tjuv som tjuv då ska man ha sitt straff, thats it!!!
skulle den skyldiga komma fram och ge pengarna tillbaka så skulle det bli en ordentlig anmälan på den/denne....
Rätt ska vara rätt
vi kommer skriva ett brev till alla gäster och fråga om de har sett något konstig och be dem höra av sig till oss ifa de har sett något. och med detta berätta att vi har anmält detta brott till polisen som kommer göra en förundersökning på det hela.
vi har en som har "inga" pengar och är lite tjuvig av sig, och vi får se vad som händer om hon "plötsligt" har råd med en massa saker... jag är väldigt försiktig på vad jag säger så inte folk tar det som en anklagelse mot dem..... för det kan leda till en anmälan som kallas "förtal" å då blir det en jäkla karusel,,, som jag gärna vill slippa
det är skönt att få väntelera sig och kanske hjälpa andra så de inte råkar ut för samma sak.
ska till polisen imorgon och lämna kuvert och kort för att få fram fingeravtryck kanske lång sökt men kanske en hjälp på vägen...
idetta fall kommer jag inte vara nådig mot den/dem som har begått detta brott..
jag kanske är hård men leker man med elden så får man ta konsekventerna för sitt handlande å det spelar ingen roll om det är familj, släkt eller vänner