• S.C

Cambrigde Anhängare

Hej Alla!

De har stängt den galma länken..

Startar en ny...

10 kg kvar!

Jag är inne på min 6 dag och har tidigare gått ner 7 kilo (upp 2 under resan) men under dessa 6 dagar har jag gått ner 2 kilo så jag har 3 kilo kvar!

De första dagarna är svårast. Suger efter mat är enormt, framförallt att tugga på ngt men ge inte upp. har själv funderat på att ge upp men tänker att maten ej skall få kontroll över mig igen!

• Svar på tråden Cambrigde Anhängare
  • bröllopstjejen

Sharleen,
    menar du typ som "Sensodyme" tuggumi?

Otroligt att du klarar "ren kur" sååååå länge!!!

Lycka till!

• C-girl

NU JÄKLAR!!!
    Så glad att jag hittade ett sådanthär forum. Lite underligt kanske att det bara är dom som HITTAT männen i sina liv som vill gå ner i vikt o få stöd i ett bra forum?? =)
    Det finns inget annat forum för oss "pulver-dietare" va jag vet iaf, haha!
    Nåja.. nu ska jag ner. Lyckades i våras få in morgon-promenaderna rejält. kombinerade dom med typ bara knäckemackor, och det gick FINT, unnade mig godis varje kväll o det bara smalt av: 8 kg. va nere på 57 men tja.. trodde att jag va superkvinnan då och började vrääääka i mig. Men nu är det STOPP, för jag har vatt singel i snart 4 månader o därför gick jag upp men nu ska jag ner dom kilona jag kämpat med i 6 år!

Jag ska ner till 55kg va det tänkt för det e där JAG mår bäst tror jag. Är inte sjukt överviktig, bara ytlig ;o)

Så dagsläget vet jag ej. tappade lusten att väga mig då jag o min väninna tränat järnet i en vecka o trodde vi åt nyttigt, Men ack va vi bedrog oss: vågen stod på 64,5 fortfraande!

Och nu har jag kört Nutrilett idag i 6 dagar. men fuskat med att lägga till mindre mål. fast denna sida isnpirerade mig att jääävlar i det nå både KETOS o målvikt =D

Så då kör vi tjejer (o killar)

Väger mig imorgon o skriver mer då. Ville bara presentera mig o ge er kalla kårar.. let the competition begin ;)

• pickolina

Ska själv försöka mig på en vecka med naturdiet. Huah... Hoppas jag klarar att spjärna emot hungern och det eviga suget. Fick nog härom dagen då jag vräkte i mig 3st paket ballerina... Huah...

• C-girl

Pickolina; Du låter som jag!!! Jisses! 3 paket kakor, det va bara förrätten för mig förra vecka. usch va jag åt! Jag har erkänt för mig själv att jag har en ätstörning (ingen pik åt dej!!) och till folks eviga tjat om att
    "det är inte bra att svälta sig" säger jag:
    "NEHE?? Men det e bättre att frossa i sig 8000kalorier, mest fett&socker varje kväll o inte kunna stoppa sig själv eller sin vikt uppåt??"
    Blir så trött!!!! Jag har vägt 75kg så det e inte så att jag är en tjej som bara vill vara perfekt (fast det inte hade vatt helt fel det heller ;)) utan jag vill bara rivstarta med en diet för att sen vilja hålla mig till sund mat o träning. ALLT smakar ju gott efter en diet: allt nyttiga frukt&grönt också så vafan det e ju bara bra!!

Och du KLARAR detta, för du vet så skit man mår sen på morgonen efter du ätit allt det där söta? Man e svullen o ser ut som man inte sovit etc etc. Det ÄR jobbigt.. spec att lägga sig hungrig men känslan efter några dagar då magen börja komma tillbaka in mot kroppen :) DEN känslan går inte att slå! sen blir det min lilla drog att vara hungrig. det som får mig att känna att jag är på väg--.på väg mot fint sittande kläder :D
    Kom igen nu! detta klarar du!! VI tillsammans! VARM KRAM i kylan

• pickolina

C-girl

Vad härligt att läsa det du skrivit. Jag känner såååå väl igen mig och jag är som du, väldigt medveten om att jag har en ätstörning. När jag var yngre så frossade jag och svälte mig omvartannat men numera så frossar jag bara. Vilket har lett till att jag gått upp nästan 30kilo på 3år. :(

Jag hoppas innerligt att jag klarar att vända detta nu.

Tack för ditt stöd, verkligen, det värmde! Klart VI ska klara detta nu!!!! ;)

*BAMSEKRAM* från en liksasinnad.

• C-girl

Va bra Pickolina!! Jag gick upp dom 8kg igen på mindre än 3 månader så I know what U mean. Kunde lika bra blivit 30kg men det va det jag ville stoppa. Så 1 2 3 nu kör vi!
    Väger mig imorgon så kankse du vill göra samma sak? Så kan du&jag köra ihopa lite grann o peppa varandra EXTRA mycket? :)

Kram!!! Och glöm inte hur bra du mådde då du lyckades gå ner dom där kilona när du va "yngre" :) vi ska hitta dit igen!

• pickolina

Låter toppen! :) Nu ska vi bli supersnygga! ;)

• Sharleen

bröllopstjejen...kommer inte ihåg vad dom hette, men det är ett stort paket som kostar en del jämfört med andra.

c-girl och picolina...tänkt bara på att det är lättare att gå upp i vikt efter cambridge eller andra pulverdieter eftersom kroppen suger upp alla kolhydrater länge länge efteråt. annars känner jag igen mig allt för väl i det ni beskriver.

• pickolina

Sharleen, du har ju så rätt, tyvärr!

• C-girl

Jadå, helt klart, den suger säkert upp allt den kan när man svält sig!
    Men vi ska inte gå tillbaka till gamla vanor, eller hur Pikolina :)Inget mer frossande. iaf inte VARJE kväll! eller ens mer än en gång per vecka. kanske en gång i månaden dååå ;)
    Detta är början på vårt nya liv. Så nu när vi sätter igång och kommer med blod,svett&tårar gå ner stor del av det vi ska, då kommer vi inte vilja förstöra det med vårt tidigare självdestruktiva beteende. Detta ska vara början på´ett nytt liv med sund mat o motion.
    Vi kommer bli så fina, visst?? :) Vi måste peppa varandra! Alla här!
    KRAM på er!

Svar på tråden Cambrigde Anhängare