• Jenny24

jävla gäster

måste bara skriva av mig idag
    idag då vi kom hem från hotellet och skulle titta på alla kortoch presenter mäker vi att det är NÅGON JÄVLA IDIOT som har STULIT PENGAR av oss som vi harfått i present och det var inte lite heller. under fikat är det någon som har haft fräckheten att STULIT av oss. på VÅRAN bröllopsdag........

Ursäckta mitt språk

MEN HUR I HELVETET KAN MAN VARA SÅ JÄVLA BLÅST ATT STJÄLA FRÅM BRUDPARET PÅ DERAS STORA DAG!!!!!!!!!

• Svar på tråden jävla gäster
  • Jenny24

vi hade fikat i sockenstugan där vi alla höll till

vi öppnade alla paket när gästerna var med och allt låg på ett bort. dem/den som tog pengarna lämnade iaf kort och kuvert kvar
    pengarna var från mina föräldrar så jag har sutit i tårar hela förmidagen + jag har anmält det hela till polisen så de kommer kontakta alla gästerna *hehe* å om det kommer fram det är så blir det avbruten kontakt + en fet anmälan på denne/dom......

har lust att skjuta fan skapet som har gjort detta....... jag kokar som jag vet inte vad

• Jenny24

vi hade mina föräldrar som fixade och donade så vi hade ingen personal

• Jenny24

pengarna låg i ett kort med kuvert så ingen såg att det var pengar i utan de måste ha chansat eller bara kollat snabbt i några stycken för det fanns fler kuvert med pemgar i men inte lika mycket utan detta var en fullpotare...

• Jenny24

vi ska spara kuvertet å se vilka som har tagit i det ska ringa nu och kolla

• Jenny24

med oss brud par så var vi 35st det var familjen och släkt + vänner

• Jenny24

det blir minst 30st som kommer att höras + att i dessa finns det en misstänkt

• Jenny24

tjuv som tjuv då ska man ha sitt straff, thats it!!!

skulle den skyldiga komma fram och ge pengarna tillbaka så skulle det bli en ordentlig anmälan på den/denne....
    Rätt ska vara rätt

vi kommer skriva ett brev till alla gäster och fråga om de har sett något konstig och be dem höra av sig till oss ifa de har sett något. och med detta berätta att vi har anmält detta brott till polisen som kommer göra en förundersökning på det hela.

vi har en som har "inga" pengar och är lite tjuvig av sig, och vi får se vad som händer om hon "plötsligt" har råd med en massa saker... jag är väldigt försiktig på vad jag säger så inte folk tar det som en anklagelse mot dem..... för det kan leda till en anmälan som kallas "förtal" å då blir det en jäkla karusel,,, som jag gärna vill slippa

det är skönt att få väntelera sig och kanske hjälpa andra så de inte råkar ut för samma sak.

ska till polisen imorgon och lämna kuvert och kort för att få fram fingeravtryck kanske lång sökt men kanske en hjälp på vägen...

idetta fall kommer jag inte vara nådig mot den/dem som har begått detta brott..

jag kanske är hård men leker man med elden så får man ta konsekventerna för sitt handlande å det spelar ingen roll om det är familj, släkt eller vänner

• Jenny24

det som förstör för oss är tjuven, men vi hade den mest underbaraste dagen i våra liv igår och jag kommer aldrig att glömma när jag och min man stod vid altaret å grät *S* tillsammans för allt handlade om kärlek...

mina föräldrar försöker få mig att glömma dett men när man är med sina absolut närmaste och sen händer något sånt här så går det ej att förklara man hamnar i chock tillstånd...

jag hoppas verkligen att tjuven får sånt dåligt samvete att han får ångest och ger tillbaka pengarna och då kommer det att smälla.....

jag brukar inte vara elak eller grym om man kan kalla det så. men i detta fall så har jag ingen spär på vad jag kommer att göra med tjuven om det nu kommer fram, det är ju långsökt som tusan men jag lever på hoppet just nu :) iaf något

• Jenny24

tack alla gulliga ni :)

just nu så har polisen en del finger avtryck som ska skckas vidare för att de ska säkras :)

sen så ska mina föräldrar + gubben å jag lämna så kan man utesluta dem.

vi kommer att skicka runt ett brev där vi kommer göra en förfrågan om det är någon som har sett något eller vet något och att de kan höra av sig till oss och skulle pengarna komma till rätta blir det ingen polis sak av det hella men det är bara för att få fram tjuven lättare om man nu har den turen....

Jag kommer oavsett vem det än är att anmäla den jä**a faanskapet upp till öronen.. denne ska få veta vad denne har gjort mot oss och vad som är rätt och fel...

Jag tänker fasiken inte ha nån jäkla daltande mot denne.. begår man brott så får man ta dessa konsekvenserna. plus att vi vill absolut inte ha med denna person att göra med i överhuvudtaget i framtiden..

det finns vissa som har haft långa fingrar och tjuvat en del som var med på bröllopet och den informationen har även polisen. men jag har inte pekat ut någon att det är just den som är tjuven...
    är väldigt försiktig på så sätt.

Men jag vill strypa faanskapet som gjorde det och om man kanske flår den på en gång

*morrr* kokar just nu så ni får ursäckta mitt språk just nu

• Jenny24

Hejsan alla

varken den skyldige eller pengarna har kommit fram ska prata med polisen imorgon ang finger avtrycken å höra om det har gett något resultat..

• Jenny24

Men även om tjuven var så fräck å begik sitt brott så hade vi ett underbart bröllop på alla sätt även bröllopsnatten :)
    tittade på bröllops filmen i lördags å den hade fångat alla underbara vinklar som man kan tänka sig :)

• Jenny24

Hejsan alla :)

polisen förtsätter att jobba å det är än så länge inte nedlagt för det finns några svaga misstankar på vem som kan ha gjort det...

men ska nu i veckan äntligen skicka ut brevet å fråga alla om det är något de har sett, vi har dragit på det hela för att kunna få njuta första av vårt äktenskap innan hel acirkusen dras igång..

tack för allas omtanke

• Jenny24

Hejsan

de har nu funnit ett stort handavtryck =) nu ska man skriva eb väldigt fin förfrågan till alla gästerna och berätta att det nu finns bevis och att anmälan är i bruk.

det finns redan nu vissa gäster som vet om detta och en eller två av dessa ÄR väldigt angelägna att veta hur det gått i utredning plus att en har påstått att det fanns gäster som kolla de i våra kuvert efter att vi läst upp alla....*hm* varför ska gäster kolla i våra kuverter efter att vi läst upp alla och vilka de kom i från.....

Svar på tråden jävla gäster