• Felice

Hur finansierar ni era bröllop?

Hur finansierar ni era bröllop?

• Svar på tråden Hur finansierar ni era bröllop?
  • Jema

Våra föräldrar delar på hela festen, med välkomsdrink, 3 rättersmiddag, tårta-kaffe-avec, groggbord med tillbehör, nattamad osv.
    Resten står vi själv för.

Jema

• Forsfors

vi håller på att spara pengar för fullt. Vi försöker att spara 500 kr var per månad när det går, och vi lägger vår växel i sparbössor och ska sedan sätta in den på vårt sparkonto, vi pantar flaskor och burkar och det går också till sparandet (har snart pantat ihop till tårtan )vi funderar också på att försöka sälja lite prylar på tradera och låta epngarna gå direkt in på sparkontot. Blir det övertid eler extrajobb (dagar man inte räknat med) så åker det in på bröllopskontot det också.

Många slantar små blir ett bröllop...

• Sanasol

forsfors, hur länge har ni sparat i den takten och när gifter ni er?

• Forsfors

vi började spara förra året (04) och kommer att gifta oss 2007 om vi har råd, i annat fall så skjuter vi på det till 2008.

• Blivande fru Olsen (17/6-06)

Jag och sambon var ju helt inne på att betala allt själva...

...och så kommer min far och säger att de betalar allt, såsom traditionen säger.

Således, finansieringen är klar. Nu är det bara att välja och vraka! ;)

• joer

Vi betala lite själv och svärmor en mindre del och mina föräldrar resten.

• grabbens_fialotta

Blivande fru Olsén, vilket flax!!!
    Min mamma är änka så det vågar jag inte hoppas på.

Vi sparar runt 1500 kr/ mån. Jobbar extra när vi kan och förlitar oss på skatteåterbäringen i juni 2006, vi gifter oss i juli 2006.

Det kommer att bli bra, inget flådigt lyx bröllop, men helt säkert en fin och trevlig tillställning.
    Lycka till alla andra

• elora

grabbens_fialotta

Hej! Vi sparar nog ungefär som ni och siktar mot 30 sept 2006. Hoppas oxå på skattepengar (fick ca 15 tusen i år) och blir det kris har jag reservplaner för antingen festbidrag (kuvertavgift) eller ta ett lån i sista stund så att säga...
    Orkar inte vänta längre på att få detta bröllop att bli av, vi fyller ändå 30 snart o då förväntas det fest liks ändå.

För tillfället har vi ca 86 vuxna/28 barn på listan...
    har hittat en catering som serverar inkl mat från 120 kr/pers. Inte illa. Våra kompisar anlitade dem på sitt bröllop för 2 veckor sen. Supergod mat (kyckling).
    Lycka till!
    Känns kul att fler har samma förutsättning, dvs låg ekonomi (ja vi iaf ;) men försöker ändå!

;)

• Linda1

Elora, 120kr/person, det låter ju tokbilligt! Var någonstans är det? Det råkar inte vara i Stockholms trakten? Jag letar catering för buffé till bröllopet och alla jag hittat är jättedyra, tacksam för tips!

• elora

Linda1:
    Neej tyvärr är det inte uppåt Stockholm. Jag tror inte man kan komma undan så billigt runt Stockholm tyvärr...
    Detta företag ligger utanför Falköping (Floda) Hotell Gästis är det.

Hade inte mina kompisar anlitat dem hade jag def inte hittat dem heller då de inte har någon hemsida eller dylikt. Det är ett mindre pittoreskt hotell (verkar det som, hihi) i en liten "håla".

Lycka till med cateringsökningen.
    Priset 120 kr/pers var det billigaste med grillad kycklingmenyn (helstekt potatis, sallad o bröd). Kan säga att middagen var hur god som helst ;)
    Sedan tillkommer resekostnad på 70 kr/milen vilket blir ca 1400 kr skulle jag tro.

• Janiz

Vi ska gifta oss på midsommarafton 06 och vi lägger undan ca 5000kr i månaden.

Svar på tråden Hur finansierar ni era bröllop?