Sharleen: Håller HELT med dig om att utsidan räknas för en själv oavsett vad andra säger. Sen finns det givetvis överviktiga som är nöjda med vikten och kroppen och ALL HEDER åt dem! Men JAG mår inte bra som överviktig och det spelar ingen roll vad andra säger, så är det bara för mig.
Och tyvärr är det så i samhället oxå, att normalviktiga (i överlag!) ses som bättre människor än överviktiga. Jag är ett levande exempel. Jag har sambo och är inte ute efter någon annan, men när jag varit normalviktig har killar alltid kommit fram och pratat med mig ute på krogen (låter som jag menar en massa killar.. Haha! och det menar jag verkligen inte! Men det har alltid varit någon). Men nu som överviktig kommer ingen. Killar som t.o.m. är mina s.k. vänner ignorerar mig för att de, vad jag antar, skäms att prata med mig, inte tycker jag ser bra ut nå mer och därmed inte är värd att prata med. DET om något är verkligen en självförtroende-kick..-I MAGEN!! Och även om jag, som jag skrev, inte behöver prata med andra killar, så är det förändringen (och förnedringen) inte kul när man vet att det hänger på mina kilon.. Senaste gångerna jag varit ut har jag gått undan en stund och sagt till mig själv: nu jä*lar ska jag ändra mitt liv! (gå ner i vikt!) för min egen skull!! & sen när jag är normalviktig så ska jag säga en sanningens ord till dem som ignorerat mig (om de plötsligt vill prata med mig igen): att jag är samma person nu som då. Och att jag inte behöver såna vänner.
Någon annan med liknande erfarenheter?