• tvillingsjäl

-5 kg till okt.

Hej tjejer!

Jag är gärn med, jag siktar oxå på att gå ner 5 kilo, kanske lite till...just nu väger jag ca 68kg å är 163cam lång fast jag har liksom börjat redan å fastän vågen stått rätt still så har jag minskat 3,5cm i midjan! Så är det alltid för mig i början! Jag tränar rätt mycke nu, cyklar moutainbike, promenerar å styrketränar så jag hoppas att det ska ta mer fart nu!

• tvillingsjäl

Milly_L:

Var inte orolig, i början när man börjar träna, och speciellt om man vikttränar så går man upp...inget ovanligt alls! Glöm inte att mäta dig med ett måttband, där kan du se utvecklingen på ett helt annat sätt än på vågen! Så är det för mig, har stått still på vågen men minskat 3,5cm! Då tränar jag väldigt mycke, ca 5 dagar i veckan! Kämpa på tjejen!!

• tvillingsjäl

Du ska absolut inte ge upp! TRäning ger en fastare kropp, muskler väger mer än fett fast tar "mindre plats" därav att man minskar i cm...

Jag tränar mest mountainbikecykling och styrketräning just nu, ibland promenader oxå!

• tvillingsjäl

Gomorron tjejer!

Idag har jag promenerat till jobbet, skönt..var lite rädd att det skulle regna på mig men jag klarade mig!

Jag har inte heller nåt slutdatum, det får ta den tid det tar, jag ställer mig aldrig på vågen heller utan jag tittar och känner på kläderna..

detta kanske låter knäppt men jag längtar nästan lite efter vintern så att vi kan börja åka skidor igen, för då RANN 3 kilo av mig på kort tid..effektivare fettförbrännare finns inte!! Fast då kan jag ju iof inte cykla vilket jag oxå älskar....hmmm...

ha ha nä CeciliaJ:du är inte präktig..du är smart!! Det är så man får en varaktig viktminskning, det är just därför så många "pulverbantare" misslyckas...man kan inte leva på pulver speciellt länge och när man väl slutar vad har man lärt sig om kosthållning av att leva på pulver??!!

heja tjejer friskt humör!! ha ha DET var däremot präktigt.....

• tvillingsjäl

CeciliaJ:
    Det är ju det som är så bra! Att du kan äta allt och inte bara tänka på mat å kalorier å ändå går du ner! Just det faktum att du går ner långsamt men säkert innebär att chansen att du kommer att hålla den nya vikten ökar dramatiskt!

Allt med måtta brukar man ju säga..min älskling köpte en chokladkaka igårkväll och jag smakade några bitar bara...är sååå nöjd med mig själv! Har gått till jobbet i veckan oxå och cyklar på å nu ska ni få höra....köpte 2 par nya jeans förra veckan och jag hade gått ner en storlek!! Jippie!!!!

• tvillingsjäl

CeciliaJ:

Jag förstår PRECIS vad du menar! Jag tror nog att vi alla har sämre och bättre dagar! Ibland kan jag oxå känna mig lessen för jag tycker att inget händer!! Men man har ju liksom en bild i huvudet av hur man vill se ut och vill ju sååå gärna nå dit! Men jag tror att man måste hålla sig lite på jorden oxå och verkligen fundera på om man inte sätter liite för hårda krav på sig själv och verkligen ställa sig frågan "kommer jag nånsin att bli nöjd?"
    Man ska enbart sätta mål som är realistiska att nå annars är det inget mål...Med det menar jag att man ska inte låta vikten ta över ens liv, är det det enda man tänker på så är det lite galet tycker jag...

Du får helt enkelt försöka uppskatta era löpturer för vad det är, en chans att umgås å träna ihop och det du får på köpet är en viktnedgång..inte tvärtom!

Men jag håller med dig, omklädningsrum är heemska!!!!! Det är därför jag hatar att prova byxor och speciellt jeans...MEN det börjar ju ta sig banne mig!!

Kämpa på tjejer!! Alla är jätteduktiga!

• tvillingsjäl

Fy..är det nån mer som känner av förkylning? det är såå jobbigt, jag är konstant trött, har varit det i över en vecka nu, kroppen känns svag och jag har snuva!!! jag har iallafall promenerat en hel del och varit duktig med maten men det känns ju som att man vill "ta i" mer!!

Svar på tråden -5 kg till okt.