Visst är det med kläderna som det blir roligast! Struntsamma egentligen vad vågen säger, jag stod i en provhytt igår utan att bli tårögd.
Måste meddela att jag åt två bitar Riesen igår eftersom sambon så snällt bjöd mig. Och jag märkte till min stora förvåning att man kan faktiskt känna sig nöjd efter bara LITE choklad.
Vi har faktiskt bråkat om min vikt tro det eller ej. Sambon blev arg häromdagen och sa att han fått nog med att höra mina kommentarer om "fläskiga lår", "flodhäst","usch, kolla här" mm. Han tycker att det är lika hemskt att jag säger det som om jag fått höra det av någon annan, och jag håller inte med. Det var när vi var ute och sprang, jag sa något om att han hjälper mig att gå ner i vikt och han exploderade och menade att han springer med mig för att han vill umgås med mig och han struntar blankt i min vikt. Det enda han vill är att jag ska bli nöjd och inte gråta efter att ha provat kläder (men ni håller väl med om att ljuset i en provhytt är hemskt!). Sen så glömde jag säga till honom att jag inte blivit ledsen igår i provhytten, så typiskt. Men samtidigt så verkar han inte se vad jag ser i spegeln... För mycket Cecilia helt enkelt.
Hur gör ni med den mentala biten? För det är ju stor skillnad på att en dag vara nöjd med sig själv, känns nästan konstigt att komma dit. Nu flummar jag iväg känner jag men jag hoppas att ni förstår jag vad jag menar.