• S.C

Cambrigde Anhängare

Hej Alla!

De har stängt den galma länken..

Startar en ny...

10 kg kvar!

Jag är inne på min 6 dag och har tidigare gått ner 7 kilo (upp 2 under resan) men under dessa 6 dagar har jag gått ner 2 kilo så jag har 3 kilo kvar!

De första dagarna är svårast. Suger efter mat är enormt, framförallt att tugga på ngt men ge inte upp. har själv funderat på att ge upp men tänker att maten ej skall få kontroll över mig igen!

• Svar på tråden Cambrigde Anhängare
  • Ann-ie

*Vårblomma*, vad tror du om alla artiklar och dylikt som menar att att utesluta kolhydrater helt är farligt och t.o.m. livsfarligt? Vad är Skaldemans, Atkins eller din personliga åsikt om detta?

*Mkt nyfiken*

• Ann-ie

Och hur är det med hungern? Tycker att kombinerad kur är tuffare än ren.

Jag har förresten samma morötter som du!! (förlovning, giftermål, barn) Min sambo, som inte fattat mina "tusen" pikar om förlovning senaste åren, vet bara inte om det..

• Ann-ie

Helenizen, GRATTIS!! Bra kämpat!!
    Vad eller hur har du ätit ditt vanliga mål? (På ett ungefär.. Som vanligt eller efter någon "mall"?)

Och ja, jag har inte heller tänkt sluta "leva" när jag nått mitt mål! Men som du: BARA på helgerna. Har haft ett enda "party" varenda dag (i princip) senaste åren, vilket satt sina spår.. Vill och tänker INTE gå tillbaks till det!

• Ann-ie

Min tredje dag är snart slut och idag har det, oväntat men roligt, varit bättre med hungern och energin. Har orkat städa, gå långpromenad med hunden m.m. Men jag märker att jag blir trött, lite fortare än vanligt, när jag anstränger mig.

Hur går det för er andra??

• Helenizen

Hejsan!

Ann-ie: Nej jag har inte gått efter någon mall, har bara gått efter tallriksmodellen,äter halva tallriken med grönsaker. har till och med unnat mig en halv pizza en gång.
    Har du nyss börjat med CK lr? kör du ren kur?

kämpa på tjejer!

• *Vårblomma*

Glider in på dag 4 med kombikur och inser att vågen står på 90,9 (92,8 i måndags) kul - men endast vatten. Men för tusan man ska bli av med det oxå...

Angående Skaldeman och Atkins, vill jag inte sticka ut hakan för långt. Jag har inga andra belägg för det jag säger än de böcker jag läst samt mina egna efrarenheter.
    Men jag lever som Inuiterna eller som Eskimåerna. På fett och protein. Hjärnan och mina muskler använder fett som bränsle, det är lite trögare att få i gång den starten, för det är mycket lättare för kroppen att använda kolhydrater som bränsle. Men när man väl får igång fett-förbränningen så går det hundra gånger bättre! Jag presterar mycket bättre och känner mig som en ny människa!
    Det har gjort många studier på om hurvida en människa kan klara sig länge utan kolhydrater. Säd, frukt, grönsaker, nötter osv osv...
    Den längsta som gjordes var under 1900-talets tidgare år. En ung forskare och hans kamrat bodde under ett år med eskimåer för att se hur de klarade av sin kost och sina liv utan ett enda grönst strå. De kom hem starka och friska till alla andra forskares förtret. Då las de in på ett sjukhus i New York under ett helt år och göddes med så mycket fett och protein de ville.
    Inga sjukdomar, brister eller några andra negativa syptom kunde påvisas. De var tvärtom starka och friska och fick ökad muskelmassa.
    Dessa resultat är något dagens näringsexperter verkar välja att glömma bort.

Allt detta går att läsa om i Sten Sture Skaldemans bok och naturligtvis alla de riktiga forskarrapporter han har hittat informationen.

Jag vill inte pracka på någon någonting, utan tycker bara detta är väldigt intressant. Och har själv gått ned 22 kg på detta sätt.
    Nu har jag "bara" 24 kg kvar till mitt ultimata slutmål!

• Ann-ie

*Vårblomma*, det är ingen fara eller "påprackning". Du kanske tänker på ett av mina tidigare medd..? Om så, så nä, jag vill bara inte ha kommentarer som: "Du förstör bara din kropp med CK, testa denna dunderkur istället!" o.s.v. Har faktiskt fått såna kommentarer av självaste Sten Sture Skaldeman på viktochgram-gruppen. Du kanske är med där? Därmed inte sagt att jag ogillar honom eller tycker att hans metod inte funkar! Jag tycker bara att hårddrar ibland, när han påstår att hans metod är bäst (hans böcker m.m.) och ingen annan metod är det. För NÅGON! Jag har försökt säga honom att CK kanske är den bästa metoden för MIG, men då har han sagt att det är synd om mig..

• Ann-ie

Helenizen, jag går på min 4:de dag ren kur. Börjar komma över det värsta..

• *Vårblomma*

Ann-ie
    Nej det är helt fel att dra alla över en kam och säga vad som är bäst för alla!
    Det fungerar aldrig i längden och jag tar stark avstånd från det!

CK fungerar jättebra för mig och Skaldemans mat oxå. Man måste få köra sitt eget race utan andras inbladning med allt annat än konstruktiv kritik. Folk tror sig veta så mycket...

Även Viktväktarna har fungerat på mig (och uppenbarligen för tusentals andra personer.)Men jag är bara glad över att ha funnit flera metoder som verkligen fungerar!

Ja visst är det rätt schyssta morötter vi har valt!
    Kul att ha något roligt att arbeta sig mot, inte bara en välmående kropp och en ursnygg ny garderob!

Detta är den enda "grupp" jag är med i på nätet, www.rasaivikt.gratisforum.se
    Det är skönt att få skriva av sig lite med människor som går igenom samma upp- och nedgångar som en själv - precis som detta toppen gäng!!

Åhhhh vill så gärna se en 8:a först på vågen...

Hur går det för er andra!?!?!

Vad har eran genomsnittliga viktminskning varit i veckan?

Hej hopp!!

• *Vårblomma*

Appropå kombi-kur och hunger, så har jag känt att det är lättare att hålla denna kur än när jag kört ren.
    Ser framemot att få äta middag med familjen och faller inte för fel mat. Ibland kan det vara enklare att veta exakt vad man får äta och inte, man behöver bara ta sina påsar varje dag - inget krångel!
    Men just nu rullar det på bra och jag verkligen Älskar att äta - så jag är glad att detta funkar!

Rapport:
    Måndag 92,8
    Tisdag 92,0
    Onsdag 1,8
    I dag torsdag 90,9

På lördag ska jag träffa min kära kusin och det är faktiskt 10 kg sedan vi sågs - så jag hoppas hon ser en skillnad på mig!! Visst är man lite fåning, men det betyder verkligen mycket att andra uppmärksammar ens slit. Trots att vi gör detta för oss själva, så göööör det ju inget om någon annan oxå ser....

Svar på tråden Cambrigde Anhängare