• Amy1

Viktväktarna!

Har äntligen tagit mig i kragen och skrivit in mig hos Viktväktarna *stolt*!

Väger 78 kg och är 170 cm, så åtminstone 10 kg ska bort tills nästa sommar! Tänkt att kunna ta på sig sin brudklänning och tycka att man är fin!

Fler som går på viktväktarna?

• Svar på tråden Viktväktarna!
  • Amy1

Jämtlandstaus - Ja, vi kan ha en tråd för oss VV!! Själv ska jag sätta igång så fort min CD-rom kommer för jag har valt distanskurs. Har du många kilo att gå ner?

• Amy1

Sara_the_star - gå in på viktvaktarna.se och slå på "distanskurs" så står det mer där. Där finns även ett forum och de som skriver där har varit helnöjda med skivan, många har gått ner mycket. Den utgår ju från point-principen och allt som VV i övrigt, fast du slipper det i pappersform. Sen orkar jag inte springa på möten och väga mig heller, så har jag bara diciplin (och det har jag!!) så tror jag den funkar lika bra.

Fick min skiva och har precis hämtat den! Jag kan skriva mer om vad jag tycker när jag kollat på den!

Jag tror

• Amy1

Nu har jag bekantat mig lite med skivan och jag tycker den verkar suverän! man har en egen dagbok där man för in dag för dag hur många points man har ätit (man räknar ut där hur många man ska äta/dag) och hur många man har kvar. Man kan söka på recept och på enskilda livsmedel. Slog upp Big Tasty från MC Donald och den ger 19 points!! (Jag ska äta 24/dag) En pizzeriapizza innehåller 35 (!) point och en sån ska jag äta ikväll!! Men på måndag börjar allvaret! Sen när man nått målvikten går man över till "jämvikten" där man får hjälp att hålla vikten.

Så kort sagt, jag är helnöjd och längar till måndag! Ska tillbringa helgen med att göra matsedel för hela nästa vecka, tänk att slippa idétorkan i affären sen *ljuvligt*

amy - som för sista gången ska äta pizza med gott samvete ikväll!

• Amy1

Ja, absolut!!! jag har kört VV sedan i måndags nu och det känns kanon! Var lite småhungrig måndag och tisdag, men nu verkar kroppen till att ha vant sig vid maten och portionerna. Ska bli så spännande på måndag morgon då jag ska väga mig :) Skriv och berätta hur det gick ikväll!!

Kram!

• Amy1

Ja det är lite knökigt innan man vänjer sig med alla points. Ikväll var jag hungrig till middagen och trixade ihop så jag kunde äta 2 kycklingfajitas för bara 9 points och jag blev riktigt mätt :) Finns massor med goda recept på CD-romen så det är inga problem att hitta på vad man ska äta om dagarna. Ska bli så spännande att väga sig på måndag och se om man gått ner något. Hur många points ska du äta/dag? Jag ska äta 24.

Kram Amy

• Amy1

Hej!!!
    Jo tack, det går bra! Har hållt på 4 v nu och har gått ner 4 kg!

Hur många veckor har du hållt på?

Kram!

• Amy1

Ja, det är sant! Jag har svårt att fatta att jag går ner i vikt trots att jag äter nästan mer än jag gjort innan! Fast skillnaden är ju så klart att det jag äter nu är nyttiga saker och minimalt med fett. Man går ju aldrig hungrig! Måste säga att VV måste ju vara det bästa om man vill gå ner i vikt. Lära sig att äta ordentlig och nyttig mat istället för alla de här dieterna där man ska äta hur mycket som helst av en viss sort eller knappt äta alls.
    Vi fortsätter kämpa!!

• Amy1

Divina!

Du kan köpa den på viktvaktarna.se - klicka vidare på Distanskurser. Den kostar ca 795 kr!
    Lycka till!

Kram Amy

Ps - har gått ner 4 kg nu...

• Amy1

Jag är ute och går. Full fart i 50-60 minuter. Men nu börjar jag tycka att jag vill något mer och ska därför börja träna lite step och andra pass på gym för att känna mig mör i kroppen efteråt. Tränar du något?

Amy!

• Amy1

jag bor i Kristianstad, men kommer nog att åka till Åhus och träna där med en jobbarkompis. Åtminstone 2 dagar i veckan, blir nog svårt att hinna fler gånger eftersom jag jobbar mycket kvällar + har små barn hemma.

Amy!

• Amy1

Usch jag har legat av mig nu de senaste 10 dagarna ungefär Ska ta nya tag på måndag!!

Svar på tråden Viktväktarna!