Sara_the_star: VV är INTE som man ibland får berättat för sig... Det är ingen som står och ropar ut vad du väger eller hur bra eller dålig du varit varje vecka. Du fyller i en lapp som är till för BARA kassören, konsulenten och dig själv (och VV´s register) men du behöver inte lämna en massa info om dig själv till alla andra där. Alla som jobbar på VV har själva varit medlemmar, dvs. de vet precis vad du går igenom...de har varit där själva.
Jag har själv varit med i VV och tyckte det var jättebra men såhär i efterhand kan jag säga att jag tycker det är lite synd att det är så LITE personligt... Att överäta är i de allra flesta fall inte frågan om att inte veta HUR man ska äta utan VARFÖR man äter. Ett psykologiskt problem alltså... På VV lär du dig HUR du ska äta men inte hur du tar itu med dig själv...tyvärr. (Om inte programmet har ändrats sedan jag var med för ett par år sedan)
Som sagt, du behöver inte dela med dig av någonting om dig själv om du inte vill, alla som är där är där av samma anledning och det är ofta så stora grupper att du inte ens märks om du inte vill ;)