Inlägg från: Annica_B |Visa alla inlägg
  • Annica_B

Hur finansierar ni era bröllop?

Vi sparar också. Lägger undan 1000:- var/månad, började i januari. Vi gifter oss 19/8 2006, så då bör vi ha fått ihop c:a 35-40000:- i sparpengar. Därutöver ska jag FÖRSÖKA stoppa undan extra när jag får sång-pengar. Jag sjunger själv på bröllop nämligen, samt konserter o dyl... Det är dock rätt svårt att verkligen stoppa undan pengarna, det finns många hål att täta.
    Jag har ingen aning om ifall vi får något bidrag från mina eller hans föräldrar. De har inte sagt något, och jag skulle aldrig få för mig att fråga, så vi får väl se om det kan bli något välkommet bidrag...

Tyvärr är budgeten jag gjort här i planeringsverktyget på BT uppe i runt 60000:- , så vi får väl se hur det ska gå. På något sätt ordnar det sig nog! I värsta fall får man ju börja göra avkall på saker som man kan tänka sig avstå ifrån. Kanske göra billigare inbjudningskort, billigare alternativ till mat (det är ju det allra dyraste!) osv.

• Annica_B

Sambon har också lite extrajobb, så han ska med lägga undan de extra pengarna som han får in.

• Annica_B

Vi har inte ens med bröllopsresan i vår budget... Vi ska önska oss pengar eller presentkort till resan!

Svar på tråden Hur finansierar ni era bröllop?