• S.C

Cambrigde Anhängare

Hej Alla!

De har stängt den galma länken..

Startar en ny...

10 kg kvar!

Jag är inne på min 6 dag och har tidigare gått ner 7 kilo (upp 2 under resan) men under dessa 6 dagar har jag gått ner 2 kilo så jag har 3 kilo kvar!

De första dagarna är svårast. Suger efter mat är enormt, framförallt att tugga på ngt men ge inte upp. har själv funderat på att ge upp men tänker att maten ej skall få kontroll över mig igen!

• Svar på tråden Cambrigde Anhängare
  • Mizzizblond

Jag är inne på min 5 dag på ren kur... och jag har haft den här broshyren om hur man mår dag för dag i handen konstant..men jag måste säga att det inte stämmer när det gäller mig... För den tredje dagen skulle vara jobbigast nää det var den inte.. inte jämnfört hur jag mår idag... jag mår piss mår illa och vet inte vart jag ska ta vägen... hjälp mig varför mår jag så här.. och inte har jag haft mer energi jag är lika trött som vanligt kliver inte upp ur sängen förän 12:00 iallfall.. hmm det är något konstigt med detta... och vad tjatigt det är att dricka milkshake hela tiden.. bläää... är det någon som kan ge något förslag på slim bridge bar....är det lättare att byta ut med sån tror ni???

kram på er alla!!

• suz78

hej alla duktiga anhängare!
    såg av en slump sidan och blev så glad att hitta likasinnade inom cb!
    ska nu för andra gången köra en kur m cb, tappade 22 kg senast och nu ska 14 kg bort.
    hoppas att bli sporrad av er att lyckas

• Ann-ie

Hej alla VIKTiga kämpare!

Jag är varken ny här eller med CK däremot är jag ny i denna tråd. (Konstigt att den förra stängdes av, men kul att S.C el Smurfan startade en ny.)

Jag heter Ann-ie och kämpade med "gamla" rävarna Mno, Gloriousgirl M.FL. i våras och på fem (inte helt sammanhängande) veckor gick jag ner 10 kg. Underbar känsla och underbart för min hälsa. Men tyvärr har jag nu under hösten gått och lagt på mig dessa igen.. Så nu är det åter dags för en renande kur!

Har gått på CK ett antal gånger senaste 5 åren men varje gång har jag fallit tillbaks, efter ett tag, i gamla mönster. Vill poängtera att det inte berott på CK, utan på MIG, så jag behöver inga kommentarer om att testa andra "fantastiska" långsiktiga metoder. Tack! jag har testat de flesta och jag kan bara säga: CK funkar bäst för mig och mitt leverne. Hade andra metoder som GI mfl lockat och PASSAT mig så hade jag sökt mig till såna grupper/forum.

Har läst allas inlägg hela kvällen och blivit laddad och inspirerad. Tack! Hoppas vi ärligt och öppet kan berätta hur det går och känns på vägen. För helt lätt är det ju inte. Men VÄRT det! Så med stöd av varandra kan vi fixa detta, OSS!!

Lite snabbfakta om mig:
    29 år
    167 cm
    86 kg
    Målvikt: 60
    Delmål: 80, 75, 70 och 65 kg

Ha det bra och vi hörs!! Kram/ann-ie

• Ann-ie

Mizzizblond: som du säkert förstått så gäller inte broschyren ALLA, men de flesta. För mig har det stämt in exakt någon enstaka gång och någon gång inte alls. Det är nästan olika vid varje kurstart. Men jag kan bara säga: Hang in there!!! Det BLIR lättare och bättre!! Stå ut! Vila mycket, drick ditt vatten eller skriv av dig här. Jag lyssnar.
    /ann-ie

• Ann-ie

Charlie06: Du undrade över hur det sociala livet funkar när man är på kur.

En del tycker att det är busenkelt och att det bara är att vara ärlig och säga att man går på kur. JAG tycker inte att det är lika lätt. Inte iaf (iallafall) med (större delen av) de vänner, släktingar jag har.. Så jag väljer antingen att säga att jag försöker att hålla igen eller avstå från att träffas under kuren. Och DET är enklare för mig. Hur är det för er andra??

• Ann-ie

(Som ni ser har jag lite så säga.. Hi hi).

Brud2006: Kuren är allt värt!! Det kostar iofs lite mer än t.ex. Nutrilett, men smaken är tusen (kr!) gånger det värt! Och jag vet inte vad du lägger ut på mat m.m. i veckan i vanliga fall, men för mig känns det som lika. (Räknar då med godis, fika m.m.) Så: GO FOR IT!!!

• Ann-ie

Gloriousgirl: Att du gått upp 10 av de 40 förlorade är inte hela världen! Tänk att du gått ner 30 kilo! Det är MKT bara det!! Och det är ju bra att du sattit stopp för det nu och vänt "trenden". Jag hejjar på dig! Hur går det?

MNO: Kul att se dig oxå här! Nu kör vi så fettet ryker! ; )

• Mizzizblond

Tack Ann-ie. Jag mår bättre nu men jag ska prata med min konsulent imorgon vid vägningen... för jag har haft kramper i magen som inte är att leka med.. aj aj aj.. Men jag hoppas att det bara var då och att det inte kommer tillbaka vill verkligen fullfölja det här nu när jag gått igenom det värsta.. skriver imorgon efter vägningen :) kram på er alla

• Helenizen

nu har jag rasat ner till 60,9 kg alltså
    12,1 kg ner, är super nöjd, men e fortfarande super rädd att gå upp allt igen när jag ska börja äta riktiga måltider ska väga mig i morron känns som jag inte har gått ner nått den här veckan=( min kropp börja säga stopp nu. men jag e nöjd ska försöka hålla mig runt 60kg. ett tag för att sen gå ner 5 kg till men det tänkte jag gå ner genom träning. går en 30min på lunchen 3 ggr i veckan, går en 1 timme minst 2 ggr i veckan plus friskis o svettis 2/3 ggr i veckan. och sen har jag börjat simma 60 min 1 gång i veckan. tänkte att om jag håller i gång så kanske jag inte går upp några kilon när jag börjar äta sen, givetvis ska jag träna sen oxå, träning e ju A & O.
    hur många kilon har ni andra gått upp efter ha slutat med soppan, och äter riktiga måltider?

• Ann-ie

-WOW! -12,1 kg!! Grattis Helenizen!!

Får man fråga hur länge det tagit att gå ner det? och har det varit på ren kur eller kombinerad?

Svar på tråden Cambrigde Anhängare