• Ellte

Itrim -någon som är med/har testat?

Jajjamen, jag är med och tycker det är fantastiskt bra... Eftersom BT är som det är idag vågar jag dock inte skriva nåt långt inlägg nu med risk för att det försvinner... *suck* Jag återkommer när det funkar bättre ;)

• Ellte

Oh sorry!

Nu blev jag nyfiken... Ska du gå i Mölndal eller är det samma dag för infomöte överallt? *garv*

Jag ska gå på lunch nu men jag svarar efteråt, låvar!

• Ellte

Usch förlåt...du får GÄRNA ignorera min fråga ovan! Det har väl inte jag med att göra...

• Ellte

Okiiii! :D Nu har jag varit ute och promenerat lunch :D

JO! Jag tycker att ITrim är GRYMT! Jag går (som du förstått) i Mölndal och kan direkt säga att mycket av grymheten består i de tre fantastiska tjejer som jobbar där! Deras entusiasm smittar och jag hoppas att de som jobbar i Stockholm är lika bra!

Du kommer få veta ALLT om upplägget ikväll så jag drar bara det jag tycker är bra (till skillnad från andra saker jag provat ;))

Till att börja med är det som du säger väldigt personligt. Du får en speciell plan, anpassad efter DIG och DITT liv och DINA förutsättningar och problem. Det ingår personliga samtal med konsulenterna som är...ja...SKITjobbiga...men fantastiskt bra! De går liksom in på djupet med problemen. Hur du äter, vad, när, varför du äter... Hur det har varit, hur du ser på framtiden... Allt efter detta sätts din egen plan som kan vara "vanlig mat", mixat eller bara måltidsersättningar.

Kurserna är inte så inriktade på mat utan mer vad som händer i kroppen när du äter. Hur funkar blodsockerkurvan, vad gör insulinet, vad är egentligen fettinlagring och hur undviker man det?

Dessutom är kurserna VÄLDIGT mycket inriktade på psyket. Fokusera på målet, mental träning, positivt tänkande... HELT underbart! Jag har aldrig gått på någon så bra kurs i hela mitt liv! Jag vill att ALLA oavsett vikt ska gå den kursen *garv*

Träningen är bra! Du får bra instruktioner till alla maskiner och "måste" bara träna en halvtimma åt gången. Då har du gått igenom alla muskelgrupper samt fått konditionsträning. Det känns efteråt, jag lovar :D Du börjar med 1-2 ggr/vecka och ökar successivt utan att känna nån press. Antingen går du på ledarledda pass (= roligast tycker jag) som brukar vara 1-2/dag eller så kan du gå närsomhelst under dagen och träna själv.

Uj vad jag skriver... Tar en paus här och väntar på frågor *garv*

• Ellte

De har just tagit fram ett eget märke... Bars och pulver som man blandar med vatten. Barsen är tokgoda men pulvret hemskt tycker jag så jag håller kvar vid det de hade när jag började...*kollar*...Natures heter det :)

Håller med dig om VV. Jag har varit med två gånger och tycker att grundkonceptet är bra...MEN man går ju inte in på nåt på djupet utan det går väldigt mycket ut på att kontrollera maten bara...

• Ellte

Åh så skönt! Jag hade också "gått ner" typ tio kilo bara genom att ställa mig på vågen :D Jag var säker på att jag hade 30 kilo att göra mig av med men mätningen sa "bara" 17 kilo ;)

Som sagt, jag tycker att kurserna är nåt av det bästa jag gjort i hela mitt liv och jag tycker det borde finnas liknande för mina smala vänner...så JAG rekommenderar ju dig att gå kursen ändå...men det är ju en kostnadsfråga förstås :)

• Ellte

Nope, jag har inte nått min målvikt än. Jag hade ett första mål, rekommenderat från ITrim på 74 kilo och det har jag nått (men passerat upp förbi liiite nu på sommaren...74,2 vägde jag igår) men jag har satt ett eget mål på ca 67-68 kilo så litegrann är kvar ;) Har inte koll på fettprocenten men kan kolla det när jag kommer hem... Min startvikt på ITrim var ca 92 kilo och min maxvikt (som jag minskat lite innan med VV) var 98,6 kilo *rys*

Jag är alltså stolt nästan 25 kilo lättare and counting :D

Från strl 48-50 till 40 (snart 38 ;)) :D:D:D

• Ellte

Vad kostar motionskortet i Sthlm förresten? Det är tydligen inte samma priser här och där...

• Ellte

Ah okej, då är det ju rätt stor skillnad på motion & viktkurs+motion... Här skiljer det bara 150:- och då är valet iallafall enkelt för mig... Nu har jag bara två kurstillfällen kvar (av 20) och är smådeppig för det *Garv*

Svar på tråden Itrim -någon som är med/har testat?