vad har du ätit idag?
tänkte det kunde vara intressant att höra hur en typisk dag ser ut matmässigt för olika människor :)
tänkte det kunde vara intressant att höra hur en typisk dag ser ut matmässigt för olika människor :)
borde väl kanske börja själv.. ;)
två fullkornspolarkakor med räkost
ett glas mellanmjölk
ett stort äpple
hemmagjord pastasallad med dinkelpastaskruvar, ärtor, sojabönor, gurka m.m.
vatten
ett stort äpple
lite olika sorters sill å
till det kokt potatis
en hård brödbid utan smör
en fullkornspolarkaka med räkost
grönt chai-te med lite mellanmjölk
ganska typisk dag för min del.
ni får förresten gärna skriva om ni går på nån diet eller nåt sånt eller om det bara är som ni vanligt brukar äta.
personligen går jag inte på någon diet/bantar eller dyl.
Frukost 7.30: En tallrik lättyoghurt med branflakes, en grov macka med keso och makrill och en banan.
Mellanmål 10.30: En måltidsbar och en banan
Lunch 12.30: Ett stort fiskspett och massa grönsaker
Mellanmål 15.30: En banan
Mellanmål 20: En till jäkla banan
"Middag" 21.30: Blandad sallad med lite lättost
Började bra, slutade mindre bra...pga oförutsedda händelser mellan 19-21.30 ;)
Under dagen har jag även druckit 1½l vatten, ca 1l cola och alldeles för mycket kaffe :?
Var det nåt sånt du tänkt dig? :)
Och ja, jag försöker äta nyttigt...har några kilo kvar till min drömvikt. Har dock ingen speciell "diet" utan försöker äta sunt bara :)
brödbit skulle det naturligtvis vara. dessutom drack jag inte alls vatten till lunchen utan sprite light kom jag på. men vatten/mineralvatten/lightläsk dricker jag oftast då och då under dagarna.
Ellte: precis :) mendu. bananer innehåller ju mycket bra grejer. och dom är ju så goda!
*S* Javisst...kände bara att jag HADE velat ha nåt annat där ;) men det fanns inget att tillgå :D
började dagen med en bit äppelpaj. den var stor. ca 15 x 20 cm. sedan en två dar gammal omlett och en brödskiva. nånstans där emellan åt jag en portion vispad bärgröt.
två små burkar yoghurt. 1/8 av en kompis vårrulle. nu funderar jag på lite till gröt innan jag ska sova
oj dendär dagen lät lite knepig..
snål kompis du har förresten.. :P
Ellte
Du äter ju knappt någonting...Vart är all protein och banan är bara skit om du ska gå ner i vikt, bara snabba kolisar. Protein, kolhydrat och bra fett ska finnas vid alla måltider. Har märkt själv att när jag börjat äta bra fett så går jag ner i vikt, har gått ner 3 kilo på 3 dagar och då är jag ej överviktig... Lycka till med de resterande kilona
äschdå.
inget är "bara skit" allt är bra på sitt sätt.
det finns fullt av bra grejer i bananer och det är knappast förödande för viktnedgången heller att äta ett par. bananer är dessutom mättande.