• S.C

Cambrigde Anhängare

Hej Alla!

De har stängt den galma länken..

Startar en ny...

10 kg kvar!

Jag är inne på min 6 dag och har tidigare gått ner 7 kilo (upp 2 under resan) men under dessa 6 dagar har jag gått ner 2 kilo så jag har 3 kilo kvar!

De första dagarna är svårast. Suger efter mat är enormt, framförallt att tugga på ngt men ge inte upp. har själv funderat på att ge upp men tänker att maten ej skall få kontroll över mig igen!

• Svar på tråden Cambrigde Anhängare
  • Ann-ie

Har funderat ett tag nu och faktiskt så är jag inte så "lite missnöjd" som jag skrev. Jag är missnöjd!
    För jag smygvägde mig ju i torsdags och då hade jag gått ner 3 kg. Alltså har jag gått ner 3 kg på de tre första dagarna och inget de restrerande 4..! (Det sjunger vatten i mina öron som bara den! ). Så jag är besviken.. kan inte förneka det.

Trots det så hade jag sedan innan bestämt mig för att unna en muffins idag, för en veckas ren kur. Och jag gjorde det. Men jag som älskade muffins innan kuren kan inte säga att det inte smakade alls så gott som det brukar eller som jag förväntat. Det smakade inte så mkt överhuvudtaget. Så nu kör jag vidare med kombikur för fullt. Ska försöka motionera lite mer..
    Hur mkt motionerar ni?

• Juliette

tili:
    Jag har egentligen ett lägre mål, men jag tänkte att 63 är en god början...och det är mitt mål att väga runt de till jul. Vägde mig nyss(väger mig varje dag...fy på mej! )och jag hade gått ner till 66,9 kg så det känns som att det rullar på

ann-ie:
    du fråga hur mkt vi motionerar så jag tänkte att jag kunde svara på hur mkt jag tränar iallafall
    Först och främst promenerar jag mkt, bara "måste promenaderna"(har ingen bil) är över en timme per dag och sen har jag hund som vill ha promenader också. Och sen beror det ju på vart man ska...gå o handla...gå o hälsa på nån...ja du förstår
    Sen tränar jag minst 3 gånger i veckan, och då brukar jag träna aeroobic.

• Juliette

"måste promenaderna" är då alltså att gå med dottern till dagis och sen går jag till skolan osv

• Eminea

Ho hooo i stugan.

En till CK anhängare här. Det är min andra gång, första gången gick jag ner 9 kg på 3 veckor. Är 155 cm kort, och väger nånstans mellan 70-73. (äger ingen våg)

Ska köra på ren kur 4 dagar, sen kombinerat, eftersom jag tränar 4-5 dagar i veckan.

Hoppas jag fixar det nu, första gången var det så himla lätt. Slutar även röka i samband med detta. (slutade igår)

Ni är så duktiga allihopa, så jag hoppas jag snart kan sålla mig till de duktiga :)

Ha en härlig dag så syns vi ikväll för avrapportering.

//Eminea

• Mizzizblond

Hej alla!

Var och vägde mig idag och vågen visade att jag bara gått ner 2 kilo denna veckan och jag är väldigt besviken jag hade hoppas på 3 åtminstone för jag har juh tränat lite oxå vilket jag aldrig gör annars... hmm... kommer jag bara gå ner 2 kilo varje vecka så är det inte värt att gå på ren kur då börjar jag med kombikur isåna fall...jaja...

Eminea: Jag har oxå slutat röka men har fallit tillbaka ibland då och då men inte ofta kanske 3 -4 ggr på 3 månader... har alltså varit rökfri 3 månader nu! det är tufft speciellt nu när man inte får unna sig något ingen mat inga godsaker eller ciggaretter... det blir tufft för dig men du klarar det..!!

kramisar alla!

• Tili

Hallå!
    2a dagen med ren kur...lite seg idag,
    Jag har inte tränat, men tänkte göra det i morgon på lunchen.
    Ingen vardagsmotion blir det eftersom jag åker mycket bil
    Juliette: Vad duktig du är som tränar så mycket! Kör du nån spinning?
    Eminea Super att du slutat röka!!!Håll ut
    Kram Tili

• Juliette

Tili
    Nä jag kör ingen spinning, tyvärr.
    Vore skönt att ha bil när det är så kallt på morron...*brrr*...

Vikt idag:66,6

• Juliette

Mizzizblond:
    Men om du tränar så får du mer muskler och dom väger mer än fettet, så du kan ha gått ner fler kg i fett än vad som egentligen står på vågen. Dessutom tycker jag 2 kg i veckan är jätte mkt, själv är jag tacksam om jag går ner 1 kg i veckan. Hur mkt är det du vill gå ner?
    Börja måtta om du känns osäker, måtten säger mer än vad vågen gör många gånger.

• Eminea

Hallå i stugan

Rökfri i 3 dagar och det känns helt ok faktiskt.

Inser att köra ren CK inte fungerar då jag tränar så mycket, men kör kombinerad.
    Äter sallader och skippar potatis o pasta.

Ska snart träna body pump.

• Helenizen

hejsan

va o vägde mig igår efter 5 dar med bara en soppa, hade gått ner o.6 kg till, så nu väger jag 59,5, fortsätter det så här fast man börjar äta igen så e det ju super=)
    är så glad även om det bara va 0,6 för i lördas drack jag lite vin och åt salta pinnar och igår åt jag en liten tårtbit för mamma fyllde år.

hur går det för er andra?

Svar på tråden Cambrigde Anhängare