• Victory

Träning...

Vilken bra inställning! Ser att du redan är inne på rätt spår (minns din förra tråd).

Mitt träningstips är att köra lite uppvärmnung, sedan styrke och sist kondition eftersom det är bra om man har energin kvar när man styrketränar,. Sedn kan man ta ut sig på cyklingen.

Förlåt stavfelen, det ligger en katt op tangentbordet...

Alltså
    5 min uppvärming
    40-50 min styrke (max)
    30-40 min kondition

• Victory

Jag vill verkligen också komma igång med träningen (som har legat nere under sommaren) men jag har en envis förkylning som bara inte vill ge sig. Känner mig verkligen sugen och blir inspirerad av den här tråden! Ska försöka börja med en promenad imorgon.

angående mat efter träning: det viktigaste är att få i sig energi så snabbt som möjligt, inom en timme. Man kan ju ta en banan direkt och sedan äta middag när man kommer hem (om man tränar före middan, vill säga). Innan träningen måste man ju också ladda med energi, ät något ett par timmar innan.

Lycka till med träninen och allt HippieJo! Är lite avis på dig som kommit igång så bra och liksom fått en nystart! Det är alltid roligt! Man känner sig som en ny människa!

• Victory

>HippieJo
    Jo, det gick faktistk bra med prommisen! Tog i och för sig en rejäv sovmorgon men sedan gick jag i 50 minuter och stretchade rejält efteråt (har känt mig stel på sistone eftersom jag inte tränat på länge). Jag är verkligen sugen på att börja träna igen, och det verkar gå åt rätt håll med förkylningen. Jag håller med om att lite peppning sinsemellan vore toppen!!

Jag brukar köra kondition och styrka samma dag men då köra styrkan först, det tycker jag funkar bra. Ditt senaste förslag låter väldigt bra.

Jag började träna på gym för 2,5 år sedan och har märkt klar förbättring (börjar få synliga muskler, vilket är kul!) Men nu har styrkan försvunnit i sommar (har inte tränat) så jag är sugen att komma tillbaka! Även konditionen är i botten, brukar annars springa ett par gånger i veckan.

• Victory

Hallåj!

Min träningsdag började bra med en 45-minuters promenad. Sedan åt jag en näringsriktig frukost följt av lite ditten och datten som jag hittade i skafferi/kyl/frys under resten av dagen! Jag hade gärna joinat dig HippieJo i kakätningsrace men eftersom jag försöker att inte ha fika hemma får man ta vad man har (t.ex. Corn Flakes, russin, mackor ). Men nu ska jag äta resterna av gårdagens middag och det var GOTT! Ingen mer träning idag, inte - jag har en riktig slöardag! Och det är UNDERBART!

• Victory

Oj, mitt inlägg passade kanske inte in så bra i denna träningspeppningstråd. Men det är ju söndag! Lovar att återkomma med träningsinspiration på måndag igen!

• Victory

God morgon, brudar! (antar jag att ni är iaf...?)

Idag cyklar jag till jobbet, det tar ca 30 minuter enkel väg. (Det har jag iofs gjort sedan i våras så lite träning har det blivit i alla fall i sommar).

Sen känner jag mig sugen på lite styrketräning ikväll!

Verkligen tack för all inspiration! Jag tror faktistk det är den här tråden som har gett mig en spark i baken. Nu är jag jättesugen att komma igång med träningen igen! Tycker inte om att känna mig förslappad, man får så dålig ork.

Jag tycker också att man måste få unna sig lite gott på helgerna (och om det är kalas, t.ex. ) Man kan ju inte sluta leva! Det som är bra med träning är ju att man faktiskt KAN unna sig något onyttigt ibland med gott samvete!

• Victory

Idag har jag haft en rätt bra träningsdag. Cyklade som vanligt till och från jobbet och när jag kom hem gjorde jag lite övningar (armhävningar m.m.) och sen tog jag en liten joggingstur! Kändes bra! Nu hoppas jag bara att jag inte har ont i halsen imorgonbitti som så många gånger förr i sommar...

Även om det fortfarnade är lite mjukstart för mig (efter lång tid av förkylning) så känns det som att jag kommit igång nu och har motivation.

HippieJo: Nä, att träna på fastande mage är ingen hit! Ibland undrar man vad som är fel när man inte orkar något alls, och kommer på att man nog inte ätit så bra den dagen. Det märks direkt!

Hoppas förresten att kakAN var god!

Kämpa på, tjejer!

• Victory

Hrmm... (*harkel*) tja, om jag ska vara ärlig har det väl inte gått så väldigt bra för mig heller i veckan...
    Jag brukar inte äta godis under veckan men nu har jag gjort det och igår köpte jag choklad! Förutom det har jag väl levt lite väl osunt i största allmänhet. Träningen går sådär (lite cykling och promenader) men kommer inre riktigt igång på grund av den här j***a förkylningen som aldrig vill GE SIG!

Vet inte vad jag ska ge dig för tips, HippieJo! Jag skulle ju behöva tips själv! Det enda jag vet är att när jag väl kommer igång med träningen brukar kosten också lösa sig. För när jag tränar känns det inte som om jag vill förstöra det med en massa onyttig mat utan då äter jag nyttigt. Det gäller bara att komma ur den här "ätar-perioden" som semester lett mig in på. Mitt problem är att när jag väl börjat äta har jag svårt att sluta. Mat är ju så gott, jag har nästan konstant ett sug efter något. Blir aldig nöjd! Värst är det förstås på helgen när jag är ledig och har tillgång till mat hemma. Tror jag måste gå ner på stan eller bara GÖRA nåt för att släppa tankarna på att äta.

Något som hjälpte mig tidigare var när jag läste boken "Stenålderskost" av Loren Cordain. Efter att man läst den så VILL man inte stoppa i sig onyttigheter som fett och socker för man har läst vad det gör med kroppen. Den inspirerade mig att ta tag i kosten! Kanske ska plocka fram den från bokhyllan igen...?

Ja, vi får fortsätta att kämpa på! Skönt att veta att man inte är ensam i den här kampen!

• Victory

Hallå!

Nu är helgen snart slut vilket innebär måndag och nya tränings-tag! Men jag har faktiskt varit rätt duktig idag: har både varit på en joggingtur, cyklat ca 2 mil och tagit en kortare promenad. (Dock chokladkaka till efterrätt...)

Kom "plötsligt" på att jag ska utomlands om 1 1/2 vecka och då vill jag ju vara lite vältränad till beachen. Så nu är det hårdkörning fram tills dess!

God träningsvecka på er!

• Victory

Vi ska till turkiet med jobbet, så det är delvis studieresa, delvis semester. Så lite bada och sola blir det nog och då skulle jag så gärna vilja vara i min gamla form (var ganska vältränad och lite muskulös för ca ett halvår sedan). Men tyvärr har det gått utför i sommar...

Det har blivit lite onyttig mat senaste dagarna (har varit bortbjudna) men jag är verkigen motiverad att ta tag i den biten också! Jag har kommit på att min mage nog är lite känslig för mjölk, den har en tendens att svälla upp och jag tror jag har hittat ett samband med mjölk. Så jag ska försäka undvika det och se om det blir bättre.

Tvillingsjäl och HippieJo; heja, heja! Kämpa på!

Nu ska jag göra några armhävningar!!!

• Victory

Igår åt jag riktigt bra, nästan inget onyttigt utan en massa frukt och annat gott! (fast nu blev jag ju sugen på bullar, förstås!)

Men träningen går det INTE bra med. Nu känner jag mig förkyld igen (ont i halsen och snuvig) så det är bäst att vila sig i form

• Victory

Jag tänker ungefär som du, HippieJo: Vill egentligen gå ner de (det!) kilo jag gått upp i sommar, men vill samtidigt inte fokusera för mycket på vikten utan försöka leva sunt. Och det har väl gått hyfsat förutom några tillfällen då jag unnat mig både pizza och fika! Men man måste ju få leva också!

Däremot ligger träningen nere på grund av eviga förkylningar. Men efter resan SKA jag börja om på gymet, jag längtar faktiskt! Min sambo känner likadant och det går ju lättare om man är två som pepper varann. Och när man har bröllop i sikte har man ju motivation att komma iform! Jag har hela vintern på mig!

Tvillingsjäl: vad gulligt av din sambo att spara lite godis Då kan man ju bara inte säga nej...

• Victory

Hej tjejer!!

Nu bär det av till Turkiet för mig i en vecka (och då lär det ju inte bli så mycket träning ... eller kanske lite promenader i alla fall.)

När jag kommer tillbaka har jag och min sambo lovat varandra att vi ska komma igång med träningen på allvar! Jag ser verkligen fram emot det! Så då hörs vi kanske av igen!

Lycka till med träningen och kosten!

(Håller med om att Kairis inlägg var väldigt bra med sunda åsikter! Jag litar på att ni fortsätter tråden i samma härliga stil! Bra tråd det här! )

Svar på tråden Träning...