vad har du ätit idag?
tänkte det kunde vara intressant att höra hur en typisk dag ser ut matmässigt för olika människor :)
tänkte det kunde vara intressant att höra hur en typisk dag ser ut matmässigt för olika människor :)
Idag har jag ätit:
Frukost: I tallrik Kelloggs Allbran med mellanmjölk
Lunch: 3 clementiner
Middag: Chili con carne med potatis
Kvällsmat: 1 clementin
Mat idag (ca var 3-4 timme):
- en skål med havrefras och mjölk
- banan och ett glas naturell lättyoghurt
- banan
- vårrullar, ris och grönsaker
- naturell lättyoghurt, banan, special-K och russin (i samma skål)
- fyra knäckemackor med ost
har bara druckit massa massa vatten (i princip det enda jag dricker någonsin)
Jag har ingen särskilt diet, jag försöker inte gå ner i vikt (lagom) och detta var en vanlig dag för mig (men jag varierar mig något). Jag försöker tänka på att äta fullkorn, fettsnålt och gärna utan socker eller sötningsmedel. Är demivegetarian också.
idag åt jag en portion gröt med äppelmos och mjölk, mums
sen blev det en dags farande vilket resulterade i endast middag, i goda vänners lag vilken bestod av tacos och torillas, vin vin vin, bubbel och glass
mums
H3l3na: Ehmm...nu vet jag inte vad du menar.
Jag äter var tredje timma, riktig mat 2-3ggr om dagen och kostersättning normalt 2-3ggr om dagen. Jag har tillräckligt med proteiner till alla mål, hur kan du missa det? :? Yoghurt, keso, makrill till frukost. Fisk, bönor till lunchen. Ost, bönor till kvällsmat. Dessutom är det såklart en riktig näringssammansättning i måltidsersättningarna jag äter. Fett är det i både makrill, yoghurt, den stekta fisken, nötter, frön, avocado samt salladsdressing.
Som sagt så var inte planen att det skulle gå så lång tid mellan målen på kvällen men ibland skiter sig planer och akutlösningar krävs.
Jag vill påstå att jag har rätt bra koll på vad jag äter och vad jag bör äta och är väldigt nyfiken på varför du ger dig på mig :?
Ellte
Ha, ha, gillade din matsedel!
"Mellanmål 20: En till jäkla banan"
Själv har jag åt jag igår:
06.45 Havregrynsgröt med minimjölk och äppelmos, kaffe
09.00 Ett äpple (gott m äpple), kaffe
12.00 En sallad med kyckling, keso och ägg (mix från salladsbuffé), kaffe
18.00 Lättfil med branflakes
Äpple igen
2 st Fiberplus knäckebröd, 2 äggvitor (gillar inte gulorna), salt
13.45
En banan
16.30
En till jäkla banan ;)
19.00
Lax, ris, bearnaisesås (utan fett), tomater
19.30
200 gram Marabou digestive (impulsköpte och impulsåt)
Försöker gå ner 2 kilo (långsiktigt) och vet att gårdagen inte var så bra. Chokladet skulle bort och mer mat skulle till under dagen.
Sen drack jag inget på hela dagen förrän vid 22.00, då jag drack 1 liter vatten :/.
HippieJo: kanske jämnade det ut som med chokladen men annars var ju som du själv sa det stora felet på tok för lite mat.
dessutom är det ju så att äter man för lite under dagen blir det ju lätt att man impulsköper lite halvnyttiga saker sådär.
men men.. bara du ser till att äta mer mat idag så ;)
Min dag såg ut såhär igår:
07.00 Caffe latte, grovt bröd med skinka, gurka och tomat och en liten skål med bakterieyoghurt.
10.00 Banan
12.00 En påse nudlar
15.00 Banan
19.30 Pastasallad med allt möjligt i.
Till maten har jag endast druckit vatten!
Jag försöker "endast" gå ner 3 kilo och har egentligen inga problem med vad jag äter. Det viktiga för mig är att träna och därför har jag börjat jogga nu!
Jag äter enligt GI-metoden och eftersom jag la på mig två kilo under min semester har jag nu startat om med fas ett av GI-metoden för att sakta men säkert föra in bra kolhydrater i kosten igen.
Vill som slutgiltigt mål ner 3 kilo sammanlagt.
Min matsedel för igår:
07.00 En pannkaka som görs av 2 ägg, 1 skopa atkins bake mix samt svå skivor ost. Stekt i rapsolja.
12.30 Kålpudding. Ingr: Nötfärs, kål lök och ägg.
15:30 Ett hårdkokt ägg.
18:30 Kasslergratäng. Kassler, lök, grädde, och paprika.
20:00 1 matsked jordnötssmör.
Idag ser maten likadan ut fast kålpuddingen blir köttfärssås istället.
Det var allt från mig!