Glider in på dag 4 med kombikur och inser att vågen står på 90,9 (92,8 i måndags) kul - men endast vatten. Men för tusan man ska bli av med det oxå...
Angående Skaldeman och Atkins, vill jag inte sticka ut hakan för långt. Jag har inga andra belägg för det jag säger än de böcker jag läst samt mina egna efrarenheter.
Men jag lever som Inuiterna eller som Eskimåerna. På fett och protein. Hjärnan och mina muskler använder fett som bränsle, det är lite trögare att få i gång den starten, för det är mycket lättare för kroppen att använda kolhydrater som bränsle. Men när man väl får igång fett-förbränningen så går det hundra gånger bättre! Jag presterar mycket bättre och känner mig som en ny människa!
Det har gjort många studier på om hurvida en människa kan klara sig länge utan kolhydrater. Säd, frukt, grönsaker, nötter osv osv...
Den längsta som gjordes var under 1900-talets tidgare år. En ung forskare och hans kamrat bodde under ett år med eskimåer för att se hur de klarade av sin kost och sina liv utan ett enda grönst strå. De kom hem starka och friska till alla andra forskares förtret. Då las de in på ett sjukhus i New York under ett helt år och göddes med så mycket fett och protein de ville.
Inga sjukdomar, brister eller några andra negativa syptom kunde påvisas. De var tvärtom starka och friska och fick ökad muskelmassa.
Dessa resultat är något dagens näringsexperter verkar välja att glömma bort.
Allt detta går att läsa om i Sten Sture Skaldemans bok och naturligtvis alla de riktiga forskarrapporter han har hittat informationen.
Jag vill inte pracka på någon någonting, utan tycker bara detta är väldigt intressant. Och har själv gått ned 22 kg på detta sätt.
Nu har jag "bara" 24 kg kvar till mitt ultimata slutmål!