• S.C

Cambrigde Anhängare

Hej Alla!

De har stängt den galma länken..

Startar en ny...

10 kg kvar!

Jag är inne på min 6 dag och har tidigare gått ner 7 kilo (upp 2 under resan) men under dessa 6 dagar har jag gått ner 2 kilo så jag har 3 kilo kvar!

De första dagarna är svårast. Suger efter mat är enormt, framförallt att tugga på ngt men ge inte upp. har själv funderat på att ge upp men tänker att maten ej skall få kontroll över mig igen!

• Svar på tråden Cambrigde Anhängare
  • Sharleen

usch vad jag blir avis på er.själv sitter man här med 85kg och min kropp klarar inte av cambridge längre. har försöt så många gånger igen men det funkar inte, det är helt stopp.

• Ann-ie

Juliette, då har ju du inte mkt kvar!! Va KUL!! Du kommer LÄTT att nå 63 kg till jul!!

Eminea, BRA beslut!! Och klart du fixar detta! Kämpa på och skriv när det känns tungt! Jag tittar in här flera gånger per dag.

Mizzizblond, av mina inlägg så kan du förstå att JAG förstår DIG. Känn det du känner, det är ju inte mer än sanningen. Det är ok att känna sig besviken. Men fortsätt kämpa på! Jag fick blodad tand i förrgår och tänkte: nu jä*lar ska det ner!! Och ökade motionen lite, lite. Det kanske är en miniplatå (du kanske samlat på dig vätska pga lingonvecka?)

• Ann-ie

Tili, ha inte höga krav på dig med motion. Jag brukar knappt orka NÅT första dagarna av ren kur. Och fettförbränningen börjar ju inte förrän efter några dagar. Du får tänka att vi alla har olia förutsättningar när det kommer till motion: en del har tränat regelbundet innan, en del har mindre att gå ner, en del orkar mer i början av ren kur osv.. Du är DU och du gör så gott du KAN och orkar! Så känn dig inte stressad!!

• Ann-ie

Eminea, jag avundas dig som kan fara på sånt kul.. Vi flyttade (och ville verkligen flytta) till en liten ort för ca ett år sen. EN av nackdelarna: inget gym där sånt roligt körs. Här finns det (ett pass) aerobics två dagar i veckan och samma gäller spinning (men det kostar jättemkt). Styrketräning får man träna själv i en lokal där deffade personer tränar.. (Inte kul!) I "storstan" fanns det SÅ stort utbud på roliga pass.. body pumping, funk, olika grad och olika tidslängd av aerobics och spinning osv. Buhuuu.. Jag saknar det faktiskt nu!

• Ann-ie

(Det hette body pump där med och inte ..pumping.. )

• Ann-ie

Helenizen, jag läste 6 kg... Blev smått chockad..

• Helenizen

hej igen.

jag e jätte nöjd med min viktiminsking, så i morron ska jag sluta helt med soppa så det e nu det svåra börja att hålla vikten.
    men min kompis som började samtidigt som mig hon har gått ner ca 3 kg på två veckor efter att hon börjat äta o allt, lite smått avundsjuk på att hon går ner så himla mycket, men jag vet inte om hon verkligen äter rätt, jag hoppas inte att hon bantar nu med maten, för det e ju inte det som e meningen, utan man ska jag äta mat, men tänka på hur mycket. jag kommer att köra sten hårt på tallriksmodellen och träna 4ggr i veckan + promenader.

• Juliette

Ann-ie
    Vi skriver lite här o där i trådarna vi
    Jo jag hoppas jag går ner till 63, men samtidigt måste jag tänka på att vätskan kommer tillbaka när man börjar äta så då går man väll upp ett par kg, så 61 vore ju toppen
    Men jag ska köra ren kur i ungefär 4 veckor till oavsett hur lite/mycket jag gått ner. För då är det ju strax jul och då ska jag börja äta kombinerat ett tag innan för magens skull.
    Sen är det bara att fortsätta efter julen ifall jag tycker det behövs.

Va bra alla kämpar! Fortsätt så!

• Juliette

Brukar ni väge er varje dag eller en gång i veckan?...eller ännu mer sällan?

Jag kan ju inte låta bli att ställa mej på vågen för jag tycker det är så spännande när man ser att det går neråt hela tiden.

Vikt idag 66 kg

• Helenizen

Juliette: min konsult har sagt att man inte går upp i vätska om man trappar upp sakta, och jag har ju gått ner fast jag äter riktigt nu. har inte gått upp nått än. få se hur det går nästa tis.

jag brukar väga mig på morron ibland, bara för att se hur jag ligger till, sen har jag vägt mig varje vecka hos min konsult.

• Eminea

Ann-ie: Jag tränar lite åt dig med :)

Det känns bra, har vart och shoppat Cambells tomatsoppa (jag är HELT tok såld på den) som är det fasta mål jag äter.

Rekommenderar den med lite oregano och sambal oelek i. Mums.

Även rökningen (eller brist på den) går bra. Inte ett endaste bloss sen i söndags.

Ska ev. snart ut och gå långpromenad, bara det slutar regna nån gång.

Lycka till alla ni duktiga :)

• Juliette

Helenizen:
    Det vore ju toppen om man inte går upp dom kilona...men skulle jag gå upp dom så är det inte hela världen. Har du börjat trappa upp nu? Hur långt innan ska man börja trappa upp innan man kan äta normalt? För till jul vill jag äta men jag är fundersam när jag ska börja trappa upp.

• Juliette

heleniznen: Såg nu att du skrivit att du äter normalt nu, förlåt att jag missförstod

• Mizzizblond

Jag har nu efter 2,5 vecka på ren kur börjat äta igen... komemr att göra kompinerad kur... kände att jag inte klarar av pyskiskt att inte få äta... så jag åt middag idag.. fulkornspasta med köttförsås... orkade inte så mycket en väldigt liten portion vart det med mycket vitkålssallad... har även varit ute med min sambo och gått en halvtimmes promenad vilket jag kommer att göra varje dag... hoppas att jag klarar att göra detta... har även utsett att jag har en unnar dag i veckan men det betyder inte att jag kan unna mig hur mycket som helst... jaja det går nog bra för mig.. känns som det..

Kramisar

• Tili

Juliette: Vad du är duktig!!! Jag förstår att du vill väga dig hela tiden...det vill jag med

Jag kör lite kombo, blev så otroligt trött av ren...kör frukost och lunch, sen lite nyttig middag,

Men har syndat i förgår med lite M&M...
    Väger ni er på morgonen eller kvällen?
    Jag tycker det är så stor skillnad! Vilken är den "riktiga" vikten?
    I går kväll vägde jag 66,8 kg, och i morse 65,9 Kg, vad räknas??

Ann-ie: Bra med rökningen!!! Du är jätteduktig, vet själv hur svårt det kan vara!

Mizzizblond: bra 2,5 vecka ren kur!!! Hur mycket gick du ned?

Lycka till alla under helgen!! Håll ut!
    /Tili

• Mizzizblond

Jag hade tänkt att gå längre än 2,5 vecka men jag pallade inte psykiskt.. så det vart bara dessa veckor men jag gick ner 6,5 kilo på de två veckorna.. så nu är jag redo och klara resten själv genom nyttig mat och mycket träning..

lycka till! till mig själv och er andra!!

• Juliette

Jag har gjort bort mej sjukt mycket ikväll....*suck*...vart så att jag umgicks och då vart chips o dipp o dricka o godis...och för att slippa förklara att jag bara äter nutriellt så åt jag. Och FYY vad jag ångrar mej! Jag hatar kännslan av att vara mätt..usch...känns som att jag vill äta nutrilett livet ut. Nu känner jag svullen, fläskig och dålig att jag åt. För jag åt MYCKET också.*gråter nästan*...nu går jag väll upp en hel del med...usch va jag är dålig...men imorron är en ny dag...bara att fortsätta emd mina soppor då..ska bli gott=)
    När man äter soppor så fantiserar man(åtminstone jag)att det är så gott med allting-men det är det inte. Fick sockerchock av godiset...magen höll på sprängas..usch..'vill aldrig mer äta känns det som*...usch va jag är dålig, jag som varit så duktig...*ångest*

Svar på tråden Cambrigde Anhängare