Hur finansierar ni era bröllop?
Jag sparar till bröllopet och m2b betalar renoveringen av huset.. Det är en bra fördelning då det är lika dyrt ungefär och då vi betalar för det vi håller på med mest. Han kommer dock sticka in lite pengar för min ring
Det gäller att vara ute i tid. Vi har småplanerat sen i våras o gifter oss aug 2006. de mesta av kläderna är betalda förutom ett par byxor åt honom.
Vi sparade 5000 kr i månaden i 12 månader för att få den budget vi behövde till bröllopet. För oss skulle det kännas helt främmande att låna till konsumtion så därför gjorde vi som vi gjorde. Bröllopet fick helt enkelt vänta tills vi hade tillräckligt med pengar.
Vi har så snälla föräldrar så de kommer dela på hälften. Min sambo och jag står för alla klädkostnader, transport , fotograf och musik.
Våra föräldrar har inte sagt något om att det kommer bidra.
vi har inte sparat, men vi ska köra på budgetbröllop man kan få mycket för lite pengar....
vi köper lite här och lite där utspritt på året..vi gifter oss juli-06
Vi kommer bara gifta oss själva och det som kommer kosta är lite av kläder och ringar.
Hopsparade gemensamma pengar. Dock gifter vi oss på utlandsresa och de som vill åka med betalar sina egna resor.
Vi sparar 2000 per skalle och månad (alltså 4000) och det är rätt tight, men det går. Jag jobbar 70% och försöker ta så mycket extra jobb jag kan. M2b pluggar och har dessutom ett umgängesbarn att betala underhåll för.
Så här är det mest snabbamkaaroner och ketchup under detta året.
Vi lånar, tar av besparingar och blir sponsrade med bröllopsresa av föräldrarna.
Denna diskussion om att låna pengar till bröllop har debatterats tidigare här på BT och börjar bli uttjatad då det alltid dyker upp en och annan "moralens väktare" som ska huta åt oss som lånar en del till vårt bröllop...Jag lägger inga värderingar i andras upplägg och planering av bröllop, jag har fullt upp med att planera mitt eget! Kanske Eorin och övriga också kommer att ha den dagen när Era bröllop börjar närma sig inom en överskådlig framtid
Glömde...GO Anna Lokatt!!