• S.C

Cambrigde Anhängare

Hej Alla!

De har stängt den galma länken..

Startar en ny...

10 kg kvar!

Jag är inne på min 6 dag och har tidigare gått ner 7 kilo (upp 2 under resan) men under dessa 6 dagar har jag gått ner 2 kilo så jag har 3 kilo kvar!

De första dagarna är svårast. Suger efter mat är enormt, framförallt att tugga på ngt men ge inte upp. har själv funderat på att ge upp men tänker att maten ej skall få kontroll över mig igen!

• Svar på tråden Cambrigde Anhängare
  • Ann-ie

Helenizen: Du har nog inget att vara orolig över med all den träningen!
    Jag vet inte vilka matvanor du hade innan, men för mig som är ett godis- och muffinsmonster och gärna äter stora portioner så är CK den perfekta ?avgiftningen?. Varje gång blir jag av med sötsuget (godis, choklad, cider smakar för sött helt enkelt) och mina portioner krymper oxå efter avslutad kur. För några år sen när jag övergick till vanlig mat gick jag t.o.m. ner i vikt. (Tills jag började äta för mkt m.m. igen.) Så du behöver inte vara orolig så länge du inte börjar vräka i dig mat och onyttigheter. Äter du vanlig mat och motionerar någon gång i veckan så kommer det gå bra.

• Ann-ie

Mizzizblond, det låter inte bra eller roligt med kramper.. Jag var med i en grupp en gång där en tjej inte kunde fortsätta med ren kur p.g.a. magont. Det passade inte hennes kropp helt enkelt, så hon fick avbryta. (Om jag minns rätt tog hon en paus och började sen med kombinerad kur.) Hör med konsulenten, hon kanske (förhoppningsvis) har mer erfarenhet av sånt här och kan hjälpa dig.

• Ann-ie

Sharleen: Håller HELT med dig om att utsidan räknas för en själv oavsett vad andra säger. Sen finns det givetvis överviktiga som är nöjda med vikten och kroppen och ALL HEDER åt dem! Men JAG mår inte bra som överviktig och det spelar ingen roll vad andra säger, så är det bara för mig.
    Och tyvärr är det så i samhället oxå, att normalviktiga (i överlag!) ses som bättre människor än överviktiga. Jag är ett levande exempel. Jag har sambo och är inte ute efter någon annan, men när jag varit normalviktig har killar alltid kommit fram och pratat med mig ute på krogen (låter som jag menar en massa killar.. Haha! och det menar jag verkligen inte! Men det har alltid varit någon). Men nu som överviktig kommer ingen. Killar som t.o.m. är mina s.k. vänner ignorerar mig för att de, vad jag antar, skäms att prata med mig, inte tycker jag ser bra ut nå mer och därmed inte är värd att prata med. DET om något är verkligen en självförtroende-kick..-I MAGEN!! Och även om jag, som jag skrev, inte behöver prata med andra killar, så är det förändringen (och förnedringen) inte kul när man vet att det hänger på mina kilon.. Senaste gångerna jag varit ut har jag gått undan en stund och sagt till mig själv: nu jä*lar ska jag ändra mitt liv! (gå ner i vikt!) för min egen skull!! & sen när jag är normalviktig så ska jag säga en sanningens ord till dem som ignorerat mig (om de plötsligt vill prata med mig igen): att jag är samma person nu som då. Och att jag inte behöver såna vänner.

Någon annan med liknande erfarenheter?

• Ann-ie

Du skrev oxå Sharleen en gång att du mådde dåligt.. Du, jag känner med dig och SÅ IGEN mig! Jag har oxå gått upp en massa under hösten och mår piss för det. Som du har jag hoppat mellan ren kur och rent hel-ete (allt men inte kur).. Inte kul.
    Och så var det alla kläder som man har hängandes (eller liggandes i lådor).. Hur TRÅKIGT är inte det att inte kunna använda dem! (Att se dem coh bli påmind om ens storlek varje dag!) Och att inte hitta något fint i sin storlek! (Man går in på H&M och kan bara glo..) Blä!

Men det ska vi väl ändra på!!?? Det är ju VI som bestämmer om vi ska komma i kläderna igen, eller hur??!

• bröllopstjejen

Hej!

Någon mer som kör "kombi.kur" Vill ha tips o råd....jag känner mig såååååå hungrig HELA tiden.
    (har dålig karaktär....lätt att falla för frestelser!)

Lycka till alla!!!

• Ann-ie

Någon annan som satt ett mål till jul??

Jag har satt ett mål att gå ner 11 kg till dess, från 86 till 75 kg. Och med 6 veckor kvar skulle det vara ett genomsnitt på -1,8 kg/vecka, vilket jag inte ser som en omöjlighet. Eller vad tror ni??
    Har 26 kg totalt att gå ner, med målvikten på 60 kg, men jag börjar med de första 11. Skulle va bästa julklappen om jag sätter manken till!

• Ann-ie

Babycakes, minns att du skrev något om att ni skulle utomlands, när var det och hur går det?

• Mizzizblond

Får man äta slimbridge-bar när man går på ren kur jag har sett på hemsidan att man inte får det men jag har hört att andra har gjort det under ren kur hur e det egentligen...

kram

• Ann-ie

Detta svar fick jag en gång av en konsulent:
    "Många klarar faktiskt att byta en CK mot en Slimbridge på ren kur. Testa! Blir du hungrig vet du ju att det inte var OK.

SB innehåller fullvärdig näring precis som CK och är faktiskt den enda måltidsbar som gör det! Alla andra saknar viktiga mineraler eller vitaminer och är inte fullvärdig näring, trots att det ofta står det."

Jag vet inte om det svarar på din fråga, men kanske en bit på väg iaf.

• Mizzizblond

OK. Tack för dina bra svar Ann-ie.
    Ska höra med min konsulent idag ska juh väga mig efter en vecka på ren kur... hoppas det går bra. :)

Kram

Svar på tråden Cambrigde Anhängare