• Victory

vad har du ätit idag?

Elin1:

Jag förstår dig! jag har inte kunnat träna på hela sommaren pga förkylningar och man förfaller verkligen! Dels äter jag onyttigare när jag inte tränar (fast jag vet att det borde vara tvärtom) och dels så försvinner den vältränade kroppen ruskigt snabbt har jag märkt...

Dessutom brukar det ta ganska lång tid för mig att komma tillbaka till mina goda vanor efter semestern, då man unnat sig lite extra. Men nu börjar jag hitta motivationen igen och är verkligen sugen att börja träna (om bara halsontet och snuvan försvinner snart )

• Victory

Så här åt jag igår:

6:00 1 kokt ägg, 1 banan
    9:30 1 limpsmörgås med ost, en kopp te, en nektarin
    12:30 Wok med kyckling och grönsaker, sallad och vatten
    14:45 1 apelsin
    19:00 En hamburgare med bröd, dressing och sallad, vatten
    20:00 En nektarin, en näve cashewnötter (det var ju fredag )

• Victory

Elin1:

Ja, om man bara tar sig till gymet brukar motivationen komma så småningom! När jag tränar brukar det bli tre gånger i veckan i gymet, alltså styrketräning. Dessutom promenader/löpning några gånger i veckan. Jag brukar inte gå på pass men är lite sugen att prova, t.ex. spinning eller vanlig aerobic.

Hi hi, det klassiska misstaget är ju att man tar samma vikter som innan och så visar det sig vara ALLDELES för tungt! Inte så kul att inse att styrkan är borta, men man kommer snabbt tillbaka!

Angående kosten är jag lite inspirerad av stenålderskost, alltså att äta magert kött, frukt och grönsaker och undvika spannmål och mejeriprodukter. Men jag följer det inte strikt (mackor är för goda ). Och i sommar har det verkligen inte blivit någon bra mat, men därför är det lite skönt att komma tillbaka till rutinerna.

Svar på tråden vad har du ätit idag?