• *Tess*

-5 kg till okt.

Hej!

Nu är det dags att bli av med nästan 5 kg till oktober. Ska bli redo för bikini inför en resa! Är det någon som är i samma sits? Skulle behöva peppning så att motivationen håller i sig!
    Inget krångel utan jag ska äta nyttig och träna regelbundet!

Häng på, så kämpar vi tillsammans ända in i mål!

• Svar på tråden -5 kg till okt.
  • l i s a

Men hallå tjejer! Kom igen nu! Vi skulle ju PEPPAS!!!!!!!!!!!!!!

Hur går det för er? För mig går det över förväntan! Med mina gamla VV-kunskaper, genom att äta tallriksmodellen och genom mellanmål har jag gått ner 1,5 kg på en vecka!!! :-O Jag bara gapar. Tjohooo!

Start: 63
    Dagsvikt: 61,5
    Nedgång: -1,5
    Målvikt: 58

• *Tess*

Hej igen!

Har varit mycket nu ett tag, så jag har inte hunnit skriva här! Men det har gått rätt bra för mig. Utan någon motion och fast jag ätit en hel del choklad har jag faktiskt tappat i vikt!! Men nu när det är lugnare ska jag börja motionera o äta lite bättre, blev jättepeppad av Cecilia J och lisa!! Det blir ju svårare att gå ned ju närmare målvikten man är!

Start:62
    Dagsvikt:60,1
    Viktnedgång:1,9
    Målvikt:57

Ha det bra!

• l i s a

Hejja TESS!!!

Själv har jag haft en rätt usel helg... *hrmpf* Eller usel och usel, det var en jättetrevlig helg och det är ju det som räknas

Nu kör jag på i veckan med regelbundna måltider, frukt och mycket grönsaker till måltiderna.

Hur gör du Tess för att äta bra? Drar du ner på ngt speciellt eller? Själv räcker det låångt att byta pasta mot potatis faktiskt

• *Tess*

Tackar Lisa! Det har ju gått väldigt bra för dig med (-1,5kg)!

Helgerna är svårast, då vill man ju unna sig något! Men man får försöka unna sig rätt saker o i rätt mängd! Vi måste ju leva lite oxå :)

Jag äter oxå enligt tallriksmodellen, har svårt att utesluta något, då blir man bara extra sugen! Men jag försöker undvika skräpmat, godis, önödigt många mackor o så.. men det är svårt!!!

Motionen är ju viktig så jag måste ta tag i det! Det är ju så kul när man väl har kommit igång!

Det här ska bli en bra vecka för oss!!! Lycka till!

• blivande fru J

Nu är jag hemma igen och redo att börja. Tyvärr har jag ingen våg så jag får väga mig när första bästa tillfälle ges. Jag har precis tömt lägenheten på godis, öl och läskedrycker. Vi behöver både spara pengar och gå ner i vikt och det är en bra kombination. Ofta syns det på vågen om man är snål, frukt och grönt är ju billigare än godis osv. knapra morötter och frukt när suget sätter in.

• Cecilia J

Hallå tjejer! Jag har även nu haft en gottehelg och det blir det nästa också, och faktiskt även nästa, vad jobbigt det kan vara att bli bortbjuden! Men jag äter det jag blir bjuden på, som sagt vill jag inte att detta ska vara något speciellt med utan det ska vara som vanligt men med bättre motion och kost överlag.

Men vågen går trots ätandet lite nedåt, är snart nere på -2,5 kg så det känns bra ändå. Idag hade min sambo huvudvärk och det enda som hjälper anser han är choklad så jag köpte hem lite till honom, måste ju pyssla om honom lite... Jag är inte ens sugen, för nu är det ju jätteviktigt att jag håller igång med bra mat under veckorna.

Detta går ju riktigt lätt!

• tvillingsjäl

CeciliaJ:
    Det är ju det som är så bra! Att du kan äta allt och inte bara tänka på mat å kalorier å ändå går du ner! Just det faktum att du går ner långsamt men säkert innebär att chansen att du kommer att hålla den nya vikten ökar dramatiskt!

Allt med måtta brukar man ju säga..min älskling köpte en chokladkaka igårkväll och jag smakade några bitar bara...är sååå nöjd med mig själv! Har gått till jobbet i veckan oxå och cyklar på å nu ska ni få höra....köpte 2 par nya jeans förra veckan och jag hade gått ner en storlek!! Jippie!!!!

• Cecilia J

Visst är det med kläderna som det blir roligast! Struntsamma egentligen vad vågen säger, jag stod i en provhytt igår utan att bli tårögd.

Måste meddela att jag åt två bitar Riesen igår eftersom sambon så snällt bjöd mig. Och jag märkte till min stora förvåning att man kan faktiskt känna sig nöjd efter bara LITE choklad.

Vi har faktiskt bråkat om min vikt tro det eller ej. Sambon blev arg häromdagen och sa att han fått nog med att höra mina kommentarer om "fläskiga lår", "flodhäst","usch, kolla här" mm. Han tycker att det är lika hemskt att jag säger det som om jag fått höra det av någon annan, och jag håller inte med. Det var när vi var ute och sprang, jag sa något om att han hjälper mig att gå ner i vikt och han exploderade och menade att han springer med mig för att han vill umgås med mig och han struntar blankt i min vikt. Det enda han vill är att jag ska bli nöjd och inte gråta efter att ha provat kläder (men ni håller väl med om att ljuset i en provhytt är hemskt!). Sen så glömde jag säga till honom att jag inte blivit ledsen igår i provhytten, så typiskt. Men samtidigt så verkar han inte se vad jag ser i spegeln... För mycket Cecilia helt enkelt.

Hur gör ni med den mentala biten? För det är ju stor skillnad på att en dag vara nöjd med sig själv, känns nästan konstigt att komma dit. Nu flummar jag iväg känner jag men jag hoppas att ni förstår jag vad jag menar.

• tvillingsjäl

CeciliaJ:

Jag förstår PRECIS vad du menar! Jag tror nog att vi alla har sämre och bättre dagar! Ibland kan jag oxå känna mig lessen för jag tycker att inget händer!! Men man har ju liksom en bild i huvudet av hur man vill se ut och vill ju sååå gärna nå dit! Men jag tror att man måste hålla sig lite på jorden oxå och verkligen fundera på om man inte sätter liite för hårda krav på sig själv och verkligen ställa sig frågan "kommer jag nånsin att bli nöjd?"
    Man ska enbart sätta mål som är realistiska att nå annars är det inget mål...Med det menar jag att man ska inte låta vikten ta över ens liv, är det det enda man tänker på så är det lite galet tycker jag...

Du får helt enkelt försöka uppskatta era löpturer för vad det är, en chans att umgås å träna ihop och det du får på köpet är en viktnedgång..inte tvärtom!

Men jag håller med dig, omklädningsrum är heemska!!!!! Det är därför jag hatar att prova byxor och speciellt jeans...MEN det börjar ju ta sig banne mig!!

Kämpa på tjejer!! Alla är jätteduktiga!

• annelation

Hej!
    Jag vill oxå hänga me!
    Fem kilo tror jag e det som gäller för mig me!
    Men jag tränar bodypump så jag hoppas att jag får muskler istället för fett.
    Funderar på att köpa en sån där"tång" som man kan mäta fettet me.
    Väger 68 och e 173 lång.
    Har börjat träna förra veckan och det känns så skönt att ha kommit igång!
    Nu kämpar vi på !

Svar på tråden -5 kg till okt.