• *Tess*

-5 kg till okt.

Hej!

Nu är det dags att bli av med nästan 5 kg till oktober. Ska bli redo för bikini inför en resa! Är det någon som är i samma sits? Skulle behöva peppning så att motivationen håller i sig!
    Inget krångel utan jag ska äta nyttig och träna regelbundet!

Häng på, så kämpar vi tillsammans ända in i mål!

• Svar på tråden -5 kg till okt.
  • Cecilia J

Jag har också ca 5 kg som ska bort. Iofs har jag redan startat och gått ner 2, men som sagt det är 5 kvar.

Klart vi ska klara detta!

• *Tess*

Hej Cecilia J!
    Va kul att du ville hänga på!
    Och vad bra att du redan har startat, då finns det inga ursäkter för mig att vänta! Duktigt av dig att du redan gått ned 2kg!
    Hur ser dina planer ut, har du något bestämt datum då du vill nå ditt mål?
    Tränar du någonting?
    Jag älskar att springa så jag ska försöka ta tag i det, annars har jag en motionscykel som står och samlar damm!
    Japp, då börjar min nya dag då.. hoppas det går bra! Hej hej!

• Milly_L

hej tess och cecilia, jag harkar gärna på jag med!
    Ska til Turkiet om 12 veckor och vill gå ner 10 kg tills dess, så ungefär ett kg i veckan.
    längd: 173 cm
    vikt:70 kg
    målvikt: 60 kg

jag tränar på sats och worldclass. försöker träna innan frukost och kanske ett kvällspass ibland.
    Nu har jag hålllt på i 4 dagar, så jag har inte vägt mig än. Tänkte göra det en gång i veckan.
    Äter ni på något speciellt sätt, typ drar ner på kolhydrater eller räknar kalorier??
    själv har jag börjat med halsovakten.se, där man räknar kalorier. Men jag är lite osäker på hur många kalorier man ska äta varje dag.

• annis1

Jag vill gärna hänga på. Har inte tänkt att börja förrän nästa vecka men det kommer snart dit. Jag ska på semester ibörjan av november men tills dess ska minst fem kilo bort, det gör inget om det blir fler...

• tvillingsjäl

Hej tjejer!

Jag är gärn med, jag siktar oxå på att gå ner 5 kilo, kanske lite till...just nu väger jag ca 68kg å är 163cam lång fast jag har liksom börjat redan å fastän vågen stått rätt still så har jag minskat 3,5cm i midjan! Så är det alltid för mig i början! Jag tränar rätt mycke nu, cyklar moutainbike, promenerar å styrketränar så jag hoppas att det ska ta mer fart nu!

• l i s a

Jag är på! Ska ner precis 5 kg hade jag tänkt. Lyckades för snart ett år sedan genom pepping här men så blev det semester och så... eh... tja, ni kan föreställa er kanske Jag gick upp igen och har legat på latsidan med träning sedan april.

Startvikt 63, målvikt 58 + muskler!

• *Tess*

Härligt att vi är så många, nu kan vi bara inte misslyckas!

Milly_L :
    Jag har planerat att bara äta vanlig smal mat. Räkna kalorier har aldrig varit min grej. Kommer inte förbjuda nått men jag kommer undvika en hel del, som tex godis (är en riktig godisråtta!) och även mackor, som jag äter alldeles för många av!
    Ibland kanske jag kommer att äter en naturdietbar till lunch (pga stressigt jobb) men då äter jag desto mer på kvällen.

Jag kände igen det där du skrev lisa.. har lagt på mig mina 5 kg nu under våren/sommaren, dem kommer smygande så fort man inte tränar!

Så här ser utgångsläget ut för mig:
    Startvikt: 62
    Målvikt: 57

Summering av dagen: Har ätit bra, har dock inte hunnit träna men det får bli i morgon!

• l i s a

Summering av gårdagen. Åt hyfsat bra för att vara första dagen. Fick i mig för lite mellanmål och inte så stadig lunch. Ingen träning men jag bredspacklade i vardagsrummet i 2 timmar, det kanske kan räknas lite?

• Nickolina

Jag vill gå ner ca 5 kg på en månad.
    Längd 175
    vikt 67

Det har bara gått utför med all mumsig mat jag tryckt i mig....Det är så svårt att vara nyttig när man är två...min pojkvän vill alltid äta godis och sånt och det är klart att han måste få köpa..men då blir det ju att man själv äter också...vad skall man göra egentligen?

• Milly_L

Snart har det gått en vecka på mitt nya sunda liv. Har inte vägt mig än, men jag tycker nog att jag känner mig lite smalare.
    Snart ska jag börja med personlig tränare i tolv veckor. ska bli skönt att få träningen upplagt, så det blir så effektivt som möjligt. plus att man gör fettmätningar, ganska kul (och hemskt) att se hur mkt fett som sitter på ens kropp.
    Jag har som sagt ungefär 10- 12 kg att gå ner, ska till turkiet med vänner om tolv veckor. så då hoppas jag verkligen att jag nått dit!

Hur går det för er andra??

Svar på tråden -5 kg till okt.