Inlägg från: EhjärtaK = sant |Visa alla inlägg
  • EhjärtaK = sant

Cerazette

Här är MINA erfarenheter:

* Konstant huvudvärk (dock inte så stark).
    * Yrsel
    * Brösten ömmade och svällde upp ganska mycket.
    * Humörförändringar (avtrubbad)

Egentligen skall man ju testa i 3 månader för att se om biverkningarna försvinner, men jag "led" för mycket så jag slutade tidigare.
    Min BM "lurades" lite innan hon skrev ut receptet och sade att man i princip aldrig får andra biverkningar, än mellanblödningar, och att de är ytterst lindriga i så fall. Det är säkert många som inte får några biverkningar, men efter mina erfarenheter (och information från andra som ätit minipiller) så känner jag inte att jag kan lita riktigt på den BM igen .

Dock måste man ju prova för att se hur man själv reagerar på dem.

Lycka till!

• EhjärtaK = sant

Jag förstår vad du menar! Å andra sidan så är väl tyvärr så att det finns risk att drabbas av humörförändringar av alla minipiller. Innan jag började med Cerazette så läste jag om alla minipiller i FASS och jag tror att det var samma biverkningar för allihopa .

Å andra sidan så får ju inte alla biverkningar. Och jag kanske kan glädja dig lite med att mina humörförändringar släppte ganska omgående efter att jag slutat med pillren (hormonet är ju ute ur kroppen på 3 dagar) - så då kanske du ändå vågar prova .

Svar på tråden Cerazette