• lokatt

Hur finansierar ni era bröllop?

vi sparar så mkt vi kan, och tar extrapass som vi lägger undan pengarna ifrån. utöver det får vi ett bidrag från mina föräldrar - skillnaden mellan den "göra-allting-själv"fest vi hade planerar och den fest de bad oss ordna, en där vare sig vi eller de behöver jobba.

jag kan däremot helt klart förstå de par som väljer att sas spara i efterhand, dvs ta ett lån. under förutsättning att det inte rör sig om allt för mkt. men säg att ett par jättegärna vill gifta sig på juldagen, fast i den takt de kan spara så har de eg inte råd förrän till påsk eller midsommar. då tycker jag inte det är så farligt att fortsätta spara ett tag efteråt i stället för att antingen skjuta på bröllopet (då ångrar man sig nog) eller stryka något som känns viktigt för dem (brukar också leda till att man ångrar sig).
    däremot så har jag svårt att förstå om man säg skulle låna 150000 på ett bräde till hela bröllopet, det känns lite väl magstarkt för mig.

men tack & lov lever vi i ett land där alla får hitta den lösning som passar dem bäst - vare sig det är spara, låna eller bli sponsrade på ett eller annat sätt (och då menar jag med både tid och arbete)

• lokatt

agronom:
    nu när jag vaknat till liv också: tackar...

Svar på tråden Hur finansierar ni era bröllop?