• *Vårblomma*

Cambrigde Anhängare

Hej alla kämpande tjejer!!

Har i tre veckors tid rensat kroppen på kolhydrater, socker och vatten genom att följa Sten Sture Skaldemans metod. Den är jätte bra och passar mig precis. Den bygger på att man bränner fett med hjälp av fett, alltså inte obegränsat med protein som Atkins förespråkar. Utan man drar upp på fetthalten och dra ner på allt det andra, utesluter kolisar och socker HELT och äter protein i lagom mängd.

Men nu är jag lite under tidspress för min syster gifter sig i december och jag ska vara tärna och toastmaster. Så jag kommer stå lite i centrumets öga och vill inte känna mig obekväm och behöva kompromissa med kläder och liknande för att jag vet hur jag ser ut och att jag inte gillar min kropp.
    Så jag har inte tid att ha en viktnedgång på 0,5-1 kg i veckan. Utan vill dra i gång med minst 2 kg i veckan. Ska gå på ren kur i 5 ½ veckor och hoppas tappa mellan 10-15-20 kg om man har tur!

Har redan gått ned 5,5 kg på tre veckor och vill gå ned ca 28 kg till. Väger i dag 95 kg men vill alltså ligga på 67 när jag är klar. (Är 170 cm lång)

Nå väl det här blev långt och allt jag ville säga var bara att i dag startar jag på ren kur och jag vill veta hur det går för alla er andra!??!

Hej hopp!!

• *Vårblomma*

Elin1
    Bra inlägg som vänder saken på ett vettigt sett. Jag vet att det kanske låter lite radikalt när jag själv läser igenom det. Men jag är bara så peppad att verkligen klara av detta den här gången (man har väl banata förr...) så att jag vill verkligen gasa för fullt! Det är klart att jag inte kommer sätta mig i den sitsen att jag blir som ett glåmigt spöke som blir kalas full bara jag lukatr på vinet.
    Men en kickstart är jag nog ute efter. Cambridge ger enligt mig och många vänner med mig (kanske även någon här på BT), extra enegri och ett härligt välbefinnande.

Klart vi alla ska se upp så vi inte får en skev inställning till maten, sammhället är ganska hårt mot oss redan, så vi får inte vända oss själva ryggen till.

Tack för din synpunkt - den har inte gått obemärkt förbi!

• *Vårblomma*

Klunkar i mig vatten, allt för att hålla hungern och huvudvärken bort!

Hugger in på dag 2 med ren kur och hoppas att det ska gå bra! Känner att det finns väldigt lite som gör det värt att bryta en run kur just nu... Jag får äta allt, bara inte just nu...

Hur går det för er andra?!?

• *Vårblomma*

Mmmm jordgubb är verkligen god! Stavmixar med massor av is.

Men gräddkolan är alldeles för stark...

Hej hopp!!

• *Vårblomma*

I dag är min fjärde dag på ren kur.
    Men det kan nog inte kallas ren när jag i går kväll och kvällen före det bytte ut den sista påsen mot rena proteiner. Höll på att dö av tristess när sambon åt gott, så jag tänkte att det är bättre att ha en längre start för att komma in i det hela - i stället för att sluta helt för att man inte pallar trycket!

Har innan min CK kur redan rensat kroppen på alla kolisar och extra vatten i ca en måndag, så vi får se vad detta ger för resultat...

Dricker varm kakaosmak, men gillar den nog bättre med massor av krossad is. Såååå god milkshake - McDonlads släng er i väggen

Tjingeling!
    Kämpa på nu brudar...

• *Vårblomma*

Kan ju slänga in lite snabbfakta om mig...

25 år
    170 cm
    Startvikt:100,5 kg (tre veckor sedan - Atkins/GI)
    Startvikt när jag började på CK för fyra dagar sedan: 95,5 kg
    Vikt dag 4: 94,8 kg

• *Vårblomma*

Sharleen

BRA jobbat!! Men inte är -2kg i veckan långsamt heller?

Oh nu blir jag peppad att fortsätta när jag läser om dina fina resultat!

Hur går det för er andra?

• *Vårblomma*

Tjejer!
    Nu är det dags för en lägesrapport!!

Hur går det för alla?
    Själv kör jag nu kombinerad kur.

Pepp-kram!

• *Vårblomma*

Hallå Tjejer!!

Härligt att se alla kämpande duktiga kvinnor som valt att göra en förändring i sitt liv.
    Har läst hela tråden, är med i början någonstans och känner att det verkligen var rätt att i går dra i gång med kombi-kur!

Snabbfakta:
    25 år
    170 cm
    Startvikt 2002: 113 kg
    Starvikt agusti 2005: 100,5 kg
    I dag: 92,0 kg (har varit nere på 90,4 kg, men det blev för mycket festande morr...)
    Delmål 1 - min systers bröllop 3/12 ca 85 kg.
    Delmål 2 - nyår ca 80 kg.

Lycka till och skriv ned alla era känslor och tankar, vi finns här för varandra!

Kram

• *Vårblomma*

Slutmål naturligtvis...
    Det måste man ha!

Vid 80 kg förlovar sig jag och min sambo (mitt förslag att vänta - ville ha en ordentlig morot)
    Vid 75 kg är det frittfram att börja diskutera barn

Men mitt slutmål, förutom att må bra och få en frisk kropp är att väga 67 kg. 70 kg är oxå helt godkänt!

Svar på tråden Cambrigde Anhängare