• trolla

Atkins fas 1 mellanmåls förslag?

Tänkte börja med Atkins i morgon och hittar inga vettiga mellanmålsförslag, nån som vet några tillåtna? Några andra förslag om mat i fas 1, tex hur ser en sån dag ut för er som kör / kört det?
    Vad är det eg som skiljer Atkins och SB?
    Hoppas på hjälp,
    Trolla

• Svar på tråden Atkins fas 1 mellanmåls förslag?
  • Sanne-06

Hej trolla!

Skillnaden mellan SB och Atkins är väl främst att man i Atkins tillåter mer fett, och satsar mest på proteiner och fett. Med SB finns det mera tillåtet, men man försöker hålla sig till nyttiga fetter, och fettsnålt. Mera mjölkprodukter tillåts också i SB. I Atkins strävar man efter ketos (rätta mig om jag har fel), men så är fallet inte i SB.

Har själv kört med SB, och det fungerar jätte bra för mig. Jag har den bilden att atkins är lite mer extrem än vad SB är.

Kan inte komma med några måltidstips när jag inte själv kört atkins.

Lycka till!

• *tildis*

Hej Trolla!

Som mellanmål kan du förslagsvis äta ett hårdkokt ägg (eller en halva) makrill i tomatsås (kolla nogrannt innehållsförteckning) tonfisk konserv, ostkuber/skivor, en skattande kon m.m.
    Efter fas 1 kan du gärna äta nötter eller frön också.
    Ibland äter jag en halv korv eller liknande men kolla så att de inte nnehåller mjöl, socker eller liknande. Lite svårt att få tag på men utländska affärer brukar ha större köttmängd. På netta har jag hittat en bra som enbart innehåller 1 gram.

Hoppas detta kan vara till lite hjälp för dig.

Lycka till!

Glöm inte är hela linfrön så håller du magen igång!

Svar på tråden Atkins fas 1 mellanmåls förslag?