• S.C

Cambrigde Anhängare

Hej Alla!

De har stängt den galma länken..

Startar en ny...

10 kg kvar!

Jag är inne på min 6 dag och har tidigare gått ner 7 kilo (upp 2 under resan) men under dessa 6 dagar har jag gått ner 2 kilo så jag har 3 kilo kvar!

De första dagarna är svårast. Suger efter mat är enormt, framförallt att tugga på ngt men ge inte upp. har själv funderat på att ge upp men tänker att maten ej skall få kontroll över mig igen!

• Svar på tråden Cambrigde Anhängare
  • charlie06

Fru 2006...
    Jag tycker också att det verkar dyrt. Läste nånstans att det kostar 420 kr. i veckan, men såklart går jag ner i vikt är det ju värt det! Jag är bara rädd för att jag tycker att det är äckligt och inte klarar av att käka det.

Babycakes...
    Vad tycker du om smaken? Nån du kan rekommendera? Köper man det genom konsulenten? Träffar man en konsulent innan man kör igång? Vad äter du under den kombinerade kuren? Och till slut... vi kan väl träffas här och snacka om våra framgångar..:)

• Babycakes

Hej ,

Nu är jag inne på min fjärde dag på ren kur och det har gått superbra. Berättar hur mycket jag gått ner på fredag. Vill inte väga mig varje dag.

Jag kontaktade en konsulent, åkte dit och handlade och berättade lite om mig själv och mina mål. Min konsulent är superbra och inte ett dugg påstridig som jag har hört att vissa andra kan vara. Jag ringer henne när jag undrar över något. Jag väger mig inte hos henne varje vecka eller går nån kurs, jag klarar mig bäst själv. Jag tycker dock det är jättebra att kunna prata av sig här.

Jag tycker också att det är dyrt, men det är värt varenda öre. Du går ner fort, samtidigt som du får i dig alla näringsämnen.

Jag hoppas på en viktminskning med 3 kg i veckan på ren kur till en början. Ska gå på ren kur i några veckor, får se hur länge kroppen orkar. Det sägs att den första veckan är tuffast och hittills har det gått förvånansvärt bra.

Sen får man ju tänka på att den största utmaningen är att behålla vikten.

Vi hörs snart. Dags för den dagliga promenaden(-:

Kram på er!

• Babycakes

Tänkte bara tillägga lite om smakerna Charlie.

Det är jätteolika vad folk tycker om smakerna. Jag te x äter inga matsoppor, dom tycker jag är äckliga.

Jag tycker bäst om choklad med mintsmak, kakao,banan och jordgubb.

Hoppas det går bra för dig. Berätta lite om dina mål och förhoppningar. Kul att veta.

Kram

• Sharleen

hejsan!
    sitter och läser om alla duktiga människor som bara går ner i vikt. själv har jag värsta ångesten.ska vara hemma hos föräldrar och svärföräldrar i en vecka och vet vad som väntar och jag kan aldrig stå emot. har gått upp massor i sommar och mår inte alls bra. inga kläder som passar och man vill ju inte köpa nya utan hoppas på att kläderna nångång ska passa igen. har försökt med cambrigde flera gånger i höst men jag har inte klarat av det utan fuskat i princip varje dag. åhh allt är botten.

• Babycakes

Hej Sharleen,

Jag förstår precis hur du känner det, men det går! Sätt upp ett första mål, inte ett viktmål utan ett tillfälle. Låt säga att du ska på en stor fest, bröllop, dop, födelsedag eller något liknande. Jag tex ska åka utomlands och har det som mitt första mål. Det gör det hela mycket lättare, tro mig. Tänk inte för mycket på hur mycket du ska gå ner eller hur lång tid det kommer ta, tänk istället på hur bra du mår och hur snyggt ett visst klädesplagg kommer att sitta. Låter som en klyscha, men det funkar. Jag önskar att jag hade tänkt så här för länge sen men huvudsaken är att gör det nu. Jag har alltid varit smal, tills för ca tre år sen och jag identifierar mig inte med den person jag ser i spegeln nu. Jag vill må bra inombords och på utsidan. Jag mår redan bättre och ser bättre ut, magen försvinner och kroppen blir fastare för varje dag. Vill du verkligen gå ner i vikt, så börja! Logga in regelbundet för pepping, det behöver alla!

Lycka till och kram!

• charlie06

Hej Babycakes... och ni andra....
    Jag har inte kommit igång med CK ännu, men har bestämt mig för att köra igång. Har försökt ringa till en konsulent idag men har inte fått tag på henne. Försöker igen imorgon eller mailar, för nu känner jag verkligen för att dra igång.
    Jag är 27 år, 170 cm och väger 85? kanske, har ingen våg hemma..., vill gå ner till 65 kg tror jag.

Hur funkar det sociala livet när du är på kur? Tänker bara att det är så mkt som kretsar kring mat när man umgås med andra. Man fikar, lagar middagar, går ut och festar (och dricker), blir bjuden hem till föräldrar/svärföräldrar på middag etc. Berättar du för alla om CK?

Kul att höra att det går så bra för dig!!

• charlie06

och Sharleen....

Mina kläder har också blivit väääldigt tighta.... Försök och hänga här så kanske vi kan stötta varandra! Jag har ju inte heller kommit igång ännu. Kan du prata med din konsulent om det? Hon kanske kan ge dig råd och tips? Lycka till!

• Babycakes

Hej Charlie,

Det sociala fungerar bra. Från början tänkte jag inte säga nåt om kuren, men jag har kommit på att det är enklare.

Jag tackar nej till sånt jag kan tacka nej till, alla vet att det kommer att vara så ett tag framöver. Föräldrar och svärföräldrar är stöttande men tycker att jag svälter mig själv. Så det blir många diskussioner, men de tycker att jag är duktig.

Min sambo är också stöttande och vi försöker hitta på andra saker än att gå på krogen eller gå ut och äta. Det skulle vara mycket svårare om han gick ut och festade ofta och gick på middagar hos våra vänner. Men han tar mycket hänsyn till mig och vad jag vill just nu.

Det blir påfrestande med för mycket sociala grejer under den här tiden, så man kan ju försöka undvika det man kan.

Det kommer gå jättebra för dig! När man berättar för folk så känner man sig manad att klara av det och visa resultat.

Lycka till och hör av dig!

Kram

• Johanna

Hej!
    Då hakar jag oxå på er trots att jag kör med nutrilett.
    Jag har ungefär 20-25 kg att kämpa bort.
    Jag dricker en smart carb (färdigblandad nutrilett & kall)till frukost.
    Till lunch äter jag gi-mat och middag en gi bar. Men visst borde jag väl ta en bar el smart carb nu på kvällen oxå, annars blir det kanske för lite?

• charlie06

Johanna...
    Kan tyvärr inte ge dig nåt råd för det verkar ju som att man äter väldigt lite under CK (och nutrilett också). Men jag tror inte att det kommer att göra så särskilt stor skillnad om du tar ett kvällsmål också, så ta det om du känner dig hungrig.

Svar på tråden Cambrigde Anhängare