Kuvert avgifter...
Hur mkt har ni tagit ut , ni som haft det?
Vi blir ca 45-50 pers... är det konstigt om man tar ut 100 per person?
Hur mkt har ni tagit ut , ni som haft det?
Vi blir ca 45-50 pers... är det konstigt om man tar ut 100 per person?
Jag tillhör dem som tycker det är rätt ok med kuvertavgifter.
Men då får man ju även se det som sin bröllopspresent. Det som jag tycker är negativt med det är ju att gästerna blir isf "tvingade" att ge brudparet en present, och även fast de kanske skulle gjot det ändå så kan det nog kännas surt för en del just för att man kanske känner sig tvingad.
En present är ju ngt som man ger av fri vilja.
Men iaf.. 100:-/person låter väl ok så länge det inte handlar om barn!
För en barnfamilj kan det ju lätt springa iväg till summor som man kanske inte har råd med.
Så om ni har bjudit barn så ta isf ut kanske 50 kr/barn, de äter ju faktiskt inte så väldigt mkt ändå
..just det..glömde skriva..Om ni ber om kuvertavgift så tycker jag att ni ska avböja bröllopspresenter i er inbjudan!
Ja det var det vi tänkte... Att vi tar det som en present stället.. fast de kanske inte behövs.. Vi har ganska generösa morföräldrar o våra föröäldrar som kanske hjälper oss me maten så
sk apå bröllop nu i augusti och jag betalar 350 spänn i kuvertavgift Lite häftigt tycker jag.
En sak jag tycker är viktigt ä rtat om man tar ut kuvertavgift så kan man skriv aut på inbjudan " Present undanbedes", det har paret som ska gifta sig nu glömt.Aldrig att jag betalar kuvertavgift på 350 spänn och ger present.
det är ca 80 pers som ska på bröllopet kan tilläggas.
Vi har valt att önska oss ett festbidrag istället för saker och har skrivit ut det i inbjudningsutskicket.
Vi bestämde 250 kronor/vuxen (över 18) och då ingår drycker hela kvällen (både alkoholhaltig och alkoholfri kommer att finnas).
För barn och ungdomar under 18 betalas ingenting.
över 18 ska det ju naturligtvis stå.
luzorsus - Jag kan tänka mig att dessa dyrare kuvertavgifter kommer från fd studenter- där är man van att betala liknande summor för sittningar.
Personligen tycker jag (som är student) att 250 kr är högsta kuvertavgit man bör ta ut, och då ska barnen inte behöva betala om man valt att bjuda dem, och presenter ska undanbedas- så tycker jag iaf!
Hej!
Vi är oxå inne på kuvertavgift där vi resonerade över hur mycket vi själva skulle lägga på present till våra vänner och hamnade på summan 300-350 kr. Så, kuvertavgift på max 150 kr per vuxen. Barn gratis, så pass kan vi "bjuda till" själva eller hur man säger.
Vi har inte kommit superlångt i planeringen än ifall dessa 150 kr inkluderar all sprit under mat o kväll. Men det ordnar sig nog...Däremot skriver vi ingen kuvertavgift till närmaste familjen (föräldrar, syskon)
Lycka till! ;)
Alla tips på snygg 50-tals klänning mottages tacksamt....
Hoppsan...hoppas ni förstod att summan så klart blir då ca 300 kr/familj vilket är lagom presentutgift anser vi...
Och självklart står det att vi tar den avgiften för att kunna hålla med FEST ;) Vi firar nämligen 30-års kalas i dubbel bemärkelse i samma veva...