• Amy1

Viktväktarna!

Har äntligen tagit mig i kragen och skrivit in mig hos Viktväktarna *stolt*!

Väger 78 kg och är 170 cm, så åtminstone 10 kg ska bort tills nästa sommar! Tänkt att kunna ta på sig sin brudklänning och tycka att man är fin!

Fler som går på viktväktarna?

• Svar på tråden Viktväktarna!
  • Aug 2006

Japp, har varit med sedan 98. Gick i mål efter 18 månader. Har nu ungefär fyra kg som ska bort till min trivselvikt efter en underbar semester!

Jag är jätteglag över att jag kom till vv och kunde lägga om mitt liv. Jag är så mycket gladare, piggare och sundare nu! Jag kan bara säga grattis! Hoppas att du känner samma stöd och får lika mkt positiva erfarenheter som jag fått. Lycka till!

• Aug 2006

Japp, har varit med sedan 98. Jag gick i mål 18 månader senare. Nu efter en härlig semester behöver jag bli av med fyra kg för att nå min trviselvikt.

Jag är så nöjd över att jag hamnade hos vv. Hoppas att du får lika mkt stöd och positiva erfarenheter som jag fått! Lycka till!

• Aug 2006

Japp, har varit med sedan 98. Jag gick i mål 18 månader senare. Nu efter en härlig semester behöver jag bli av med fyra kg för att nå min trviselvikt.

Jag är så nöjd över att jag hamnade hos vv. Hoppas att du får lika mkt stöd och positiva erfarenheter som jag fått! Lycka till!

• Aug 2006

Vet nu inte om du fått mitt inlägg men jag hoppas det. lite strul på sidan. inte kan jag se inläggen heller. får kika igen imorgon!

• Sara_the_star

Men hur kändes det första gången när ni skulle skriva in er? Jag känner att det är alldeles hemskt att man måste skriva in sig och även kanske dela med sig information till främmande människor.
    Jo jag tänker fel men jag trivs inte med att tala om min vikt med någon och tror att jag alltid kommer ha det här problemet.

• Ellte

Sara_the_star: VV är INTE som man ibland får berättat för sig... Det är ingen som står och ropar ut vad du väger eller hur bra eller dålig du varit varje vecka. Du fyller i en lapp som är till för BARA kassören, konsulenten och dig själv (och VV´s register) men du behöver inte lämna en massa info om dig själv till alla andra där. Alla som jobbar på VV har själva varit medlemmar, dvs. de vet precis vad du går igenom...de har varit där själva.

Jag har själv varit med i VV och tyckte det var jättebra men såhär i efterhand kan jag säga att jag tycker det är lite synd att det är så LITE personligt... Att överäta är i de allra flesta fall inte frågan om att inte veta HUR man ska äta utan VARFÖR man äter. Ett psykologiskt problem alltså... På VV lär du dig HUR du ska äta men inte hur du tar itu med dig själv...tyvärr. (Om inte programmet har ändrats sedan jag var med för ett par år sedan)

Som sagt, du behöver inte dela med dig av någonting om dig själv om du inte vill, alla som är där är där av samma anledning och det är ofta så stora grupper att du inte ens märks om du inte vill ;)

• Ellte

Nu skrev jag ett aslångt inlägg...och så blev det fel... Hoppas det dyker upp ändå!

• Sara_the_star

Ellte

Tackar för informationen, känns mycket bättre nu faktiskt.
    Ska nog våga mig på ett besök trots allt. :)

• Aug 2006

Ursäkta för alla inlägg igår det skulle ju bara ha varit ett....

Jag håller mid om att det inte alls är farligt att skriva in sig. När jag gick med visste jag knappt vad jag vägde, men jag hade accepterat läget och slutade hitta förklarningar till varför jag hade gått upp i vikt. Det hade ju ingen betydelse, utan huvudsaken är ju att man har insett att man behöver göra ngt åt situationen.

• Jämtlandstaus

jag ska anmäla mig nästa vecka, då de öppnar för kvällar på hötorget. är jättenervös. vi kanske kan peppa varann vi som precis börjar.

/A

Svar på tråden Viktväktarna!