• S.C

Cambrigde Anhängare

Hej Alla!

De har stängt den galma länken..

Startar en ny...

10 kg kvar!

Jag är inne på min 6 dag och har tidigare gått ner 7 kilo (upp 2 under resan) men under dessa 6 dagar har jag gått ner 2 kilo så jag har 3 kilo kvar!

De första dagarna är svårast. Suger efter mat är enormt, framförallt att tugga på ngt men ge inte upp. har själv funderat på att ge upp men tänker att maten ej skall få kontroll över mig igen!

• Svar på tråden Cambrigde Anhängare
  • Mno

Helenizen:

Hur lång tid tog det för dig att gå ner de 9 kilona??
    Dom gick du ner med kombinerad eller??
    Vad äter du när du äter din måltid???

Funderar själv på att gå över på kombinerad från ren kur...

Kram

• annelation

Hej!

lunch kl 13,45: en bar med en kopp kaffe

• charlie06

annelation....

går du på ren kur? har för mig att man inte ska äta ngra bars då....inte 100 men du kanske ska kolla upp det...

För min del kan jag meddela att min kur är avbruten. Gick jättebra ända tills jag fick magsjukan i tisdags... Nu mår jag bra igen men tar det lugnt med CK. Det får bli nyttig mat istället...

• Mizzizblond

Nu har jag varit på mitt första möte om cambridge... det lät jätte bra... men är dock inte redo att släppa taget om maten helt så jag börjar kuren i helgen och börjar med en kompinerad kommer att ta en cambridge shake till kvällsmat... Jag hoppas att detta går vägen eftersom jag drömt så länge nu om att gå tillbaka till fotbollen som jag älskar... Men jag är orolig över att detta kommer att bli för hårt att det resulterar i att jag börjar röka igen *hoppas inte* har juh varit rökfri i över en månad nu och det känns nästan som jag aldrig rökt...

• tigertjejen

Hej alla!

jag har också gjort cambridge en gång, håll på i 3 veckor, och visst, jag gick ner. Det var ju toppen. Men alla vill ju äta mat, så är det ju bara. Så därför tycker jag inte att det här är en kost som är bra i längden, visst om man har bråttom till något. Annars rekommenderar jag Gi STARKT! Det är så lätt, och du får äta vissa godsaker som gör att det är såå mkt lättare att tacka nej till de dåliga godsakerna. Till slut så vill du inte ens äta pommes frites för du har inget sug efter dom. Jag äter pizza o ostbågar ibland, som är mina stora laster, men det är ok för det är hur jag äter i stort som gör att jag håller min vikt. Första veckan var en baggis, o jag gick ner 2 kg. Och jag väger ändå bara ca 6 kg mer än vad jag önskar. PROVA!

• n0va

Vad är Cambrigde-metoden, någon som har lust att förklara?!

tack =) // n0va

• pickolina

Cambridge är måltidsersättare som har ett komplett innehåll av de kolhydrater, proteiner, fett och vitaminer osv som kroppen behöver, men med låg kalorimängd. Detta byter man ut alla eller vissa måltider med för att minska i vikt utan att kroppen ska må dåligt, vilket den oftast gör om man lever för kalorisnålt, pga olika brister osv... Detta kan man undvika med en måltidsersättare.

Det är alltså en annan variant av tex naturdiet, nutrilette, modifast, herbalife osv......

Cambridge är dock den måltidsersättare som överviktsenheten använder då de hjälper överviktiga att gå ner, så det är inga dåliga produkter....

• charlie06

Hallå....

Hur går det för er tjejer? Jag la ju som sagt av med CK i samband med en omgång magsjuka, men började istället äta nyttigt och motionera. (det var givetvis tanken att jag skulle göra efter CK men blev lite tidigare än tänkt) hursomhelst så har det gått riktigt bra! Jeansen har börjat hänga och det är en så härlig känsla!

• Fru Leo

Hallå alla! Jag är ny här och tänkte hänga på denna tråd om det är okej!?

Jag tänkte köra igång med CK i morgon, ren kur. Jag har kört med CK tidigare, för ca 1½ år sedan. Det funkade kanon så därför tänkte jag prova igen och hoppas på samma resultat

• Helenizen

Mno: ´först gick jag på ren kur i 2 veckor, då gick jag ner 5,6 kg. sen började jag med kompinerad kur. har gått ner 9,6 kg, ska väga mig igen i morron, för förra tisdan hade vågen gått sönder, så jag vet inte riktigt hur mycket jag har gått ner nu, men jag började den 1 sept. så jag har hållit på i 2 mån. ganska precis=)
    Nu äter jag soppa till frukost och lunch, och på kvällen en riktig måltid enl, tallriksmodellen.
    på torsda ska jag börja med mellanmål, en frukt, grönsak mellan måltiderna
    jag trappar upp sakta med att äta, för att inte gå upp allt igen.
    det går lättare lättare, för varje dag. sen vet man ju att det blir resultat. det e så ql att det fungerar!

ha det

Svar på tråden Cambrigde Anhängare