• S.C

Cambrigde Anhängare

Hej Alla!

De har stängt den galma länken..

Startar en ny...

10 kg kvar!

Jag är inne på min 6 dag och har tidigare gått ner 7 kilo (upp 2 under resan) men under dessa 6 dagar har jag gått ner 2 kilo så jag har 3 kilo kvar!

De första dagarna är svårast. Suger efter mat är enormt, framförallt att tugga på ngt men ge inte upp. har själv funderat på att ge upp men tänker att maten ej skall få kontroll över mig igen!

• Svar på tråden Cambrigde Anhängare
  • *Vårblomma*

Ann-ie

Toppen och grattis till dag 4:a på renkur!! Nu är det bara att fortsätta i samma goda stil!!

• Ann-ie

Brr.. Våra element pajjade för ett tag sen, hyresvärden & några "experter" var & fixade dem. Men det har inte blivit varmare än 18-19 grader. (18 på morgonen, 19 på kvällskvisten.) Vi har alltid haft kring 22 grader så ett par, tre (fyra t.o.m.) gör MKT.. Det är inte KALLT, men det är kyligt, så just nu fryser jag jättemkt om händer och fötter (är arbetslös och är hemma hela dagarna också) och det är inte alls kul. Hatar att frysa! Min sambo säger att det borde ju vara bra för min förbränning, men jag tänker: att jag fryser, betyder inte det att min förbränning inte är så bra? Vet inte.. Men det är inte kul att frysa.
    Brr..

• Ann-ie

Förstår inte hur det blev ett där det skulle bara va ett )..

• *Vårblomma*

Hi hi...
    90,2 kg!!

Kul!

• Helenizen

hejsan!

håller med *Vårblomma* det e lättare att köra komp-kur, för då vet man att till kvällen får man äta riktig mat. Det e ju faktiskt på kvällen som man e mest hungrig, så se upp bara så man inte tar för mycket, kör tallriksmodellen.

förstår oxå vad du menar med att man vill att andra ska se att man gått ner i vikt, fick senast igår höra att min rumpa har försvunnit, men som jag tycker e bra för den va mest ivägen förrut=) har ju gått ner 13kg nu=. mina anhöriga börja se att jag har gått efter bara 6-7 kg, så jag tror nog att din kusin ser din viktminskning.

Började äta lunch igår ist för soppa. så nu kör jag soppa till frukost mellanmål, lunch enl. tallriksmoddeln, och sen mellanmål, sen middag.
    känns konstogt att börja äta riktig mat igen. e lite rädd för att gå upp, men jag tänker på vad jag äter och hur mycket så ska det nog gå bra, ska berätta hur det går på nästa vägning, nu efter jag har börjat äta mera.

låt det ta den tid det tar att gå ner, trappa inte upp för fort med maten, jag har hållit på i mer än 2 mån. det kanske låter länge men det går fort.

Kämpa på tejer!

• Ann-ie

Finns det någon här som är eller har varit konsulent?

Har en liten fråga.. : )

• bröllopstjejen

Hej Helenizen!

Måste få fråga dig om din kombi.kur....
    Hur många soppor äter du per dag o vad till mellanmål?
    Snälla berätta så mkt du kan....!!! Behöver tips & råd!!!

Lycka till ni andra - jättekul att läsa o bli inspirerad!

• Ann-ie

*Vårblomma*, nicke-nyfiken här, ; ) äter du tre ck's och en måltid när du säger att du äter kombinerad? (Finns ju många kombinationer av kombinerad kur..; ) ) Och kan du ge ex. på vad du äter till middag? (Du skrev att du "äter middag med familjen", vad äter ni eller äter du det som är protein och fett?)

Vänligen, ann-ie

• Bröllopstokiig

Just inkommen efter en kort men hurtig promenad med vovven och blev så svettig att jag var tvungen att hoppa i duschen. Någon annan som upplever att ni har lättare för att frysa men oxå svettas när ni går på kur??

Snart är min första vecka av ren kur över & även om jag hade tänkt att bara väga mig på måndagar, så kunde jag inte hålla mig borta från att väga mig i morse.. Började på 86 kg i måndags och idag: 83. Jättekul! Att det är på väg..och att det är mödan värd! Hoppas ni oxå känner att det är allt värt!?

/ann-ie

• *Vårblomma*

Hej alla tjejer!!

Hur går det för er?
    I dag känner jag i hela kroppen att min mens är på väg... Och naturligtvis ger det utsalg på vågen, 91 kg! Så triiiist när jag var nere på 90,2 i går och hade hoppats kanske väga något på 80 i dag...
    Bläää....
    Men jag vet att jag inte ska väga mig varje dag, så jag får väl skylla mig själv!
    Nå väl...

Min kombikur består av följande.
    Frukost: Grönt the och massa vatten (sitter på jobbet och dricker frukost, så det kan jag göra i timmar)
    Innan det är dags för lunch vid halv elva eller halv tolv: CK soppa
    Middag: Jobbar jag sent blir det en soppa till och sedan när jag kommer hem på kvällen (ganska sent) så blir det kött oftas kyckling. Jobbar jag tidigt så blir det ibland en soppa till, men oftas kött till middag och inget mer. Med kött menar jag för tillfället färdiggrillad kyckling (för vi har just flyttat och har inte fått köket klart än, har bara kyl och micro)som jag brukar dippa i 34% creme fraiche, till har endast vatten osm dryck. Ev kan brytas av med stekt fläskkarré även där använder jag gärna Creme fraiche med pressad vitlök i! Mums...

Svar på tråden Cambrigde Anhängare