• S.C

Cambrigde Anhängare

Hej Alla!

De har stängt den galma länken..

Startar en ny...

10 kg kvar!

Jag är inne på min 6 dag och har tidigare gått ner 7 kilo (upp 2 under resan) men under dessa 6 dagar har jag gått ner 2 kilo så jag har 3 kilo kvar!

De första dagarna är svårast. Suger efter mat är enormt, framförallt att tugga på ngt men ge inte upp. har själv funderat på att ge upp men tänker att maten ej skall få kontroll över mig igen!

• Svar på tråden Cambrigde Anhängare
  • charlie06

Hej!
    Måste bara berätta att jag fick tag på konsulenten idag och att jag ska träffa henne på måndag!

• misskitty

Vad är kraven för att man ska få köpa kuren ? Måste man ha en viss % övervikt eller kan vem som köpa den ?

• charlie06

Vet faktiskt inte.... Kanske du kan läsa det på deras hemsida eller ta kontakt med en konsulent och fråga.

• Fru2006

Oj oj vad jag blir imponerad av era viktminskningar!! Jag vill också!! Jag borde gå ner ca 40-50 kg och det är en lång väg. Om jag bara fick en snabbstart så vet jag att jag skulle kunna fortsätta gå ner. Jag äter enligt tallriksmodellen och har börjat motionera (vilket jag verkligen inte gjorde innan) och har gått ner 1,5 kg på 2 veckor. Men det räcker inte!!! Jag blir inspirerad att testa Cambridge när jag läser det ni skriver. Så därför tror jag att det är dags för mig att ta itu med saken och kontakta en konsulent. Gör jag rätt? Förut tänkte jag på att det är dyrt med CK men nu spelar det ingen roll längre, inte om jag går ner i vikt. Det finns inga pengar som kan vara mera värda än det...

• Johanna

Hello!
    Här går det kanonbra är inte ens hungrig.
    Åt en himla god sallad till lunch med kräftstjärtar, mozzarella och avocado.
    På kvällen äter jag en bar och en drickfärdig nutrilett.
    Visst är det dyrt, men vad kostar inte all godis och mat man annars äter??

• charlie06

Har också tänkt på kostnaden (450kr/v.) Men jag känner mig så himla peppad att jag är säker på att jag kommer att lyckas och då är det ju helt klart värt det! Och som Johanna sa... tänk vad godis och annat onyttigt kostar!

Däremot har jag funderat på vad det är för skillnad mellan Nutrilett och CK.... Nån som vet? För det är väl ganska så stor prisskillnad?

....grattis Johanna....kul att det går så bra för dig!

• Babycakes

Hej alla,

Igår hade jag gått en vecka på ren kur. Gick ner nästan tre kg, så jag är jättenöjd.

Idag börjar vecka två. Hoppas det går lika bra som första veckan.

Hur går det för er andra?

Kram

• Johanna

Hallå alla kämpar!
    Här går det fortfarande bra, käkade kebab utan bröd till lunch.
    Känner mej supermotiverad, 67 kilo here i come *skratt*
    Det är nog ingen större skillnad på cb och nutrilett, jag har testat båda. Men jag gillar inte nutriletts påsar utan bara bars och drickfärdig.
    Hur går det för er andra?

• Fru2006

Babycakes -
    Är det CK du går på? Berätta, vad har varit svårt? Har du haft några problem? Hur får du det att gå ihop med jobb/skola osv?

Charlie06 -
    De flesta säger att CK e mycket godare än Nutrilett. Dessutom har jag läst att CK är testad vid Överviktsenheten på Karolinska sjukhuset. dvs den är godkänd som diet. Jag tror jag väljer CK iallafall, trots att den är dyrare.

• Fru2006

En sak till:

om man går på CK hel kur; äter man BARA den maten? får man inte äta mellanmål typ äpple, banan eller nåt sånt? berätta gärna hur ni gör.

och ni som går på hel kur: orkar ni motionera samtidigt? jag har hört att många blir hemskt trötta då de går på kuren.

Svar på tråden Cambrigde Anhängare