Ta ner bröllopskostnaderna! Ge tips!
Oj då har jag hittat rätt för jag kör budgetvarianten ;)
* Brudbukett: Kolla in snygga på nätet först som är färdiga och gå sedan in i affären och be dem binda den. Eller sätt ett tak: vill ha en snygg FESTbukett för ca 600 kr. DÅ får de visa sina kunskaper ;)
* Mat -finns ju catering med bra priser. Men annars om man tycker det är okey med Exotisk bricka så fixar ju faktiskt Ica affärerna detta till bra pris.
Annars som sagt, fixa själv av tjälknöl, fransk potatissallad, massor med bröd och ost -mycket hänger på hur man lägger upp maten och får det att se snyggt o lyxigt ut ändå ;) Mycket frukt vettu ;)
* Kläder: Här kan man ju faktiskt spara in. Nixas klänningar hittade jag för under 3000 kr -nya! Sambon kan väl hyra? (ca 2000 kr) Barnens kläder -postorder. De ska ju ändå leka efteråt.
Skor kan inhandlas billigt på typ Skopunkten etc.
* RING: VI har hittat en butik som säljer titanringar billigt. Titan är världens starkaste metall, så det är väl en bra investering för framtiden. Finns med stenar etc. www.titanringar.com
* Inbjudningskort: Okey! Nu har jag räknat på 3 olika alternativ för vår del (53 inbj.kort). Billigast blev faktiskt att köpa de kort vi fastnade för (kort o kuvert i ett) från Annas ideér (20 kr/st inkl text). Att köpa från Calligraphen var dyrast. I övrigt skiljde det 35 kr för oss att göra egna o köpa handgjorda.
* Som någon skrev: Leverera inbjudan personligen. Så gör många andra kulturer som har stora bröllop. Tänk kostnaden för 400 gäster...ojoj.
* Smink: Det har man väl sen innan eller?? Du känner nog ditt ansikte bäst själv så sminka dig själv! ;) Då känner du dig nog mest bekväm oxå...
*Hår. Här kanske det är kul att få det fixat men det kostar ju olika...
* Önska festbidrag (kuvertavgift) istället för presenter. Vårt sista alternativ om budgeten spricker har jag tänkt haha...
*DRYCK: Handla utomlands. Kolla om någon brukar åka ner annars med jämna mellanrum, beställ med den då.
*Underkläder: Hallååå...behövs raffset för 1500 kr? Vad är bekvämast? Ja jag är en mullis så jag behöver bekväma trosor o bh.
* Dekorering fest:
Enkelt, köp snyggt tyg i guld och lägg under skålar fyllda med vatten, flyt.ljus och rosblad.
Rosor fyndar man på stormarknaden, de håller för en kväll och man sparar mängder med cash.
Annars tänk ut vilken årstid det är och dekorera med naturens gåvor ;)
Vi ska ha rönnbär eller enbär och lite sånt på bordet på vårt höstbröllop -06.
Vad mer?
Har nog täckt alla mina utgifter...
Jo det vore väl musiken då. Har inga bra tips annat än en dator fylld med mp3!!!
LYCKA TILL!
;)