• Ellte

vad har du ätit idag?

Frukost 7.30: En tallrik lättyoghurt med branflakes, en grov macka med keso och makrill och en banan.

Mellanmål 10.30: En måltidsbar och en banan

Lunch 12.30: Ett stort fiskspett och massa grönsaker

Mellanmål 15.30: En banan

Mellanmål 20: En till jäkla banan

"Middag" 21.30: Blandad sallad med lite lättost

Började bra, slutade mindre bra...pga oförutsedda händelser mellan 19-21.30 ;)

Under dagen har jag även druckit 1½l vatten, ca 1l cola och alldeles för mycket kaffe :?

Var det nåt sånt du tänkt dig? :)

• Ellte

Och ja, jag försöker äta nyttigt...har några kilo kvar till min drömvikt. Har dock ingen speciell "diet" utan försöker äta sunt bara :)

• Ellte

*S* Javisst...kände bara att jag HADE velat ha nåt annat där ;) men det fanns inget att tillgå :D

• Ellte

H3l3na: Ehmm...nu vet jag inte vad du menar.
    Jag äter var tredje timma, riktig mat 2-3ggr om dagen och kostersättning normalt 2-3ggr om dagen. Jag har tillräckligt med proteiner till alla mål, hur kan du missa det? :? Yoghurt, keso, makrill till frukost. Fisk, bönor till lunchen. Ost, bönor till kvällsmat. Dessutom är det såklart en riktig näringssammansättning i måltidsersättningarna jag äter. Fett är det i både makrill, yoghurt, den stekta fisken, nötter, frön, avocado samt salladsdressing.

Som sagt så var inte planen att det skulle gå så lång tid mellan målen på kvällen men ibland skiter sig planer och akutlösningar krävs.

Jag vill påstå att jag har rätt bra koll på vad jag äter och vad jag bör äta och är väldigt nyfiken på varför du ger dig på mig :?

• Ellte

En liten fråga såhär bara... Äter folk inte grönsaker *garv* Eller är de kanske så självklara att de inte behöver skrivas upp? :D

• Ellte

H3l3na: Det är okej, jag fattar :) Förstod bara inte varför jag "åkte dit" när det var så många andra som inte äter ens i närheten av lika mycket :D

Det är helt sant att det ser länge ut mellan de "riktiga" målen... Jag byter nämligen ut ett mål om dagen mot kostersättning, allt enligt överenskommelse med min viktkonsulent ;)

Idag har dock varit den sämsta matdagen på mycket länge... Har inte varit hungrig ett DUGG (=mycket ovanligt för mig) och inte ens KUNNAT äta nåt riktigt ännu..ischa...

När jag slutar jobbet ska jag se till att tvinga i mig något ordentligt!

Svar på tråden vad har du ätit idag?