• Lippi

jävla gäster

Jenny24:

Det måste vara en mycket bra stad med en fantastisk poliskår om de lägger ner så mycket energi på en stöld.

Att ta fingeravtryck är ganska ovanligt till och med vid grova inbrott. Låter som om det var en otroligt stor summa pengar de har kommit över, eftersom polisen faktiskt gjort mer än skrivet rapport.

Hoppas att det löser sig.

• Lippi

HanOchJag & The Ring:

För oss som bor i stora städer och som varit i kontakt med polisen, låter det osannoligt att polisen skulle ha tid med att undersöka en stöld så nogrant att de t.o.m. tar fingeravtryck. Särskilt när det är på ett kuvert som vem som helst under kvällen skulle kunnat taget i.

Så jag förstår att karolina78 drar in att ni har kollat för mycket på CSI.

Och näää, polisen tar INTE alltid fingeravtryck vid inbrott heller. Det är mycket beroende på vilken stad du bor i. Jag kan tyvärr inte avslöja exakt vad jag jobbar med, men jag är ofta ute på brottsplatser tillsammans med polisen, där det skett inbrott. Och det är sällan de tar fingeravtryck eller gör någon annan teknisk annalys.

Det finns helt enkelt inte resurser.

• Lippi

Nä, jag kan ju ärligt säga att jag inte vet hur det fungerar varje gång i Uppsala.

Men i våra storstäder som i Malmö där jag jobbar, så gör de det inte ALLTID. Heller inte i Stockholm eller Göteborg. Att några av er har varit med om Polisens undersökning är ju inte så konstigt. Jag har aldrig sagt att de helt struntar i att göra det. Men man kan lungt säga att det inte är hög prioriterat. Har de tid så säkrar de naturligtvis spår. Men tyvärr har Sverige för få Poliser och resurserna räcker inte ALLTID till.

Men vi får väl alla glädjas åt att de har gjort det i detta fallet. Jag har bara sagt att jag tyckte det var jättebra om än lite förvånande att de la ner så mycket tid på en stöld.

Och informationen om att det var kuvertet som skulle kollas efter fingeravtryck kommer från TS inlägg på sidan 1.

"2005-07-31 16:20 Jenny24

vi ska spara kuvertet å se vilka som har tagit i det ska ringa nu och kolla"

• Lippi

The Ring :

Vad är det jag ska lägga ner? Och exakt vad är det som har spårat ut?

Får jag inte berätta hur lycklig Jenny skall vara, eftersom det faktiskt (oavsett vad du tror) är ovanligt att Polisen har resurserna att gå in på djupet i ett sådant fall.

Jag vet att det inte stod i hennes fråga "Vad jobbar Lippi med?" Men menar du på fullt allvar att du aldrig har berättat varför du sitter inne med viss information, även om det inte stod uttryckligen i TS fråga? Då blir väl inläggen ganska tomma på innehåll. De flesta brukar ju vilja veta varför man hävdar en sak. Hur man kan veta att det man säger stämmer.

Du själv berättade om både dina egna och din väns inbrott. Vad är det som gör att det är ok för dig att berätta detta, men jag får bara precis svara på frågan.

Har du föresten verkligen läst HELA tråden?
    Hur kunde du då missa att det gällde kuvertet som de skulle ta fingeravtryck på?

---------------------------------------

Janny24

Det har aldrig varit meningen att du eller någon annan skulle få uppfattningen att jag inte tror på dig.

Men om du har läst mina inlägg så förstår du nog varför vissa av oss stadsbor kan tycka att det låter osannolikt, med undersökningen.

Som sagt, var lycklig över att du fått så mycket hjälp av polisen. Och så hoppas vi att de tar de skyldiga.

• Lippi

The Ring .

Vilken underbar argumentationsteknik du har. Du kan bara säga att jag ska lägga ner. Inte vad det är jag ska lägga ner.

Tycker det är fult med påhopp där du inte kan precisera vad det är jag gjort fel.

• Lippi

Måste man inte få försvara sig???

Jag har aldrig gjort några påhopp. Bara berättat hur verkligheten ser ut.

Jag jag inte rätt att få reda på vad som irriterar alla med mina inlägg?

• Lippi

Men fortfarande finns ju risken att vem som helst av gästerna har tittat i kuvertet.

Så finns det mer än en gästs avtryck så blir det ju svårt att avgöra vem som stoppade pengarna på sig.

Tror därför att polisen tycker att undersökningen kostar mer än den smakar.

• Lippi

Jag tror att det är ganska vanligt att man som gäst kollar kuverten. Inte för att se om där finns pengar. Utan för att se vem som gett presenten som kortet sitter ihop med.
    För jag kan bara gå till mig själv, när jag säger att det är ju omöjligt att komma ihåg vem de fått vad av, från presentöppningen.

På det sättet slipper man ju fråga brudparet hela tiden. (och under den kvällen så är det nog ovanligt att de har koll på vem som gett vad ändå)

• Lippi

HanOchJag:

Jag visste inte att du var så känsliga, så därför frågade jag:

"Varför går ni in och tittar på denna tråden om den nu är så tjatig? Är det inte bättre att låta bli att gå in här, så slipper ni klaga på att innehållen i inläggen upprepar sig."

Kunde inte i min vildaste fantasi se att någon skulle ta det som ett påhopp.

Nä, så då tar jag väl diskutionen till er mycket mer vuxna nivå och säger.

LÄGG NER! :)

• Lippi

Flickan_med_hickan :

Ta det inte så hårt lilla vän.

Ingen har sagt att du inte får läsa tråden.

Vi undrar bara varför du vill, eftersom du bara klagar på att svaren upprepade sig och så verkar du bli så upprörd när någon svarar emot dig.

• Lippi

Alla HAR rätt att säga sin åsikt...

Men ni argumenterade aldrig emot min åsikt. Ni var bara oförskämda och sa att jag skulle LÄGGA NER. Och det kallar jag ingen åsikt.

Jag har aldrig hoppat på någon, så att jag har en nonchalant still förstår jag inte var har ni fått ifrån.

• Lippi

dorislina :

Tack för ditt stöd.

Sista meningen i ditt inlägg är farlig. Jag skrev ju liknande i ett inlägg, fast jag skrev det som en fråga till berörda. För det blev jag anmäld och fick en varning för påhopp.
    ----------------------------------------

Och tack till alla er andra som insett att min mening aldrig har varit att förarga någon.

• Lippi

Sista meningen i ditt förra inlägg ska det naturligtvis vara.

• Lippi

Ängla :

Jodå, en anmälan fick jag och en varning.

Hemskt konstig att BT-redaktionen tog det som ett påhopp. För i min varning skrev de att jag för att undvika fler varningar, skulle hålla mig borta från trådar där jag inte höll med resten som skrivet.

Men det var ju bara det jag ifrågasatte med mitt inlägg. Jag frågade alla de som klagade på att våra inlägg var tjatiga, om det inte var bättre att låta bli att läsa dem.

Och som sagt, för det blev jag anmäld.

• Lippi

Nädå, du missuppfattade mig inte.

BT-redaktionen uppmanade mig att bara gå in på trådar där jag håller med ALLA inlägg.

Hur ofta gör man det??

Jag har skickat en överklagan till BT där jag jämförde det de skrev till mig, med min fråga till dem som var trötta på våra "tjatiga" inlägg. Vi får väl se om de svarar.

Jag fortsätter att skriva mina inlägg i samma anda som tidigare. Jag har aldrig varit oförskämd eller elak mot någon i mina inlägg, ändå blir folk förbannade. Så det är ju omöjligt att veta vad det är som irriterar folk.

Oftast är det väl som i detta fallet, att jag bara har en avvikande uppfattning.

• Lippi

Nä, det var inte för att jag trodde att ni var bönder som jag skrev det utan för att jag antog att inte alla här jobbar lika nära Polisen som jag. Jag tänkte att någon kanske var intresserad av hur verkligheten fungerar i våra storstäder.

Och det är ju som sagt tidigare mestadels ett storstadsproblem.
    Därför skrev jag att vi som bor i storstäder har svårt att tro att Polisen har tid.

Mitt första inlägg som var direkt riktat till dig och "the ring", var bara en liten förklaring på vad föregående talare kunde ha menat med att ni tittat för mycket på CSI. Det var absolut ingen dumförklaring.

Du anar inte hur många människor som tror att mycket fungerar som på CSI.

Anta inte att någon har en taskig attityd mot er för att de inte håller med er. Så slipper man mycket bekymmer.

Jag har tyckt att era inlägg har varit bra, ända tills argumenten slutade och LÄGG NER kom in i bilden.

Att bli kallad lilla gumman är väl inget negativt??? Det förstår jag inte i varje fall. Är det gumma som i gammal du tänker på då eller..?

Sen skriver du att jag skulle ha kallat er andra saker och NEJ det har jag inte. Jag går aldrig ner på den låga nivån.
    Lilla gumman var mitt värsta "skällsord".

Däremot så har en viss annan person här sagt att jag t.ex. inte beter mig vuxet i mina inlägg och att jag är tjafsig. Då är väl lilla gumman inget att hänga upp sig vid?

Ursäkten är inte godtagen. Du kan inte avfärda mina inlägg med LÄGG NER, bara för att du känner att jag tror att du är en bonde som inte kan något. Hade du inte läst in en egen negativ attityd i mina inlägg, så hade där inte funnits någon. Tänk på det så skaffar du dig inte fler ovänner här.

Jag var vänligt inställd hela tiden, tills jag fick en varning för min fråga till er.

Svar på tråden jävla gäster