Inlägg från: Cecilia J |Visa alla inlägg
  • Cecilia J

Kuvert avgifter...

Jag har lite svårt att förstå varför man väljer det dyraste alternativet = restaurang med bordsservering när det går att hyra lokal med catering för bra mycket lägre penning. Skulle jag som gäst betala så vill jag iaf att brudparet gjort sitt yttersta för att sänka kostnaden. Inte att jag ska betala deras drömvariant av bröllop...

600 kr för en present är mycket om jag ska slå ut vad vi fick, vill bara säga det.

Och 130 gäster och uppåt kan väl knappast vara alla nära och kära? För även om man har stor släkt så umgås man nog inte med alla, jobbiga fördelsedagskalas i så fall.

• Cecilia J

marsloppan, så ni umgås ofta med 170 personer? Du vet att det bara finns 365 dagar om året men ni umgås alltså med dessa 170 st flera gånger i veckan? Hmm...

Jag har också stor släkt men för det kallar jag dem inte för nära och kära, det var mest det uttrycket jag reagerade på.

Just på ett diskussionsforum blir det ofta debatter om rätt eller fel, hur mycket man tar åt sig är ju upp till dig. Jag vidhåller att kuvertavgift känns fel när man "bjuder" till bröllop. Och klart inte gästerna säger något, skulle inte jag heller göra, de är väl väluppfostrade.

• Cecilia J

marsloppan, nej du dömer ju ingen. *asg*

"Bara för att du kanske har ett inskränkt liv som begränsar sig till umgänge endast en ggn per vecka med en snäv krets av människor"

Vad vet du om det? Har jag skrivit någonstans om hur jag umgås? Jag skrev bara att jag inte kallar "bekanta" för nära och kära... Varför alla taggarna utåt?

Svar på tråden Kuvert avgifter...