• S.C

Cambrigde Anhängare

Hej Alla!

De har stängt den galma länken..

Startar en ny...

10 kg kvar!

Jag är inne på min 6 dag och har tidigare gått ner 7 kilo (upp 2 under resan) men under dessa 6 dagar har jag gått ner 2 kilo så jag har 3 kilo kvar!

De första dagarna är svårast. Suger efter mat är enormt, framförallt att tugga på ngt men ge inte upp. har själv funderat på att ge upp men tänker att maten ej skall få kontroll över mig igen!

• Svar på tråden Cambrigde Anhängare
  • Mizzizblond

Nu har jag varit och vägt mig och jag hade gått ner 4,5 kilo... jag känner mycket nöjd.. min konsulent föreslog att jag även skulle dela upp mina måltider på sex istället då jag haft ont i magen får vell se om det hjälper... Hur går det för er andra??

kramisar

• *Vårblomma*

Hallå Tjejer!!

Härligt att se alla kämpande duktiga kvinnor som valt att göra en förändring i sitt liv.
    Har läst hela tråden, är med i början någonstans och känner att det verkligen var rätt att i går dra i gång med kombi-kur!

Snabbfakta:
    25 år
    170 cm
    Startvikt 2002: 113 kg
    Starvikt agusti 2005: 100,5 kg
    I dag: 92,0 kg (har varit nere på 90,4 kg, men det blev för mycket festande morr...)
    Delmål 1 - min systers bröllop 3/12 ca 85 kg.
    Delmål 2 - nyår ca 80 kg.

Lycka till och skriv ned alla era känslor och tankar, vi finns här för varandra!

Kram

• *Vårblomma*

Slutmål naturligtvis...
    Det måste man ha!

Vid 80 kg förlovar sig jag och min sambo (mitt förslag att vänta - ville ha en ordentlig morot)
    Vid 75 kg är det frittfram att börja diskutera barn

Men mitt slutmål, förutom att må bra och få en frisk kropp är att väga 67 kg. 70 kg är oxå helt godkänt!

• *Vårblomma*

Ann-ie
    Läste hela er gamla tråd ni hade förut med alla de andra tjejerna, som jag hittade! (Den var låååång och tog sin tid att läsa - men så värt det!)
    Snacka om att ni var ett peppande gäng!
    Helt otroligt vilken sammanhållning ni hade så kul att se!!

Visst hade någon fixat så ni hade en egen "CK-konsulent" som skrev i den tråden...

Ville bara säga att den tråden verkligen inspirerade mig!

• Ann-ie

Va kul att du blev inspirerad Vårblomma!
    Ja, en bra grupp där man kan ventilera sina bra OCH dåliga dagar, få och ge stöd i kan vara avgörande för en lyckad viktminskning för en del. För mig är det viktigt iallafall..

• Ann-ie

Själv har jag en lite sämre dag idag. Fast det är iofs väntat då det bara är andra dagen. Men hungern RIVER och skriker i magen på mig och det särskilt efter klockan 18.00. Då skulle jag kunna ta en påse varje timma.. Hur är/var det för er?? Är hyfsat orkeslös oxå.. Men SKA stå ut! Måste!

• *Vårblomma*

Dag två på kombineradkur och vattenförlusten ger utslag på vågen!
    -1 kg på två dagar.
    Väntat med den snabba viktnedgången i början så jag tar det med ro. Blir spännande att se vad kombi-kur ger för viktnedgång i veckan. Har min systers bröllop om 17 dagar, någon som vill tippa på vad jag kan tänkas väga då?!
    91,8 kg i dag...

Hej hopp!
    Kram

• bröllopstjejen

Hej Vårblomma!

Hur äter du på kombi.kuren?
    Jag tar gärna emot tips.... tack på förhand!!!

Lycka till o på 17 dagar hinner du nog gå ner mkt!
    Kanske köra ren kur för snabbare resultat?

• *Vårblomma*

Hallå där Bröllopstjejen!

Vet inte om det rätt väg, men det fungerar för mig - jag satsar endast på protein och fett. Eftersom det inte innehåller några kolhydrater alls. Jag är noga med att min köttprodukter inte innehåller socker, sirap, stärkelser av olika slag, potatismjöl, druvsocker, dexros osv. Listan för socker och kolhydrater under annat namn kan göras låååång...
    Att det sprutar in sockervatten i kycklingdelar innan de fryses ned är något som jag inte visste om! Så läs noga på förpackningen!

Men bra fett och protein håller mig mätt och gör att jag orkar stå ut med den här dieten. Missförstå mig rätt, jag tycker CK är supergoda men hungern kan få mig att ge upp och då tycker jag att det får ta lite längre tid, så länge det garanterar att jag lyckas hålla mig på rätt kurs.

Jag är inbiten Sten Sture Skaldeman-fan. www.skaldeman.se - han förespråkar naturliga fetter och protein. Inte riktigt samma sak som Atkins, om man noga studerar kosterna. Men principen är den samma. Bara man är medveten om att ett fritt intag av proteiner, kommer leda till ett överskott av proteiner - och det i sin tur omvandlas till socker/kolhydrater. Alltså måste man vara lite försiktig med att man inte får i sig för mycket. Och även viktigt att balansera upp det med fett!!

Oj det var inte meningen att rabbla på om den andra dieten. Men jag brukar den nu när jag kör kombi-kur CK. Synd bara att CK innehåller så mycket som 50gr kolisar för alla tre påsar. Annars är mitt mål att inte överstiga 10-20 gr kolhydrater per dag. Helst noll, alltså bara fett och proteiner. Inga grönskar här inte...

Nå väl, vi gör alla det vi trivs med!
    Hur går det för er andra!?

Ha en toppen dag!!

• Helenizen

hej

Ann-ie: jag har hållit på i ca 2 mån. jag höll på med ren kur i två veckor, resten kompinerad, nu har jag gått ner 13 kg, vägde mig igår. jag har nu nått min delmålvikt, 60kg
    vil ner till 55kg, men det ska jag gå ner med hjälp av träning och bra kost.
    det känns så skönt att jag har lyckats gått ner hela 13 kg, fattar det inte själv, men det märks på kläderna.

nu har jag det svåraste kvar, att hålla vikten. men jag tänker inte sluta leva, utan jag kommer att unna mig saker, men då bara på helgen.

hur går det för er andra. Om man inte orkar ren kur, så e det bättre att man kör kompinerad, du går ju fortfarande ner men inte lika fort. det e jobbigast i början, men sen går allt som rinnande vatten. stå på er!

Svar på tråden Cambrigde Anhängare