• tvillingsjäl

Träning...

Låter bra att du slutar med bantningshetsen, du kommer att må så mycke bättre!

Vad gäller träningen så tycker jag nog att det är i häftigaste laget så här i början! Kanske kan du dela upp styrkedelen så att du tar tex mage, armar å rygg en dag å resten av kroppen nästa dag!?

Men det där är så individuellt, själv kör jag styrke en dag å fettförbränning en dag (jag cyklar mountainbike) eftersom jag liksom inte pallar att göra det på samma kväll! Istället så tränar jag ca 5 dagar i veckan, ibland mer, fast vissa veckor blir det mycke promenader som oxå är bra fettförbränning!

Huvudsaken är nog att man gör allt med måtta så att man inte skadar sig och så att man fortfarande kommer att tycka att det är kul när mörka kalla vintern kommer! Kämpa på!! Lycka till!

• tvillingsjäl

Om det passar dig å det funkar för dig..ja då är det okej! 3 dagar är inte alls för mycket utan det jag tänkte var att styrkepasset var lite väl långt..kul att börja dansa, då blir man smidig å snygg!

• tvillingsjäl

ha ha ja det tänkte jag inte på! jag tog för givet att du körde stenhårt i 50 min! ber om ursäkt, det skulle jag ha frågat!

• tvillingsjäl

vad är det för typ av dans? Själv spelade jag fotboll i 12 år tills jag slutade pga skada så jag kan inte direkt kalla mig den graciösa typen..he he men jag har starka ben iaf! ha ha

• tvillingsjäl

Det är kanon att träna när man är ledig! Jag jobbar själv helger å är då ledig på vardagar och då är det såå skönt att ta ut sig lite!!

Kul att höra att du känner dig taggad, jag tror det kommer att gå jättebra för dig och det som är kul med styrketräning är att man ser snabba resultat..musklerna liksom "drar ihop sig"

Själv cyklade jag 2,5 mil idag men jag har varit krasslig i veckan så det gick tyngre än vanligt..men det är bara att bita ihop å gilla läget!

• tvillingsjäl

Det är ju bra att cykla 3 mil på en timme! Var det på en motionscykel på gymet eller? Det är rätt stor skillnad på att cykla utomhus än på en motionscykel...motvind, underlag osv...
    kollade faktiskt inte hur lång tid det tog idag, det är så olika oxå på var vi är å cyklar(skog eller väg) men det brukar ta ca en timme..

Ja fast jag hade ju iaf inte ont i halsen när jag var iväg så jag hoppas jag klarar mig!

Visst är det härligt med all energi!! Å duktighetskänslan i sig räcker ju som motivation att fortsätta..å det blir bara bättre när resultaten visar sig!!

• tvillingsjäl

ha ha jo du slipper jäkla motvind å långa sega uppförsbackar!!

vanligtvis är dom inte särskilt korrekta men det beror lite på vad du väger oxå...men runt 500 kalorier kan du förbränna på ett tufft cykelpass på en timme! Jag bränner ca 600 eller mer när jag cyklar mountainbike beroende på hur länge jag är ute och om jag cyklar terräng eller landsväg, men cykling är en av et bästa fettförbränningssporter som finns!! Skidåkning är ju klart bäst men det gör jag på vintern!

Idag har jag kört styrke..det var jobbigt men det är härligt samtidigt, har ju mest cyklat hela sommaren...är roligare än att vara instängd på ett gym!!

Hur har er träningsdag varit idag tjejer!?

• tvillingsjäl

10-i-topp
    De mest fettförbrännande motionsformerna:

1. Längdskidåkning
    2. Trailrunning
    3. Orientering
    4. Mountainbike
    5. Rodd
    6. Löpning
    7. Spinning
    8. Tae Bo
    9. High impact
    10. Puckelpist

• tvillingsjäl

he he ja maraton i kakätning..kanske nåt nytt!?

jag skulle tro att simning så är det ju så olika på vilken stil du använder, simmar man som värsta stjärnsimmaren eller är man en motionär? Cykling lite samma, men du förbränner kanske 100-150 kalorier mindre än löpning....men allt är så relativt, vilken intensitet man har, hur vältränad man är från början, hur mycket du väger osv...ju lättare du är desto mindre kalorier förbrukar du på samma aktivitetstid!

• tvillingsjäl

Jag är likadan som du Victory, försöker att inte ha nåt hemma för då är det såå lätt att "bara smaka" å sen är det kört!
    Det räcker väl alldeles utmärkt med en promenad idag, skönt å avslappnade så nu kan du ha det lugnt å härligt resten av kvällen!! Imorgon kämpar vi vidare!

• tvillingsjäl

God morgon tjejer!!

Idag har jag lämplig träningsvärk efter styrketräningen igår...

Håller med om att man kan unna sig på helgen, annars är det svårt att hålla ångan uppe å risken att misslyckas blir dubbelt så stor! Dessutom tycker jag att det liksom blir en morot att veta att "på lördag får jag käka lite godis"

Förbränningen mår bara bra av lite variation när det gäller kalorier/dag!

Idag är det vilodag för mig men jag har i princip gjort nån sorts träning varje dag i nästan 2 veckor nu...men då har det varit tex att gå till jobbet direkt på morgonen ca 45 min...så jag har inte tränat ihjäl mig!

Hippiejo: Klart du ska äta nån kaka på kalaset, bara inte heela kakburken!!

• tvillingsjäl

Hej tjejer!

Tillbaka idag efter att ha varit ledig igår...skönt! Har inte tränat på 2 dagar för jag har känt mig lite halvdålig...å igår åt jag bullar å choklad! ha ha inte för att det gör nåt, tränar man hårt så spelar det ingen roll om man syndar ibland! Så idag är det träning igen, skulle tro att det blir cykling, om det inte regnar förstås!!

Håller med er..träna på fastande mage är hemskt!! Jag brukar bli yr å så svartnar det för ögonen, dessutom orkar man ju inget!

Kram tjejer!

• tvillingsjäl

hej tjejer!!

Misströsta inte!! Alla har såna här dagar ibland, det viktigaste är att man inte ger upp, tänk att okej idag har jag ätit onyttigt men imorrn fortsätter jag som vanligt! Att man försöker att inte tänka "äh skit samma, å svullar i en vecka.." Jag åt själv godis igår, å blev så illamående att både jag å sambon nu ska sluta...jag lyckades hålla upp i 3 veckor för ett tag sen! Man vänjer sig, dessutom mår man mycke bättre av att undvika det...

Själv har träningen gått rätt bra, har kört både styrke å kondition å idag cyklade vi 2,5 mil....men jag har problem med baksidab av låret fortfarande..mycket oroande, jag vill inte vila igen..hade löparknä för ett tag sen å då var jag tvungen att vila, äta pronaxen och stretcha 6 gånger om dagen!!!

Kämpa tjejer, vi ska klara detta!!

• tvillingsjäl

Oj vad kul att åka utomlands! Var ska du åka!!? Ja det brukar kännas bättre å glida i bikinin om man känner sig lite slimmad!

Själv har jag cyklat idag, det gick väldigt bra faktiskt, vi höll en bra medelhastighet och baksidan kändes okej...
    Nu är det ny vecka!! Härligt!!

• tvillingsjäl

Victory: Klart du kommer att vara iform igen snart! trevligt att komma iväg till lite sol iallafall!! Tråkigt att du är känslig mot cmjölk, du borde kolla upp det, kanske är det laktosintolerans? det har min pappa...han dricker inte mjölk längre..

Idag har jag haft vilodag, varit skönt...har tränat bra i veckan så jag behöver ändå vila mitt ben lite!

Hippiejo: Åh vad gott!! bullar och mjölk!! Otroligt gott!

• tvillingsjäl

hmm..igår åt jag både fika på ett möte å sen på kvällen när jag kom hem så hade sambon sparat lite godis åt mig...fast det var inte så mycke iaf!

Idag gick jag till jobbet iaf...har jobbat kväll i veckan så ingen cykling eller styrketräning har det blivit..fast nu är jag ledig imorrn så det blir långhelg med MYCKE träning!! Hur går det för er tjejer?!

• tvillingsjäl

hej tjejer!

Jag tror att det går bäst om man inte blir så besatt av vikten utan liksom bara kör på...äter rätt och tränar bra..då kommer resultaten oxå! Sen ska man naturligtvis unna sig oxå ibland..annars blir man ju knäpp!!

Ja min sambo är såå söt! det var smaskigt med lite godis..det är det väl alltid?
    Hippiejo: man ska aldrig, aldrig handla när man är hungrig! ha ha det är såå lätt hänt att man tar vad som helst bara för att stilla hungern! Men i det långa loppet gör det inget...bara att ta nya tag å ta i lite extra på nästa träningspass! klart ni kommer att bli av med semesterkilona!!

• tvillingsjäl

Kairi:

Kanoninlägg! Precis som Hippiejo skrev, inget är direkt nytt men du skrev det sammanhängande och klartänkt!
    Detta med att skippa vågen kör jag med på heltid nu..jag mäter min midja, mycket bättre! Jag borde mäta andra delar av kroppen oxå men det har liksom inte blivit av!
    Sen håller jag verkligen med om att man inte ska få dåligt samvete när man äter nåt gott ibalnd för precis som du skrev, tränar man bra och äter bra så spelar den där bullen till fikat ingen roll i det långa loppet! Man ska inte göra kroppen ledsen!

Svar på tråden Träning...