• Amy1

Viktväktarna!

Har äntligen tagit mig i kragen och skrivit in mig hos Viktväktarna *stolt*!

Väger 78 kg och är 170 cm, så åtminstone 10 kg ska bort tills nästa sommar! Tänkt att kunna ta på sig sin brudklänning och tycka att man är fin!

Fler som går på viktväktarna?

• Svar på tråden Viktväktarna!
  • Amy1

Jämtlandstaus - Ja, vi kan ha en tråd för oss VV!! Själv ska jag sätta igång så fort min CD-rom kommer för jag har valt distanskurs. Har du många kilo att gå ner?

• Jämtlandstaus

Vi startar en pepptråd :)

jag har väl 10-12 kg att gå ner ugnefär.

:)

• Sara_the_star

Amy1

Vilken skiva är det som du har beställt? :) Låter som ett bra alternativ men uppfyller skivan samma sak som att gå på möte varje vecka tror du?

• Amy1

Sara_the_star - gå in på viktvaktarna.se och slå på "distanskurs" så står det mer där. Där finns även ett forum och de som skriver där har varit helnöjda med skivan, många har gått ner mycket. Den utgår ju från point-principen och allt som VV i övrigt, fast du slipper det i pappersform. Sen orkar jag inte springa på möten och väga mig heller, så har jag bara diciplin (och det har jag!!) så tror jag den funkar lika bra.

Fick min skiva och har precis hämtat den! Jag kan skriva mer om vad jag tycker när jag kollat på den!

Jag tror

• Amy1

Nu har jag bekantat mig lite med skivan och jag tycker den verkar suverän! man har en egen dagbok där man för in dag för dag hur många points man har ätit (man räknar ut där hur många man ska äta/dag) och hur många man har kvar. Man kan söka på recept och på enskilda livsmedel. Slog upp Big Tasty från MC Donald och den ger 19 points!! (Jag ska äta 24/dag) En pizzeriapizza innehåller 35 (!) point och en sån ska jag äta ikväll!! Men på måndag börjar allvaret! Sen när man nått målvikten går man över till "jämvikten" där man får hjälp att hålla vikten.

Så kort sagt, jag är helnöjd och längar till måndag! Ska tillbringa helgen med att göra matsedel för hela nästa vecka, tänk att slippa idétorkan i affären sen *ljuvligt*

amy - som för sista gången ska äta pizza med gott samvete ikväll!

• Sara_the_star

Amy1

Tackar för hjälpen.
    Lycka till och hoppas att allt går bra gällande vikten. :D

• Jämtlandstaus

Amy1 - ikväll så ska jag till viktväktarna för första gången och skriva in mig. *nervös*
    ska vi peppa varann?

• Amy1

Ja, absolut!!! jag har kört VV sedan i måndags nu och det känns kanon! Var lite småhungrig måndag och tisdag, men nu verkar kroppen till att ha vant sig vid maten och portionerna. Ska bli så spännande på måndag morgon då jag ska väga mig :) Skriv och berätta hur det gick ikväll!!

Kram!

• Jämtlandstaus

hej!

nu har jag skrivit in mig. fick massor med små böcker och papper och grejer. tror att det är mötena som jag behöver. gå dit och väga in sig, bli peppad. bakom mig satt en kille jag tyckte såg ut att vara i normal form sådär. han hade gått ner 50kg. helt otroligt.

jag kommer väl ge det några dagar först att komma in i det, så jag räknar inte med så mycket den första veckan. det som är dumt är att jag ska börja med en kräftskiva, men jag ska ta med mig en paj som jag hittat på viktväktarna :)

vi kan väl byta lite recept och tips och sånt senare framöver?

kram från mig :)

• Amy1

Ja det är lite knökigt innan man vänjer sig med alla points. Ikväll var jag hungrig till middagen och trixade ihop så jag kunde äta 2 kycklingfajitas för bara 9 points och jag blev riktigt mätt :) Finns massor med goda recept på CD-romen så det är inga problem att hitta på vad man ska äta om dagarna. Ska bli så spännande att väga sig på måndag och se om man gått ner något. Hur många points ska du äta/dag? Jag ska äta 24.

Kram Amy

Svar på tråden Viktväktarna!