• dorislina

jävla gäster

Har följt detta med stort intresse och undrar hur det går.

Undrar dock hur polisen kunde få fram ett stort handavtryck och hur ska dom kunna kolla vem det tillhör? Tycker sådant här är intressant och ifrågasätter inte ts på något vis men jag måste nog hålla med Lippi att ts kan skatta sig lycklig om polisen verkligen lagt ner det arbete som ts skriver om. Bara att skicka iväg ett kuvert för att få fram fingeravtryk, om man inte fått fram dom via vanlig teknisk undersökning, kostar en hel del pengar. Och sedan kunna matcha detta mot en misstänk kostar ännu mera pengar och oändligt mycket tid. Tid och pengar som polisen i vanliga fall inte har. Så jag förmodar att brottet är att betrakta som grovt eftersom dessa resurser läggs på det och då bör det röra sig om en hel del pengar. Skulle inte tro att det rör sig om 10-20.000 utan bra mycket mer.

Ts skriv och berätta hur det gick!

• dorislina

Det är väl inte så ovanligt att gästerna går och tittar i kuverten för att se vilken gäst som gett vad. För sånt kommer då inte jag ihåg när presentöppningen varit. Dessutom är det ju många som skriver något fint på kortet också och det tycker åtminstone jag är roligt att läsa. Skulle tro att det är ganska många som tagit i de här kuverten.

Eilenna: Även om det är en sluten krets kan ju någon utifrån kommit in. Inte ovanligt att det händer när man har fest. Dessutom kostar det alldeles för mycket att ta fingeravtryck ifrån alla 30 gästerna. Men visst, rör det sig om väldigt stora summor så...

Vore intressant att få höra ifrån ts!

• dorislina

Eilenna: Hoppas verkligen också att det ordnar sig för ts. Det är ju bara superbra om polisen nu verkligen kan lägga den tid och pengar det tar. Tyvärr är det ju inte något som är högprioriterat med tanke på alla brott som begås i det här landet. Ofta är det väl så att polisen på de mindre orterna har ännu mindre resurser (tid, pengar och personal) till sådant här.

• dorislina

Flickan_med_hickan: Men du kan ju låta bli att läsa dom inlägg som handlar om polisens arbete då ju. Vi som vill kan väl få diskutera huruvida det är troligt att polisen tar fingervatryck i ett sådant fall som detta. Vi ifrågasätter ju bara det och inte ts. Men nog är det ganska otroligt om polisen lägger ner denna tid som hon påstår. Så varför skulle vi inte få diskutera det då? Det heter ju diskussionsforum!

Man undrar ju var ts tagit vägen. Tråden lär ju bli stängd snart ändå eftersom det snart gått tre månader så...

• dorislina

Jag vet inte jag men när man läser tillbak i tråden så tycker då inte jag att Lippi varit särskilt otrevlig utan bara sagt hur verkligheten ser ut. Eftersom hon då jobbar så nära polisen så vet hon ju hur det fungerar men det ville ju ni inte riktigt acceptera och nu känns det mer som att någon bara vill ha sista ordet. Ja det är ett diskussionforum så varför skulle man då inte kunna diskutera det som Lippi och många med henne (bland annat jag) diskuterar, dvs hur verkligeheten ser ut vid "mindre" brott såsom inbrott och stöld. Det är ju där hela diskussionen hänger sig för att några häftigt påpekar att det minsann visst tas fingeravtryck vid varje inbrott...osv. Ni som råkat ut för brott där polisen verkligen tagit fingeravtryck, er kan jag bara säga grattis till och sedan säga att det sker verkligen inte ofta varken i små eller större städer. Men att säga emot någon som arbetar med detta och som sitter med ganska mycket fakta om hur det går till och sedan bara be henne lägga ner för att ni vet att hon har rätt är bara otroligt tramsigt.

Som jag skrev innan, låt bli att läsa inläggen som handlar om polisens arbete om det stör er så mycket och låt oss som vill diskutera det, diskutera det!

• dorislina

Och visst, alla har rätt till en åsikt men när man skriver inlägg av typen "Lägg ner", och liknande kommentarer så slutar man ha en åsikt utan vill bara tysta en person utan att ha argument som ifrågasätter, frågar eller förklarar.

• dorislina

Vet du Lippi, då får dom gärna anmäla mig för påhopp. Jag tycker den här diskussionen tyvärr har spårat ur alldeles för mycket och det är så synd när det blir så. Det är så synd när man inte kan försöka komma överens med varandra trots att man har olika åsikt utan måste göra påhopp som det blivit på dig.

Nä diskutera sakligt och kom med vettiga argument så är sådana här forum roliga men inte annars. Tyvärr kommer det alltid att finnas människor som känner sig påhoppade helt utan anledning (som i detta fallet) eller som bara vill missuppfatta.

Svar på tråden jävla gäster