• S.C

Cambrigde Anhängare

Hej Alla!

De har stängt den galma länken..

Startar en ny...

10 kg kvar!

Jag är inne på min 6 dag och har tidigare gått ner 7 kilo (upp 2 under resan) men under dessa 6 dagar har jag gått ner 2 kilo så jag har 3 kilo kvar!

De första dagarna är svårast. Suger efter mat är enormt, framförallt att tugga på ngt men ge inte upp. har själv funderat på att ge upp men tänker att maten ej skall få kontroll över mig igen!

• Svar på tråden Cambrigde Anhängare
  • Johanna

Här går det bra.
    Angående att CB är testat på överviktsenheten ska man ta med en nypa salt, det var länge sen överviktsenheten fanns på karolinska i solna. Det står bara att det är testat inte vad dom tyckte om det.
    Stephan rössner får säkert bra betalt för att stå med sitt namn också. Bantningsbranschen är en stor industri där många vill tjäna pengar på oss feta. Lita inte på sådan reklam.Därmed så menar jag inte att cb är sämre än nutrillet utan mer menat som en tankeställare.

• Fru2006

Johanna -
    Hur ligger Nutrilett i förhållande till Cambridge när det gäller priset? N finns väl i vanliga butiker eller? På apoteket kanske? Går du på helkur? Hár du gått ner? Hur fort?

• charlie06

Hej!
    Första dagen med CK! Träffade konsulenten på fm och det gick bra. Hon var kanske inte världens piggaste och gladaste person men lite peppning fick jag iaf...:)Har precis ätit min första milkshake, kakao med mintsmak tror jag den hette och den smakade hur bra som helst!!!

• charlie06

Och Fru2006....

I samband med ren kur, ska man inte äta ngn frukt alls. Konsulenten sa att om man känner att man vill tugga på ngt så är det bättre att ta en liten bit skinka el kyckling, dvs protein, men ingen frukt.

Angående motionen så tror jag att att raska promenader räcker under den rena kuren.

• Fru2006

Var e alla som brukade hålla till på denna tråd? Har alla uppnått sina mål?

Charlie06 -
    Lycka till! Hur har det gått hittills? Jasså man får inte ens äta frukt... oj då. Får man äta nånting annat än CK maten??

Motionerar du samtidigt? Berätta sen hur mycket du gått ner.

• charlie06

Jag undrar också vart alla tagit vägen? Hade varit kul att höra om de har lyckats...

Under den rena kuren är det meningen att man ska klara sig på 3 påsar per dag och ingenting annat. Förutom vatten då... 3liter/dag... mkt spring på toa...:)

Ja än så länge har det gått bra...:) det har ju inte pågått så länge ännu...

Vad gäller motionen så brukar jag promenera varje dag och det tänker jag fortsätta med. När den rena kuren är över och jag får lite vanlig mat i magen igen så är tanken att jag ska aktivera mig lite mer...

• Gloriousgirl

Okej tjejer, nu är jag här ige och påbörjar ren kur idag och 8 veckor framåt. Har ju tidigare gått på ren kur i 6 månader, så jag hoppas att det ska gå bra denna gången också. Jag vill egentligen bara få bort några kilon som jag gick upp när jag började äta samt gå ner ytterligare som jag inte gick ner förra gången.
    Hoppas på peppning från er som är här nu!

• Johanna

Hej!
    Fru 2006- nutrilett är väl lite billigare och lättare att få tag i, finns i vanliga mataffärer.
    jag köpte precis en laddning på ica maxi(där är dom billigare)
    jag har bara kört i en vecka och jag kör inte ren kur utan äter en nyttig lunch.
    vägde mej i dag och jag har nu gått ner 3 kg på en vecka.

• charlie06

hmmm...tredje gången jag är här idag...

gloriousgirl:

6 månader!! Hur klarade du det??? Hur mkt gick du ner? Hur mkt har du tänkt att gå ner nu?

Nu ska jag ut och promenera en sväng sen blir det jordgubbsshaken till kvällsmat. Åt förresten en soppa till middag, grönsakssmak, den var ok. (om det är ngn som undrar...:) )

• Mno

Hejsan tjejer!
    Nu är jag tillbaka efter min semester... så nu ska jag börja med mitt drickande igen... på onsdag ska jag till min konsulent å sen drar det igång!
    Jag vill så som Gloriousgirl:
    PEPPNING!!!!!
    Jag har inte gått upp med än 3 kg sen jag slutade... asså vätskan...
    Men jag måste ju gå ner det andra som jag inte hann innan Bali... så nu är det bara till att fortsätta!!!

Hoppas det går bra för er andra!!!!
    Kramelikram!

Svar på tråden Cambrigde Anhängare