• S.C

Cambrigde Anhängare

Hej Alla!

De har stängt den galma länken..

Startar en ny...

10 kg kvar!

Jag är inne på min 6 dag och har tidigare gått ner 7 kilo (upp 2 under resan) men under dessa 6 dagar har jag gått ner 2 kilo så jag har 3 kilo kvar!

De första dagarna är svårast. Suger efter mat är enormt, framförallt att tugga på ngt men ge inte upp. har själv funderat på att ge upp men tänker att maten ej skall få kontroll över mig igen!

• Svar på tråden Cambrigde Anhängare
  • Elin1

*Vårblomma*

Ursäkta om jag lägger mig i, men jag tycker att din diet låter lite väl drastisk. Du vinner verkligen inte på att minska "med minst 2 kg i veckan". Vid brölllopet kommer du att vara trött och blek och antagligen full redan efter ett glas champange!

Och tyvärr tror jag att du går upp igen ganska snbbt, eftersom du blir så sugen på allt förbjudet som du inte har fått äta (JOJOBANTNING!)

Vill du gå ned i vikt, se bra ut och hålla vikten föreslår jag att du lungar ned ditt bantande.

• Elin1

OBS! Jag menar inget ont om dieter, Cambridge, Atkins och allt vad det heter, men använd metoderna med måtta!

• *Vårblomma*

Elin1
    Bra inlägg som vänder saken på ett vettigt sett. Jag vet att det kanske låter lite radikalt när jag själv läser igenom det. Men jag är bara så peppad att verkligen klara av detta den här gången (man har väl banata förr...) så att jag vill verkligen gasa för fullt! Det är klart att jag inte kommer sätta mig i den sitsen att jag blir som ett glåmigt spöke som blir kalas full bara jag lukatr på vinet.
    Men en kickstart är jag nog ute efter. Cambridge ger enligt mig och många vänner med mig (kanske även någon här på BT), extra enegri och ett härligt välbefinnande.

Klart vi alla ska se upp så vi inte får en skev inställning till maten, sammhället är ganska hårt mot oss redan, så vi får inte vända oss själva ryggen till.

Tack för din synpunkt - den har inte gått obemärkt förbi!

• *Vårblomma*

Klunkar i mig vatten, allt för att hålla hungern och huvudvärken bort!

Hugger in på dag 2 med ren kur och hoppas att det ska gå bra! Känner att det finns väldigt lite som gör det värt att bryta en run kur just nu... Jag får äta allt, bara inte just nu...

Hur går det för er andra?!?

• *Vårblomma*

Mmmm jordgubb är verkligen god! Stavmixar med massor av is.

Men gräddkolan är alldeles för stark...

Hej hopp!!

• Sharleen

tredje dagen på ren kur idag. Det är tredje omgången cambrigde jag gör. Gick ner 28kg första gången. Andra omgången gick jag ner 10 som jag gick upp igen och som nu ska bort. Motivationen tryter för varje gång och det känns som tiden går så långtsamt. Hoppas jag klarar av att hålla min vikt denna gången men det är inte så enkelt när kroppen skriker efter kolydrater.

• Helenizen

ska börja i morrron me cb. riktigt spännande. hoppas bara att de hjälper, ska ner ca 10 kg. till 62 kg
    nån som har erfarenhet,. ungefär hur läng tid tar det, ska börja med ren kur få se hur länge.

• Sharleen

Helenizen....
    det är väldigt olika från person till person hur länge det tar att gå ner ett visst antal kilo. för mig tar det cirka 4veckor men kan både vara mer eller mindre för andra. beror på vilken ämnesomsättning.min erfarenhet är också att det tar längre tid ju mindre överviktigt man är. ett tips är att gå ner några kilo mer så du har lite att ta på när vattenkilona kommer tillbaka. Lycka till och kom ihåg att de första dagarna är de värsta

• *Smurfen*

Hej Alla!

Nu vågar jag mig hit igen... jag avslutat min rena kur, orkade helt enkelt inte längre... kanske har jag dålig karaktär, vad vet jag...

Jag äter en CK om dagen nu och en vv-meal och fruk på kvällen eller grönsaker, vill gå ner 3 kilo, puhhh hoppas det går skall prova nu i 2 veckor annrs blir det ren kur igen :(

Men man mår verkligen bra av att veta att så många klarar ren kur...

Var stolta över er tjejer

• Helenizen

är inne på andra dagen nu med ren kur. känner mig lite grinig men annars e allt okej. jobbiga e att jag jobbar i en ica butik i kassan, så de åker förbi en massa godsaker, men jag får stå ut. de e konstigt va mycke onyttigt folk drar i sig egentligen. jag klunkar mitt vatten ist när jag känner suget.

har en liten fråga, e det okej att värma soppan i miron? jag skakar den först, sen häller jag den i en tallrik sen in i miron

Svar på tråden Cambrigde Anhängare