Inlägg från: Jämtlandstaus |Visa alla inlägg
  • Jämtlandstaus

Viktväktarna!

jag ska anmäla mig nästa vecka, då de öppnar för kvällar på hötorget. är jättenervös. vi kanske kan peppa varann vi som precis börjar.

/A

• Jämtlandstaus

Vi startar en pepptråd :)

jag har väl 10-12 kg att gå ner ugnefär.

:)

• Jämtlandstaus

Amy1 - ikväll så ska jag till viktväktarna för första gången och skriva in mig. *nervös*
    ska vi peppa varann?

• Jämtlandstaus

hej!

nu har jag skrivit in mig. fick massor med små böcker och papper och grejer. tror att det är mötena som jag behöver. gå dit och väga in sig, bli peppad. bakom mig satt en kille jag tyckte såg ut att vara i normal form sådär. han hade gått ner 50kg. helt otroligt.

jag kommer väl ge det några dagar först att komma in i det, så jag räknar inte med så mycket den första veckan. det som är dumt är att jag ska börja med en kräftskiva, men jag ska ta med mig en paj som jag hittat på viktväktarna :)

vi kan väl byta lite recept och tips och sånt senare framöver?

kram från mig :)

• Jämtlandstaus

Jag ska äta 19 points. jag har lite vv-kokböcker som jag köpt vid nåt tillfälle då jag tänkt gå ner. men nu har man ju en annan slags motivation.

Jag går på torsdagar (lika bra att följa veckovis)

Men det är praktiskt med guiderna. man får ju faktiskt äta allt och lite till. bara man håller koll.

gud vad gott det är med fajitas, vad har du för recept på dom =)?

Jag väger 68,3 och mitt mål är också 10 kg. har inte satt någon tid, utan, typ gå ner 10 kg. får gärna gå ganska snabbt, men vad fasen. bara jag går ner.

• Jämtlandstaus

Hallå Amy1, hur går det för dig?

var på en vägning i veckan, första nedåtgången, -1,7kg

kram från mig.

• Jämtlandstaus

Jag har typ hållt på i tre veckor. Det är svårt dock, men snacka om att man fick lite peppning när det stod minus på vågen! :)

• Jämtlandstaus

jag läste om ett test dom hade gjort med råttor. Två råttor fick äta exakt lika mycket i kalorier, proteiner och fett. motionera lika mycket, men den som hade ätit mättat fett vägde mer.
    det tycker jag är mycket intressant, för jag har i alla fall en liten fettskräck, men försöker ändå ignorera den och äta bra fetter. såsom fisk, olivolja, avocado osv.

Är lite rädd att jag inte kommer ha gått ner något den här veckan. vet inte varför, men det känns liksom inte så. sen har det blivit en del festande denna helgen, vilket inte är så bra.

kram från mig

Svar på tråden Viktväktarna!