er stora dag. Men att stjäla på detta sätt från sina släktingar/vänner!

Jag måste bara säga en sak, har tidigare anmält en stöld till polisen och de gjorde inte ett smack åt saken. Ni får nog själva vara allerta och piska på utreeedningen om det ska komma någon vart. Ta själva och börja förhöra gäster. Inte det trevligaste, men ni vill väl att den skyldige åker fast?

Misstänker ni någon? Alla brukar väl ha släktingar/vänner som man skulle kunna misstänka mer än andra. Börja med dem som hållit till vid presentbordet..fråga er föräldrar vad dem har sett.

Hoppas verkligen att den skyldige åker fast och får betala ett ordentligt pris för det h*n gjort. Det finns inga ursäkter för vad den där personen har gjort. Så gör man bara inte - oavsett vad!

• Pixelina

Jag förstår inte det här riktigt.. vissa säger här att denna brudpar skulle kunna skaffa sig fiender ifall de gick runt och hörde med släkt och vänner om händelsen på deras bröllop.

Varför skulle en gäst som är helt oskyldig bli upprörd över något sådant? Om man inte är skyldig borde man ju istället ha empati för brudparet och verkligen INTE bli sur eller känna sig kränkt. Jag tycker att det bara är vettigt att gå runt till släkt och vänner som varit med under dagen och fråga vad dem har sett och hört. Kanske har någon tips om någon som betett sig underligt - brudparet kan ju inte själva uppmärksamma allt sådant under sin stora dag. Gästen som har snott pengarna MÅSTE ju ha betett sig något nervöst eller underligt - annars är det ett hjärtlöst proffs.

Jag tror inte att brudparet i detta fall skulle gå runt till gästerna och anklaga dem för att ha snott pengarna. Jag tror att dem mer skulle intervjua och försöka skapa sig en bild ut av vad som kan ha försegått under middagen.

Tycker det verkligen är konstigt hur lätt det är att såra människornas integritet i detta land. Jag som rest mycket och fått uppleva flera olika kulturer, vågar påstå att det i andra länder skulle anses som mycket blåögdt. Man kan ju inte bara tro gott om alla och man kan inte som vuxen människa vara så lätt kränkt att man inte kan svara på några frågor i god samtalston. Att säga sig bli kränkt av en sådan intervju är skrattretande och får mig att undra vad som skulle hända om det bröt ut ett krig i Sverige...

• Pixelina

Vad bra att polisen har hittat fingeravtryck - en tjuv på bröllop har definitivt lämnat sina på kuveret.. Någon spekulerade tidigare i denna tråd om att tjuven kanske hade på sig handskar - har ni kollat för mycket på CSI? Man har inte på sig ett par handskar på ett bröllop utan att andra märker detta. Sådant skapar för mycket uppmärksamhet, så tjuvens fingeravtryck finns där.

Jenny,
    Önskar dig all lycka till och hoppas verkligen att ni får fast den som gjort detta samt att ni får pengarna tillbaka. Förstår verkligen din ilska - vem skulle inte känna som du om man blev utsatt för något lika fräckt? Man ska inte dalta med brottslingar - det är ju faktiskt vuxna människor med egna hjärnor det handlar om.

• Pixelina

puffar upp tråden -

Hur har det gått Jenny24? Har tjuven åkt fast?

Svar på tråden jävla gäster