Inlägg från: marsloppan |Visa alla inlägg
  • marsloppan

Kuvert avgifter...

Cecilia J: Du kan väl knappast uttala dig om vad som är nära o kära i det här fallet
    Vi hade 170gäster på vårat bröllop, alla nära o kära dvs. folk vi faktiskt umgås med OFTA, ävern om vi inte firar födelsedagar tillsammans så var det en självklarhet att dess skulle bjudas till vårat bröllop.
    Bara för att din släkt/bekantskapskrets kanske är liten tycker jag inte att du ska döma andra...

Hur folk gör med kuvertavg. tycker jag andra rent ut sagt ska sk*ta i, var och en planerar sitt bröllop efter sin förmåga och så länge gästerna inte protesterar så varför skulle okända människor här på BT tala om för andra vad som är rätt o fel i frågan

Det står var och en fritt att tacka ja/nej till ett bröllop där det tas ut en kuvertavgift, bröllopet är brudparets dag och brudparet själva vet bäst hur dom vill utforma sin dag.

• marsloppan

CeciliaJ: Ja, tänk vi umgås ofta med våra "nära o kära" i div. sammanhang, på jobbet, fritidsintressen osv. Våra vänner är för oss "nära o kära", dvs. personer som vi delar det mesta tillsammans med på olika sätt o umgås OFTA med, vi människor har tydligen helt olika sätt att umgås med folk vilket jag accepterar - personligen skulle jag aldrig drömma om att döma vilka folk väljer att kalla "nära o kära".
    Bara för att du kanske har ett inskränkt liv som begränsar sig till umgänge endast en ggn per vecka med en snäv krets av människor tycker jag inte att du ska döma andra

• marsloppan

Varför alla taggarna utåt Tja, kanske för att jag tycker att du hade en fördömande ton i dina inlägg...

Nåväl, nu tillhög du knappast min bekantskapskrets så varför bry sig överhuvud taget Du har din åsikt o jag min, är dessutom glad o stolt över att ha en stor härlig bekantskapskrets beståenda av både släkt o vänner som alla har en plats i mitt hjärta och betraktas som "nära o kära"

Ett litet ps, jag har sex syskon som alla har respektive plus allt mellan 1 till 6 barn, maken har fyra syskon alla med respektiva o x antal barn. En del syskonbarn har dessutom hunnit växa upp och blivit "stora" med egna familjer - ja det blir en hel del "nära o kära" mao så har vi turen att ha en stor släkt som vi dessutom har väldigt bra kontakt med = mänga nära o kära

Svar på tråden Kuvert avgifter...