• Felice

Hur finansierar ni era bröllop?

Hur finansierar ni era bröllop?

• Svar på tråden Hur finansierar ni era bröllop?
  • skogstösen

Jag är inte riktigt där än. Vill bara säga att jag tycker du kommer med en mycket angelägen fråga som ofta tycks glömmas bort här på bt, trots att det mesta faktiskt handlar om pengar. Vore kul om några ville svara.

• Bluebride2006

Det mesta av vårat kommer dock betalas med ett lån.

• Miss Niles

Vi sparar ihop till vårat bröllop. Sen blir vi sponsrade från hans föräldrar med 10 000:-

• Miss Em

Jag/Vi har sparat pengar fran mycket overtidsarbete och han har investeringar sen innan som vi kommer att anvanda lite av. Hans foraldrar har ocksa lovat att lagga en ganska stor summa pengar som hjalp.

• Partypinglan

Har precis bestämt datum här i dagarna & det blir den 12/8-2006. Längtar! :) Ska börja spara som bara den nu, har ju 1 år på oss. Vi har satt en maxgräns på 80,000:- dock... Ska göra egen buffé så där kan vi säkert spara lite slantar + få hjälp av släkten med lite mat..

• Bluebride2006

Tvivlar att mina föräldrar bidrar till något, är redan skyldig min pappa drygt 50.000:- men jag har i alla fall köpt min brudklänning

• Sanasol

Vi ska spara och spara ihop till det!! Tycker det är helt sjukt att låna till det, man ska ha råd.

• Bluebride2006

Vi sparar också

• discodivan

tycker inte alls det är fel att låna till sitt bröllop.

vi ska försöka spara ihop de 20 000 som fattas trots ansträngd ekonomi, så vi hoppas att bröllopet blir av 12/8 2006

• Gerda

Vi har ännu ej satt datum och har väldigt skilda uppfattningar om bröllopsstorleken... men vi har räknat på båda alternativ - 25000 resp. 45000 vilket vi tycker är väldigt mycket pengar när vi just har slutat studera, letar jobb och flyttar...

Så det blir till o spara, hade gärna sett 2006 som bröllopsår, men det lutar åt året efter som det ser ut nu efterso vi kommer att jobba ihop (spara) till brölloppet.

Svar på tråden Hur finansierar ni era bröllop?