• Amy1

Viktväktarna!

Har äntligen tagit mig i kragen och skrivit in mig hos Viktväktarna *stolt*!

Väger 78 kg och är 170 cm, så åtminstone 10 kg ska bort tills nästa sommar! Tänkt att kunna ta på sig sin brudklänning och tycka att man är fin!

Fler som går på viktväktarna?

• Svar på tråden Viktväktarna!
  • Jämtlandstaus

Jag ska äta 19 points. jag har lite vv-kokböcker som jag köpt vid nåt tillfälle då jag tänkt gå ner. men nu har man ju en annan slags motivation.

Jag går på torsdagar (lika bra att följa veckovis)

Men det är praktiskt med guiderna. man får ju faktiskt äta allt och lite till. bara man håller koll.

gud vad gott det är med fajitas, vad har du för recept på dom =)?

Jag väger 68,3 och mitt mål är också 10 kg. har inte satt någon tid, utan, typ gå ner 10 kg. får gärna gå ganska snabbt, men vad fasen. bara jag går ner.

• Jämtlandstaus

Hallå Amy1, hur går det för dig?

var på en vägning i veckan, första nedåtgången, -1,7kg

kram från mig.

• Amy1

Hej!!!
    Jo tack, det går bra! Har hållt på 4 v nu och har gått ner 4 kg!

Hur många veckor har du hållt på?

Kram!

• Jämtlandstaus

Jag har typ hållt på i tre veckor. Det är svårt dock, men snacka om att man fick lite peppning när det stod minus på vågen! :)

• Amy1

Ja, det är sant! Jag har svårt att fatta att jag går ner i vikt trots att jag äter nästan mer än jag gjort innan! Fast skillnaden är ju så klart att det jag äter nu är nyttiga saker och minimalt med fett. Man går ju aldrig hungrig! Måste säga att VV måste ju vara det bästa om man vill gå ner i vikt. Lära sig att äta ordentlig och nyttig mat istället för alla de här dieterna där man ska äta hur mycket som helst av en viss sort eller knappt äta alls.
    Vi fortsätter kämpa!!

• Jämtlandstaus

jag läste om ett test dom hade gjort med råttor. Två råttor fick äta exakt lika mycket i kalorier, proteiner och fett. motionera lika mycket, men den som hade ätit mättat fett vägde mer.
    det tycker jag är mycket intressant, för jag har i alla fall en liten fettskräck, men försöker ändå ignorera den och äta bra fetter. såsom fisk, olivolja, avocado osv.

Är lite rädd att jag inte kommer ha gått ner något den här veckan. vet inte varför, men det känns liksom inte så. sen har det blivit en del festande denna helgen, vilket inte är så bra.

kram från mig

• Divina

Amy1
    Vad heter exakt cd:n som du beställde?
    Vill också beställa en sån. Har länge fungerat på det och nu när jag hör fån nån som det har funkat.

• Amy1

Divina!

Du kan köpa den på viktvaktarna.se - klicka vidare på Distanskurser. Den kostar ca 795 kr!
    Lycka till!

Kram Amy

Ps - har gått ner 4 kg nu...

• Divina

Tack Amy1!

Har beställt den och längtar bara tills jag får hem den.

Jo en annan fråga: Började du träna samtidigt?och i så fall vilket typ av träning?

• Amy1

Jag är ute och går. Full fart i 50-60 minuter. Men nu börjar jag tycka att jag vill något mer och ska därför börja träna lite step och andra pass på gym för att känna mig mör i kroppen efteråt. Tränar du något?

Amy!

• Divina

Nej inte under dessa veckor men ska börja igen. helst 3 ggr i veckan. Vart bor du? Vart ska du gå och träna. Jag bor själv tyvärr i ett litet ställe där jag måste åka väldigt långt för att gå på gym. det är väldigt tråkigt.

• Amy1

jag bor i Kristianstad, men kommer nog att åka till Åhus och träna där med en jobbarkompis. Åtminstone 2 dagar i veckan, blir nog svårt att hinna fler gånger eftersom jag jobbar mycket kvällar + har små barn hemma.

Amy!

• Aug 2006

Nu har jag oxå tagit tag i detta igen. Jag är iof sig guldmedlem *fortfarande*. Men det har skenat iväg lite för mkt. Har inte min trivsel vikt nu. Målet är att gå ner runt fem kg. Hur går det för er andra?

• JAKF

Mina första två veckor på VV har gått strålande. Har ätit gott, motivationen är fortfarande på topp, vikten har minskat med 2,7 kg!
    *hurra!* =)

Kul att det finns fler VV-are här inne!

• Amy1

Usch jag har legat av mig nu de senaste 10 dagarna ungefär Ska ta nya tag på måndag!!

Svar på tråden Viktväktarna!