• S.C

Cambrigde Anhängare

Hej Alla!

De har stängt den galma länken..

Startar en ny...

10 kg kvar!

Jag är inne på min 6 dag och har tidigare gått ner 7 kilo (upp 2 under resan) men under dessa 6 dagar har jag gått ner 2 kilo så jag har 3 kilo kvar!

De första dagarna är svårast. Suger efter mat är enormt, framförallt att tugga på ngt men ge inte upp. har själv funderat på att ge upp men tänker att maten ej skall få kontroll över mig igen!

• Svar på tråden Cambrigde Anhängare
  • S.C

10 kg kvar!

Hur mår du idag? mineralvatten hjälper lite!

Idag känner jag mig bättre, tackde tom nej till tårta igår :)

• genneth

:S.C
    Vad bra att du startade en ny tråd!
    Går ju jätte bra för dig!
    Själv går det lååångsamt....har 3 kg kvar till första delmål.Efter det ska 6 kg till bort.
    /G

• Mno

HÅLLER TUMMARNA FÖR ALLESAMMANS!!!!! Är inne på min 2:a dag nu efter lite smått uppehåll... å det är grymt jobbigt!!! Idag har jag riktiga hungerskänslor och är sugen på ALLT! Men Jag ska ABSOLUT inget äta.... jag har ju bara 10 kg kvar.... å det är ju inte många veckor till!!!!!

LYCKA TILL ALLIHOPA!!!!!!

• 10 kg kvar..

Hello!

Kan berätta att dag 3 (idag) har inte varit helt smärtfri, men betydligt bättre än gårdagen!

Hoppas bara på att det blir bättre imorron.. inte roligt heller att sitta hemma på lördagen när alla andra har kräftskivor osv. men det är väl som jag läst i de gamla trådarna; det är inte så många veckor det rör sig om!! Bara att kämpa och hålla ut... *puh*

Hur går det för er andra?

Jag har kommit på att det blir mer matlikt och mättande om man äter sina milkshakes som soppa och dricker t ex te till! Kanske kan funka för någon annan också?

Lycka till alla! & Kämpa hårt nu...

massa kramar!!

• *Smurfen*

Hej Alla!

Bytt namn från S:C till Smurfen!!!!

Fortfarande 3 kilo kvar, men den här helgen blir det upphåll, Men älskling har har fått en middag för två personer på en valfri rest. i hela sverige och vi har bestämt att det blir den här heögen när vi är i sthlm, det blir nog sista gången på väldigt länge som vi är där!

Men jag fasar verkligen för att börja om på nytt med CK, de första 3 dagarna är värst!

10 kg kvar!

Kämpa på, det blir mkt lättar när man är inne på dag 5! Du kommer att fixa det!

MNO!

Kämpa på tjejen!
    Finns här för att stötta dig!

genneth

Hur länge har du hållig på? går du på ren eller komb. kur?

• *Smurfen*

Nu har jag syndat, åt en vv-meny.. orkade inte längre, mitt humör har blivit så uselt.. så...

Tänkte att jag kunde gå ner resten i combinerad kur... Är mkt besviken på mig själv nu!

:(

• 10 kg kvar..

Hej igen!

Smurfen,
    vad hände? Du lät ju så motiverad i det första inlägget.. men en vv-meny är inte så mycket att hänga upp sig på tycker jag! Shit happens & det är bara att bita ihop igen! Enda skillnaden med kombinerad kur är ju att det går lite långsammare och det är ju inte hela världen, man ska ju som sagt leva och må bra också!! Annars skulle det ju aldrig gå ändå, eller hur?!

Mno,
    hur går det för dig? tredje dagen idag? en av de värre, men kämpa dig igenom idag så kommer det bli bättre!!!

Själv har jag min 4:e dag idag.. och har haft flyt hela dagen! Var inte ens hungrig när jag vaknade och blev dessutom tokmätt på min milkshake! Kom in på min reservplats på universitetet & hittade till slut tröjan på Indiska som jag letat runt halva stan efter en vecka nu.

Kom igen nu tjejer! Håller tummarna för oss allihopa!

massa kramar

• Rapunsel

Hej hej!

Jag är nygammal på BT och tänkte presentera mig.
    Jag körde South Beach för ett år sedan ungefär.
    Sedan dess har många saker hänt i mitt liv och jag upptäckte att jag inte bara gått upp mina gamla kilon utan också tre till. Det kanske inte verkar så mycket, men det ÄR det, för jag har inte så mycket att gå ner, men de är så envisa fast de där kilona...
    Beror väl mest på mig antar jag.

Nåväl, nu går jag på kombinerad kur CK och trivs med det. Jag har provat ren kur förut, men mår kasst av det.
    Nu behöver jag ork (och HUMÖR!) till promenader, sköta vår 1-åriga son och träna lite annat också, så detta passar mig bra!
    Jag har gått ner 2 kg på de 2 veckor jag hållt på och hoppas att det kan fortsätta så. Vill ner till 62 kg och väger nu 69.

Peppande läsning finns det här så jag hänger nog här en del tänkte jag...

Hälsningar
    Rapunsel

• *Vårblomma*

Hej alla kämpande tjejer!!

Har i tre veckors tid rensat kroppen på kolhydrater, socker och vatten genom att följa Sten Sture Skaldemans metod. Den är jätte bra och passar mig precis. Den bygger på att man bränner fett med hjälp av fett, alltså inte obegränsat med protein som Atkins förespråkar. Utan man drar upp på fetthalten och dra ner på allt det andra, utesluter kolisar och socker HELT och äter protein i lagom mängd.

Men nu är jag lite under tidspress för min syster gifter sig i december och jag ska vara tärna och toastmaster. Så jag kommer stå lite i centrumets öga och vill inte känna mig obekväm och behöva kompromissa med kläder och liknande för att jag vet hur jag ser ut och att jag inte gillar min kropp.
    Så jag har inte tid att ha en viktnedgång på 0,5-1 kg i veckan. Utan vill dra i gång med minst 2 kg i veckan. Ska gå på ren kur i 5 ½ veckor och hoppas tappa mellan 10-15-20 kg om man har tur!

Har redan gått ned 5,5 kg på tre veckor och vill gå ned ca 28 kg till. Väger i dag 95 kg men vill alltså ligga på 67 när jag är klar. (Är 170 cm lång)

Nå väl det här blev långt och allt jag ville säga var bara att i dag startar jag på ren kur och jag vill veta hur det går för alla er andra!??!

Hej hopp!!

• 10 kg kvar..

Hej!
    Kul att det kommit lite nykomlingar hit! Men vart tog de gamla vägen??

Har nu klarat 7 dagar på ren kur utan att fuska en enda gång.. men så idag så gick det utför! Började med nektariner och gick över till ett kakpaket (old habits die hard..) *uscha* känner mig inte så nöjd med mig själv kan jag tala om

Planen är iaf att gå tillbax på ren kur imorron... Tror ni det kommer bli lika jobbigt som de tre första dagarna igen? *skraj*

Lycka till och berätta hur det går för er?!
    kramisar

Svar på tråden Cambrigde Anhängare